Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
samppa0001
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 13:35

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja samppa0001 »

Vsq kirjoitti:
samppa0001 kirjoitti:Käykää joku ihmeessä hakemassa mun entinen Astra hyvään kotiin. Voin sanoa, että super hyvin pidetty yksilö. Ei häpeä uutta yhtään.

Linkki -> http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php ... id=GJS-651
Oho! Saako kysyä mikä sai luopumaan noin nopeesti?
Saa kysyä, ja vastaus kuuluu halu takaisin Saabin rattiin. Löysin oikean helmen 9-3 Aero TTiD SC 2008. Ajettu vain 22000km. Siinä on mulle oikein sopiva kulkine.
Muuten Astrasta minulla ei ole pahaa sanottavaa, ehkä minulle autosta puuttui vähän luonnetta.
Jos jollakin kysyttävää minun aikaisemmasta Astrasta, niin kerron mielelläni lisää.
Xenofin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 14:23

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Xenofin »

Vsq kirjoitti: Itse aion viedä autoni ruostesuojaukseen nyt syksyllä - ei onnistunut kesällä aikataulupaineiden vuoksi :no: Toimenpiteen kannattavuudesta voidaan toki olla montaa mieltä - riippuu siitä miten kauan aikoo autoaan pitää. Itse maksan mielelläni vähän ylimääräistä hyvistä yöunista ja saahan siitä "jotain" vaihdossa...

Asiaa sivusta seuranneena en suosittele "kestovahausta". Parempi laittaa/laitattaa kovavaha pari kertaa vuodessa (kevät/syksy). Hyviä vinkkejä auton pesua yms. ylläpitoa silmällä pitäen saa Pesukinnas foorumilta. Pieni varoituksen sana: Anna pikkurilli auton hoidolle ja se vie koko käden :o
Kiitos tiedoista. Itsekin aivan hiljakkoin alkanut seuraamaan keskusteluja kova/kestopinnoitteista ja voivat todellakin aiheuttaa ongelmia, varsinkin jos on tarvetta päästä eroon myöhemmin.

Kovavahaus pari kertaa vuodessa riittää minulle. Itse en tuota aio tehdä vaan maksan mielelläni palvelusta, sen verran on aiemmilta vuosilta/autoista "kokemusta" etten katso vahauksen olevan harrastukseni. Pikkurilliäni en anna enää moiselle :lollis: .

Alustan ruostesuojaus sitten, jos sen maahantuoja sallii uuteen autoon, ennen talvea kun löytyy sopiva paikka/ajankohta.
laaki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 06:49
Paikkakunta: Suomi

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja laaki »

Tänään se sitten tuli haettua. Sport tourer sport 1.7cdti. Takana kilsoja heti 120 ja huomenna tulis reipas 450km.. hyvin pelitti "koeajossa". Ainut minkä laitoin merkille kotipihassa oli takaluukun opel-metkin repsotus vasemmasta sakarasta. Täytyy valittaa seuraavassa tai siis ekassa huollossa. Webaston asennus kaukosäädöllä ja minikellolla on varattu 12.9.

Kirjottelen tähän sitten lisää käyttökokemuksia, kun niitä kertyy.
janus_75
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Elo 2011, 08:31

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja janus_75 »

Miltäs tuo 1.7 dieselin alavääntö tuntuu käytännön ajossa? Onko hengetöntä alle 2000 kierroksen niinkuin jotkut sanovat. Itse olen päättänyt hankkia Astran, mutta kone vielä mietityttää...
Xenofin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 14:23

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Xenofin »

Sport Tourer 1.4T Sport haettu tänään Länsi-Autosta Vantaalta.

Mielestäni tarkastin hyvin auton liikkeessä luovutettaessa ettei ollut mitään "fiboja" , mutta... kun kotiin pääsin ja ryhdyin avaamaan konepeltiä niin kahva roikkuikin sisäpuolella irtaimena johdon varassa. Ei ollut kiinnitetty ruuvilla ollenkaan tai työnnetty paikalleen. Käsin en saanut edes lievää väkivaltaa käyttäen tuota paikoilleen :(. Ja kuskin puoleisen kojelaudan pääty repsotti osittain irti, koska yksi "sakara" ei ole kiinni, tuotakaan en itse saanut paikoilleen. Tulipa reissu takaisin heti huomenna Länsi-Autoon.

Ihmetyttää tuo konepellin kahvan irtiolo, kun autoon on asennettu Suomessa sentään moottorin pintalämmitin ja kaapelointi sisäpistorasioineen, joten konepelti on varmana ollut auki. Liekö asentajat rikkoneet/repineet tuon irti.

Ilmastoinnin kompuran mielestäni melkokova "ininä" ihmetyttää myös, mutta jospa tuo on ominaisuus. Kysynpä tuostakin.

Muuten kyllä ajettavuus kohdallaan. AGR istuimien säädöt tällaiselle pitkäselkäiselle todella hyvät. Namiskojen ja asetusten opetteluun ja kokeiluun tuhlaantui 1h illalla. Autom. säätyviä valoja testailin 20km ajolla iltapimeässä ja hienosti toimivat.

Tilasin mukaan pienen varapyörän, mutta miten tuonkin vaihtaa kun ei mukana tullut tunkkia! Manuaalissa kyllä luki, että pitäisi tulla varapyörän mukana, jälleen kysyttävää lisää. Tuonkin joutunee nyt itse hankkimaan.
eeraho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 12:27

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja eeraho »

janus_75 kirjoitti:Miltäs tuo 1.7 dieselin alavääntö tuntuu käytännön ajossa? Onko hengetöntä alle 2000 kierroksen niinkuin jotkut sanovat. Itse olen päättänyt hankkia Astran, mutta kone vielä mietityttää...
Mulla alkaa jossain 1700 kierroksen kohdalla liikkumaan. Sen alapuolella melko hengetön (92kw versio).
Xenofin kirjoitti:Sport Tourer 1.4T Sport haettu tänään Länsi-Autosta Vantaalta.

Mielestäni tarkastin hyvin auton liikkeessä luovutettaessa ettei ollut mitään "fiboja" , mutta... kun kotiin pääsin ja ryhdyin avaamaan konepeltiä niin kahva roikkuikin sisäpuolella irtaimena johdon varassa. Ei ollut kiinnitetty ruuvilla ollenkaan tai työnnetty paikalleen. Käsin en saanut edes lievää väkivaltaa käyttäen tuota paikoilleen :(. Ja kuskin puoleisen kojelaudan pääty repsotti osittain irti, koska yksi "sakara" ei ole kiinni, tuotakaan en itse saanut paikoilleen. Tulipa reissu takaisin heti huomenna Länsi-Autoon.

Ihmetyttää tuo konepellin kahvan irtiolo, kun autoon on asennettu Suomessa sentään moottorin pintalämmitin ja kaapelointi sisäpistorasioineen, joten konepelti on varmana ollut auki. Liekö asentajat rikkoneet/repineet tuon irti.

Ilmastoinnin kompuran mielestäni melkokova "ininä" ihmetyttää myös, mutta jospa tuo on ominaisuus. Kysynpä tuostakin.

Muuten kyllä ajettavuus kohdallaan. AGR istuimien säädöt tällaiselle pitkäselkäiselle todella hyvät. Namiskojen ja asetusten opetteluun ja kokeiluun tuhlaantui 1h illalla. Autom. säätyviä valoja testailin 20km ajolla iltapimeässä ja hienosti toimivat.

Tilasin mukaan pienen varapyörän, mutta miten tuonkin vaihtaa kun ei mukana tullut tunkkia! Manuaalissa kyllä luki, että pitäisi tulla varapyörän mukana, jälleen kysyttävää lisää. Tuonkin joutunee nyt itse hankkimaan.
Aika surkeaa toimintaa luovutushuollon yhteydessä. Piti oikein tarkistaa ja kyllä omasta löytyy myös tunkki. Eiköhän se sinunkin autoon kuulu ilman veloitusta.
Ex: Opel Astra Sports Tourer Sport CDTI -11.
laaki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 06:49
Paikkakunta: Suomi

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja laaki »

Joo, kyllähän tuo 1,7 CDTI on melko hengetön alle 2000 kiekan. Itsellä nyt takana 650km ja huomaa kyllä, että ei tapahdu oikeastaan mitään alle 2000. Tietysti jossain vaiheessa ohjelmoinnilla saadaan sitten eroja aikaan, mutta en viitsi vielä alkaa häsläämään.

Onko kukaan 1,7 CDTI omistaja (125hv) huomannut paljon keskikulutus on pidemmän päälle? Itsellä eka tankki on mennyt jollain 6,5l/100km kulutuksella :o Tästä 90% matka-ajoa eli mitäs mitäs? Tasaantuuko tuo "iän" myötä vai miksi noin suuri kulutus? Manuaali lupaa 4,0l/100km, jos maantietä porataan. Keskinopeus itsellä on ollut 120km/h-130km/h..
Xenofin
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 14:23

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Xenofin »

eeraho kirjoitti: Aika surkeaa toimintaa luovutushuollon yhteydessä. Piti oikein tarkistaa ja kyllä omasta löytyy myös tunkki. Eiköhän se sinunkin autoon kuulu ilman veloitusta.
Niinpä, täytyy lauantaina vielä kysellä tuon perään. Huolto tosin teki ripeästi nuo korjaukset, 15 min. ja kahva kiinni ja kojelaudan pääty kiinni (tosin 1mm rako jäi vielä). Tosin on mielestäni heiveröisempi kahvan asennus kuin Astra Gssä (vanha heponi matkalla ilmeisesti lopulliselle tuomiolle). Löysin vielä erikoisen pulttipussin auton takaosasta ilman mitään merkintöjä, varaosapuolelta kysyttäessä totesivat pulttien kuuluvan talvirenkaisiin. Olisi tuonkin voinut merkitä pussiin.

Automaattisen ilmastoinnin kanssa vielä opettelemista, manuaaliseen kun on tottunut. Alle 10 C aamuja nyt pari ja en tahdo saada lämmintä ilmaa heti jaloille vaan työntää viileätä vaikka manuaalilla laittaisi puhaltamaan. Ja sitten päivällä työntää aluksi moottoritilasta heti kuumaa. Noh, RTFM uudelleen.

Onkos muilla ilmastoinnin kompuran ininä/ulina kohtuullisen kovaääninen kuunneltaessa auton ulkopuolella?
Auton sisälle ininää/ulinaa ei kuule, mutta kun seisoo auton edessä niin kuulostaa siltä kuin jokin pneumaattinen korkeapaineventtiili vuotaisi.

PS. Automaattinen kaukovalojen ohjaus on turhan herkkä päälle/pois toiminnoltaan, tunnelissa ajaessa räpsyy toisinaan tunnelin valaistuksen tahdissa. Olen säätänyt mittariston valot himmeälle, mutta kun autom.valojen ohjaus ohjautuu päältä mittariston valot hyppäävät max. päivävaloasentoon :o. Loistaa silmiin hämärässä tunnelivalaistuksessaa ikävästi.
eeraho
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 12:27

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja eeraho »

Mulla on nyt n. 9tkm/3kk ajettu ja keskikulutus tankkauksista laskettuna n. 5,8L/100km. Karkeasti arvioiden ajot jakautuvat 80% maantie/moottoritie ja 20% kaupunki.
Ex: Opel Astra Sports Tourer Sport CDTI -11.
Kipe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 17 Syys 2005, 21:30
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sport-penkki ja takapenkki

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Tere!
MInkälaisia kokemuksia Astra ST:n Sport-penkeistä. En ole mikään hehtaariperä, mutta hieman tuntui sivutuki alkavan turhan aikaisin. No, ehkä sen erotti siksi kun nykyisessä H Astrassa ei juuri ole sivutukea. Millainen muuten Cosmon penkki on verrattuna Sport-versioon? Kommentteja takamatkustajien tiloista, onko 3 lapselle OK? Tila-autoa en kuitenkaan viitsisi laittaa. BTW, koeajoin huvikseen muuten Hyundai i40:n. Ihan mielenkiintoinen peli, tilavat matkustamon tilat etenkin takana. Hinta vaan karkaa kunnon varustuksella aika kauas Astrasta. 5 vuoden takuu tietenkin OK, voisi muuten Opelkin pidentää tuota 2 vuoden takuuta, vai mitä?
Kipe
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sport-penkki ja takapenkki

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Kipe kirjoitti:Tere!
MInkälaisia kokemuksia Astra ST:n Sport-penkeistä. En ole mikään hehtaariperä, mutta hieman tuntui sivutuki alkavan turhan aikaisin. No, ehkä sen erotti siksi kun nykyisessä H Astrassa ei juuri ole sivutukea. Millainen muuten Cosmon penkki on verrattuna Sport-versioon? Kommentteja takamatkustajien tiloista, onko 3 lapselle OK? Tila-autoa en kuitenkaan viitsisi laittaa. BTW, koeajoin huvikseen muuten Hyundai i40:n. Ihan mielenkiintoinen peli, tilavat matkustamon tilat etenkin takana. Hinta vaan karkaa kunnon varustuksella aika kauas Astrasta. 5 vuoden takuu tietenkin OK, voisi muuten Opelkin pidentää tuota 2 vuoden takuuta, vai mitä?
Kipe
...turhaa mutinaa...
Kipe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 17 Syys 2005, 21:30
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Samalla vaivalla olisit voinut tuoda pointtisi esille, mutta ehkä vaadin liikaa. Takuun pituus on kuitenkin yksi keskeisiä takuun ominaisuuksia, vai mitä?;-) En tosiaan ole lukenut i40:n takuuehtoja tarkkaan, eikä se kyllä ollut viestini keskeinen sisältö. Löytyykö kommentteja muihin kysymyksiini...?
P3
'Senator'
'Senator'
Viestit: 436
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 08:50

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja P3 »

Kipe kirjoitti:Samalla vaivalla olisit voinut tuoda pointtisi esille, mutta ehkä vaadin liikaa. Takuun pituus on kuitenkin yksi keskeisiä takuun ominaisuuksia, vai mitä?;-) En tosiaan ole lukenut i40:n takuuehtoja tarkkaan, eikä se kyllä ollut viestini keskeinen sisältö. Löytyykö kommentteja muihin kysymyksiini...?
Ruotsissa opelin saa viiden vuoden takuulla -tai ainakin sai vähän aikaa sitten. Voihan se olla, että on tullut ns. helvetin kalliita takuita. Nykylaadulla uuden opelin ostaminen on arpapeliä. "joka viides arpa voitaa"...
Arimotska
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Syys 2011, 11:14
Paikkakunta: Heinola

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Arimotska »

Täällä myös haettu 31.8 uusi Astra 1.4T Sports Tourer Sport M6. Auton sai viikossa, kun varustetaso kävi yksiin varastossa olleeseen malliin (Black Line [mustat listat, tummennetut lasit ja lamput e/t], valkoinen, Bluetooth, lämm. ratti, sähk. takalasit, takaspoileri, veluurimatot, koiraverkko (ainoa lisäys muuhun varusteluun).
Mukava palata 5v. Honda kauden jälkeen Opelin pariin etenkin, kun kehitystä aiemmin omistettuun 2001 G -Astraan on tapahtunut valtavasti. Honda Civic Sport 1.8 verrattuna alusta ja meteli on aivan eritasolla vaikkakin takana jalkatila ja oviaukot on Opelissa ahtaammat. Kulutuksen suhteen on mielenkiintoista nähdä kuinka samantehoinen mutta 240kg painavampi Opel pärjää.
Skoda Octavia jäi lopulta toiseksi melko selvästi minun kriteereillä (olisiko tuo ulkonäkö nyt sitten sen viimeisen niitin varmistanut?).
Muutoin on mennyt hyvin mutta autoon asennettun Defa-lämmittimen vuoksi jouduin 2 kertaa käymään Länsi-autossa. Nestettä hävisi ja ajotietokone pyysi lisäämään nestettä...no kyllä sitä lisäsinkin, yht. 3 ltr noin 50km välein. Toisella kerralla löysivät vian, oli letku rikkoutunut asennuksen yhteydessä ja tihkutti nesteitä pihalle. Myyjän mukaan 1.4T -malliin asennetaan öljypohjan pintaan lämmitin mutta eipä se paikkaansa pitänyt. Defan lämmitin tulee lämppärin putkeen. Asentaja kertoi, että lisävarusteiden listalla esiintyvä pintalämmitin ei kuulu 1.4T malliin.
Bluetoothin toiminta on muuten hyvä mutta sillä ääniohjauksella ei kyllä tee mitään. No onneksi puhelimen paritusta ei tarvi jatkuvasti tehdä.
Nyt täytyisi vielä hankkia talvirenkaat vanteilla ja tavaratilan lattialle muovimatto (sellainen kourumalli). Myös roiskesuojat e/t on mietinnässä. Onko muilla em. varusteet ja mistä olette hankkineet?
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3506
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Huoh, nyt astra (1.6) alkanut temppuileen, purkaa kenties akkua, sillä kolmen käynnistyksen jälkeen ei enää jaksa pyörittää, vaan vaatii akulle latauksen, latausjännitteet ja muut on kunnossa, mutta käynnistäessä heittää jännitteen 8 voltin paikkeille, tällä viikolla pakko viedä auto huoltoon :(
Vastaa Viestiin