Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
caravan16v
'Senator'
'Senator'
Viestit: 444
Liittynyt: 19 Maalis 2005, 15:07
Paikkakunta: jkl

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

Noniin nyt olis auto menossa päivitykseen, ja aattelin kysyä että joko näissä 2014 malleissa on saatu tuo vaihdelaatikko asia kuntoon.Eli malli ois Drive 1.4 HB
Avatar
renoo
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Heinä 2014, 11:33

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja renoo »

Onko nimimerkki "renoo" auton väri nobblesse bronze, mulla on samanvärinen. Tiedoksi, että tämä on helppoväri, tästä väristä ei ole kuin yksi variaatio. Meinaan , että jos tarttee maalata korivaurioita niin ei voi ainakaan epäonnistua maalisävyssä.
Väri on juuri tuo.
Opel Astra Sport Tourer 2014, 1.4L (140hv) Sport
freed
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 18:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja freed »

Onko kukaan retrofitannut lämmitettävää rattia? Nyt autossa nahkainen monitoiminäppäimillä oleva malli, mutta lämmitys uupuu..
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja marlii »

Onko automaattiloota sopiva ratkaisu tähän 1,4 koneeseen? Farkussa kiihtyvyysero manuaalin hyväksi on 0,4 s ja sedanissa 0,1 s, outoa?
On alkanut kyllästyttää jatkuva hämmentäminen kaupunkiajossa ja automaatilla voisi ajaa vähän nätimmin pienemmällä vaivalla. Samalla kulutus tuskin paljoa nousisi, jos ajotapa vielä parantuisi. Olen lukenut tältä palstalta, että matka-ajossa laatikon toiminta olisi tempoileva tms. Tietysti onhan noista manuaalin välityksistäkin purnattu, mutta se on tottumiskysymys kun sitä vaihdetta itse vaihdetaan. Koeajolle pitäisi kai lähteä niin selviäisi tämä asia. 1,6 sidin hinnanero on liian iso ja silloin Astra maksaa yli 30000 varusteineen mikä on liikaa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja JukeN »

freed kirjoitti:Onko kukaan retrofitannut lämmitettävää rattia? Nyt autossa nahkainen monitoiminäppäimillä oleva malli, mutta lämmitys uupuu..
Tää, kiinnostais. GTC:n monitoiminahkaruorin vaihdoin BiTurbon tasaisella alareunalla varustettuun. Näissä käsittääkseni on vastukset ratissa, mutta mitä muuta vaatii?
timlap
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Helmi 2012, 20:25

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja timlap »

Itselläni on 1.4 sport tourer automaatti. Kilsoja on kertynyt n,50000 km. Matka-ajossa tulee käytettyä manuaalipuolta koska sen käyttö pudottaa bensan kulutusta n,1,5 litraa satasella. Motari nopeuksilla kulutus pyörii tuossa 7litran nurkilla. Kaupunki pyörityksessä talvella kulutus on automaatilla n,8,5 litraa. Ainakin itselläni automaattiloota mukautuu verkkaisen ajotyylin mukaisesti vaihtamaan hitaasti. Se poistamiseksi kannattaa manuaaliasetuksella vedättää rivakasti vaihteita käyttäen jolloin lootan toiminta virkistyy automaattin alkaessa toimimaan nopeammin. Bensana 98 toimii paremmin. Opelin huoltohinnat kummastuttaa kolmannen vuosihuollon hinta tulppien, ilmanputsarin ja jarrunesteen vaihdolla annettiin hinta arvioksi yli 500 euroa. Vaihdatin jarrunesteet, öljyt ja putsarin ystävällisessä ford huollossa ja tilasin tulpat ja ilmanputsarin netin kautta, hinnaksi koko paletille tuli 250 euroa.
Avatar
RTT
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Touko 2012, 09:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja RTT »

timlap kirjoitti: Opelin huoltohinnat kummastuttaa kolmannen vuosihuollon hinta tulppien, ilmanputsarin ja jarrunesteen vaihdolla annettiin hinta arvioksi yli 500 euroa. Vaihdatin jarrunesteet, öljyt ja putsarin ystävällisessä ford huollossa ja tilasin tulpat ja ilmanputsarin netin kautta, hinnaksi koko paletille tuli 250 euroa.
Olen ollut myös yllättynyt huoltohinnoista. Länsi-Auto vaikuttaisi ainakin olevan tyyris paikka.
Mulla on tallessa TM 18/11 vertailun taulukot, ja siinä 1,4T Sports Tourerin 60000km/3v huolloiksi on ynnätty
599,58€. Minä olen köyhtynyt kahdessa ensimmäisessä huollossa jo n. 500€:n verran, eikä noissa vielä ole mm. tulppien vaihtoja. Toki nuo TM:n hintatiedot ovat jo muutaman vuoden takaa, mutta silti.. Ex-Volkkarin huoltaminen Laakkosella oli selkeästi edullisempaa.
Astra Sport 1.4 Turbo 2012
timppi
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Syys 2014, 07:51

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja timppi »

Skoda vaihtuu uuteen farkkuastraan. Hieman kysymyksiä;

Maassa olevissa autoissa ei pystynyt varustelutasoa paljoa valitsemaan. Lohkon ja sisälämppärin tuohon 1.4T:hin laitatan autoliikkeessä. Liikkeessä koukun asennus oli mielestäni ylihintainen, ja koukku Kovilin. Ajattelin viedä koukkupajalle, hinnaksi pyytävät 670E, onko paha?

Peruutuskamera olisi koukun kanssa myös hyvä. Näiden http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/13391275.pdf perusteella asennus ei olisi kovinkaan hankala operaatio. Onko kukaan tehnyt itse? Miten koodaukset?

Takapuskurin lastaussuoja. Mistä saa? Netistä tietty, mutta onko nopeaa/luotettavaa paikkaa, josta opel-väki ryjäänsä tilailee..
Avatar
renoo
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Heinä 2014, 11:33

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja renoo »

timppi kirjoitti:Skoda vaihtuu uuteen farkkuastraan. Hieman kysymyksiä;

Takapuskurin lastaussuoja. Mistä saa? Netistä tietty, mutta onko nopeaa/luotettavaa paikkaa, josta opel-väki ryjäänsä tilailee..
En tiedä mistä muut tilaa koska olen näissä todella noviisi, mutta itse tilasin tuolta suojat kynnyksiin, meillä kun lapset astuvat sisään mennessään kynnykselle ja naarmuuntuu heti. Asentui ainakin nätisti, sen enempää ei ole käyttökokemusta kun ollut vasta viikon kiinni. Samalta saa puskuriin suojaa. Itse tilasin maanantaina niin keskiviikkona oli jo maksikirje postissa, taattua saksalaista nopeutta.

http://www.amazon.de/Passend-Opel-Astra ... auto_img_y

Ja tämä linkki on tullut vastaan toisen automerkin foorumilla:

http://www.lackschutzshop.de/home.php
Opel Astra Sport Tourer 2014, 1.4L (140hv) Sport
Avatar
VecculiOoppeli
OCF Member 2017
Viestit: 1989
Liittynyt: 08 Huhti 2005, 11:35
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja VecculiOoppeli »

Onkos kukaan kerennyt jo sovitella näihin farkkuihin mitään isompia kiekkoja? Mietinnässä ollut jos ensi kesälle laittaisi jotain 19"-20" vannetta alle ja leveyttä se about 9"-10" joka kulmaan. Liekkö menee tuo kakskymppinen liian jo liian isoksi? Ettei ihan donkkiautolta näyttäs :D Ei tosiaan tällä hetkellä oikein mitään käsitystä että mitä tuonne alle saisi suht kivuttomasti mahtumaan.
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 247
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Moro, taloudesta löytyy 1.6 turbo, 50t ajettuna. Oikealta edestä on alkanut kuulua tuulen mukana voimistuvaa räminää. Melu alkaa n. 100km/h nopeudessa ja voimistuu nopeuden kasvaessa. Aivan kuin joku muoviosa hakkaisi jotain vasten. Olen koittanut katsoa, mutta en ole keksinyt mistä tulee. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tai jotain valistunutta arvausta mitä kannattaisi katsoa?
freed
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 18:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja freed »

Vecculiko kirjoitti:Moro, taloudesta löytyy 1.6 turbo, 50t ajettuna. Oikealta edestä on alkanut kuulua tuulen mukana voimistuvaa räminää. Melu alkaa n. 100km/h nopeudessa ja voimistuu nopeuden kasvaessa. Aivan kuin joku muoviosa hakkaisi jotain vasten. Olen koittanut katsoa, mutta en ole keksinyt mistä tulee. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tai jotain valistunutta arvausta mitä kannattaisi katsoa?
Samanlaista räminää tuli minullakin, äänieristin sisälokasuojat ja samalla putsailin kaikki paikat niin räminä loppui. Veikkaan että tuo putsaus oli helpotus tuohon ääneen.
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 247
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

freed kirjoitti:
Vecculiko kirjoitti:Moro, taloudesta löytyy 1.6 turbo, 50t ajettuna. Oikealta edestä on alkanut kuulua tuulen mukana voimistuvaa räminää. Melu alkaa n. 100km/h nopeudessa ja voimistuu nopeuden kasvaessa. Aivan kuin joku muoviosa hakkaisi jotain vasten. Olen koittanut katsoa, mutta en ole keksinyt mistä tulee. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tai jotain valistunutta arvausta mitä kannattaisi katsoa?
Samanlaista räminää tuli minullakin, äänieristin sisälokasuojat ja samalla putsailin kaikki paikat niin räminä loppui. Veikkaan että tuo putsaus oli helpotus tuohon ääneen.
Tuota vähän arvelinkin. Lokari näytti kuitenkin olevan ehjä ja paikallaan. Pitää avata ja putsailla. Onko irrotuksessa/asennuksessa mitään huomioitavaa ettei riko lokareita/kiinnikkeitä? Laitoitko samalla äänieristeeksi jotain bitumimattoa vai miten?
freed
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 18:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja freed »

Vecculiko kirjoitti:
freed kirjoitti:
Vecculiko kirjoitti:Moro, taloudesta löytyy 1.6 turbo, 50t ajettuna. Oikealta edestä on alkanut kuulua tuulen mukana voimistuvaa räminää. Melu alkaa n. 100km/h nopeudessa ja voimistuu nopeuden kasvaessa. Aivan kuin joku muoviosa hakkaisi jotain vasten. Olen koittanut katsoa, mutta en ole keksinyt mistä tulee. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tai jotain valistunutta arvausta mitä kannattaisi katsoa?
Samanlaista räminää tuli minullakin, äänieristin sisälokasuojat ja samalla putsailin kaikki paikat niin räminä loppui. Veikkaan että tuo putsaus oli helpotus tuohon ääneen.
Tuota vähän arvelinkin. Lokari näytti kuitenkin olevan ehjä ja paikallaan. Pitää avata ja putsailla. Onko irrotuksessa/asennuksessa mitään huomioitavaa ettei riko lokareita/kiinnikkeitä? Laitoitko samalla äänieristeeksi jotain bitumimattoa vai miten?
Eipä tuossa purkamisessa mitään ihmeellistä ollut. Pesin kaikki paikat sieltä lokarin alta, annoin kuivia ja laitoin siveltävän ääntäeristävän massan metallipinnoille ja lisäksi sisälokarin sisäpinnalle. Lopuksi vielä pistin bitumimattoa muutamia palasia sisälokariin kuivuneen massan päälle.
Randy82
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Syys 2014, 07:14

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Randy82 »

Tervehdys! En tiedä onko tämä oikea ketju mutta kysytään kuitenkin. Tilasin vajaa kuukausi sitten uuden astra sport tourerin sport varusteilla. Eilen oli auton luovutus, muuten kaikki oli ihan ok mutta ihmettelin että eikö tässä mallissa pitäisi olla 7tuuman värinäyttö, myyjä sanoi että vain navillisiin malleihin kuuluu. Tarkistelin asiaa kotona netistä ja myyntitarjous lapuissa mainitaan cd600 7tuuman näytöllä yms. Onko tässä nyt käynyt niin että on apinaa koijattu ja myyty joku ylivuotinen varaston perältä? Koska tuo näyttö on tullut sport varusteluun mukaan? Täytyy soitella myyjälle asian tiimoilta ja vaatia sellainen soitin/kaiuttimet kuin autoon kuuluu.
Vastaa Viestiin