Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vmoi73
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 09:30

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

Omassa kärryssä mittarivirhe täysin normaalia tasoa, näyttää 2-3km/h liian vähän.
Auto 2014 1.6T, renkaat 225/50R17.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Nible »

Omassa on gps:n ja obd:n välillä sellainen 2-3% heitto ja mittari näyttää 5km/h enemmän mitä torque antaa obd:stä nopeudeksi. eli 110km/h mittarissa, niin obd 105km/h ja gps 102-103km/h

kesärenkaat 215/50R17 ja talvi 205/60R16

Ei muistaakseni suurta eroa ollut kesä/talvirenkailla.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:50
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

cozar kirjoitti:Onko kukaan saanut ratkaistua matkamittari ja nopeusmittarivirhettä?.
Tai paljonko muilla näyttää virhettä matka ja nopeusmittarit?
Oma auto näyttää 400km matkalla noin 30km ylimääräistä matkaa, eli jos todellinen matka on 400km, niin matkamittarin mukaan se on lähes 430km.
Lisäksi tämä virhe kelaa myös auton kokonaismatkaan melkoisesti virhettä. Huolto ei voinut tehdä mitään asialle, prkl, että pännii, koska auto kelaa täysin turhia kilometrejä. :evil:

Myös nopeusmittari näyttää 10% virhettä, eli jos ajat nopeusmittarin mukaan 110km/h, niin todellinen nopeus on vain 100km/h. Vm2010, 1.4t, renkaat 215/50/r17.
Ihan käsittämätöntä, että näinkin yksinkertaisia asioita ei saada korjattua.

Jaa-a, en tiedä tuleeko enää seuraavaa Opelia otettua, tuntuu siltä, että autossa on ollut hieman liikaa pieniä ärsyttäviä suunnitteluvirheitä. Ei auto tielle toki ole jättänyt ja luotettavasti toiminut, se on toki hyvä.
Mutta jos Astra haluaa palata myyntilistan kärkipaikoille on jotain tehtävä aika paljon. Jotenkin tuntuu siltä, että Opelilla on nyt hieman hukassa tekniikka ja sen viimeistely.
Hyvänä esimerkkinä on nykyisen 1.4t koneen voimattomuus. Ollakseen 140hp pieni perheauto, Astra luulisi kulkevan aika paljon iloisemmin, mutta jotenkin vaan tuntuu johonkin katoavan nuo voimavarat erityisesti maantiellä. Olisiko ehkä nuo aavikolle tarkoitetut välitykset, jotka hyydyttävät turbokoneen, auton ylipaino tai sitten se ettei kone ole kovin hienostunutta tekniikkaa edes nähnyt...
Tuli moisella muutama vuosi mentyä. Sport-tourer vm.2011.
Mittarivirhe oli mielestäni ihan normi ok tasoa, mittarissa ollessa 90 todellinen oli gps:sän mukaan 86.
Mielestäni aivan riittävän tarkka. Matkamittarin virhettä en tutkinut, ei ollut mielenkiintoa moiseen.
Rengastusta en muista mutta 18 tuumaa oli vannekoko.

Monet ovat moittineet tuota 140 hp konetta tehottomaksi mutta itse olin siihen täysin tyytyväinen. Joko softa on poikkeuksellisen hyvä tai vauhtipyörä raskas, kumpi vaan mutta liikkeellelähtö ja ryömittäminen oli todella "kevyttä" ja helppoa verrattuna moneen muuhun koneeseen jotka meinaavat väkisin sammua ellei kaasua annostele reilusti. Menohaluja autolla oli mielestäni aivan tarpeeksi ja ohituksetkin onnistuivat kivuttomasti. Kutonen on toki ylivaihde, käytin sitä vain minimissään 90 km/h nopeuksilla, jos on paljon kuormaa tai poikkeuksellisen suuri mäki, en ole pitänyt kovin hankalana siirtää vaihdetta vitoselle jotta kierrokset saadaan yli kahden tonnin.
Ohituksissa käytän mielelläni maksimitehon kierrosaluetta joten siksi ehkä en ole noteerannut "heikkoa?" vääntöä.
Polttoaineena käytin 98 laatua, 95 laadun soveltuvuutta en edes kokeillut.

Omaan ajoprofiiliin suhteutettuna voimavarat olivat niin riittävät että tilasin inkun samalla voimalinjalla vaikka auto on hieman painavampi. Mielestäni inkku menee aivan yhtä kevyesti ja voimaa on tarpeeksi omiin tarpeisiin.
Tokihan se on totta että toiselle riittävä /hyvä ei ole toiselle edes välttävä. Löytyy sieltä tarvittaessa tehokkaampiakin koneita jos kuskin menohalut on kovemmat kuin auton.
pete 66
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Huhti 2009, 21:19

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja pete 66 »

Itse ajanut nyt 18 tkm ja aluksi ajoin 95E polttoaineella mutta jossakin kohtaa kun konetta vedätti isommalla vaihteella niin tuntui sellainen pieni nykiminen. No eikun tankkiin parempaa bensaa eli 98E ja ei nyi enään ja jotenkin tuntuu vielläkin paremmalta. itse ajan tuolla moottorilla kierrosaluellaa 1500-3000 ja omasta mielestäni on erittäin hyvä veto kaiken puolin.
OPEL ASTRA J 5D SPORT 1.4 TURBO 1/2014
cozar
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 09:41

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja cozar »

98E käytän itsekin, paremmin tuntuu sopivan autolle.
Näihin uudempiin vuosimalleihin on ilmeisesti tehty jotain parannuksia moottoriin ja muuhun tekniikkaan, jos muilla ei matka/nopeusmittarit heitä alkuunkaan luokkaa 10%.
Alle 2000 kierroksen kone on käytännössä aika hengetön. Koneessa ei siis mitään vikaa ole jos sitä epäilee, mutta se ei vain omainaisuuksiltaan ole parhaasta päästä. Tokihan se pesee perinteiset 1.6l vapaastihengittävät kyllä.
Opeli käyttää vain liian pitkiä välityksiä, välitykset sopisivat pikemminkin 1.6T koneen kaveriksi. Kaupunkiajossa 1.4t toimii hienosti, eikä välityksistä ole mitään haittaa, mutta oma ajo on alkanut painotttumaan maantielle enemmän tätä nykyä.
Erityisesti sitkeys kehno, jos on vähänkin mäkisempää ja mutkaisempaa maastoa, niin ei meinaa oikein kone jaksaa vetää 6 vaihteella 80 kympissä ja toisaalta 5 vaihteellakaan ei kannattaisi ajaa kulutuksen takia. Ongelmana on, että 6 vaihde on tajuttoman pitkä koska kierrokset ovat jossain 1700 kierroksen nurkilla, kone ei ole edes ohjearvojenkaan mukaan vääntöalueella. Toisaalta Mokka samalla koneella on kuulemma ihan pirteä, ilmeisestikin paremman välityksen ansiosta.
Jos oikein muistan historiaa, niin Opelilla on kyllä perinteitä näistä ylipitkistä välityksistä.
Saapa nähdä miten onnistuvat tulevan korimallin kanssa...
MiKiM
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 20:21

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

vmoi73 kirjoitti:
MiKiM kirjoitti:50tkm pärähti mittariin ja ei edelleenkään minkäänmoista vikaa. Ilmastoinnista loppui kylmäaineet keväällä kun olen pitänyt ilmastointia jatkuvasti päällä. Hyvät kyydit kyllä antanut tähän asti. :peukku:
Kyllä ainakin omasta mielestäni kärryssä on vikaa, jos tuolla ajomäärällä on järjestelmästä nesteet kadonneet. Edellisellä autollani oli ajettu 100tkm/6vuotta, kun kävin täyttöhuollossa, ja kylmäainetta oli kadonnut n.150g.
Mitään vikaa ei löytynyt huollossa, tekivät typpikokeen ja vuotoja ei havaittu. Väriaineetkin on seassa eikä näy että olisi ruiskinut mihinkään. Täytyy seurailla edelleen.
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 28 Joulu 2006, 18:50
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

cozar kirjoitti:98E käytän itsekin, paremmin tuntuu sopivan autolle.
Näihin uudempiin vuosimalleihin on ilmeisesti tehty jotain parannuksia moottoriin ja muuhun tekniikkaan, jos muilla ei matka/nopeusmittarit heitä alkuunkaan luokkaa 10%.
Alle 2000 kierroksen kone on käytännössä aika hengetön. Koneessa ei siis mitään vikaa ole jos sitä epäilee, mutta se ei vain omainaisuuksiltaan ole parhaasta päästä. Tokihan se pesee perinteiset 1.6l vapaastihengittävät kyllä.
Opeli käyttää vain liian pitkiä välityksiä, välitykset sopisivat pikemminkin 1.6T koneen kaveriksi. Kaupunkiajossa 1.4t toimii hienosti, eikä välityksistä ole mitään haittaa, mutta oma ajo on alkanut painotttumaan maantielle enemmän tätä nykyä.
Erityisesti sitkeys kehno, jos on vähänkin mäkisempää ja mutkaisempaa maastoa, niin ei meinaa oikein kone jaksaa vetää 6 vaihteella 80 kympissä ja toisaalta 5 vaihteellakaan ei kannattaisi ajaa kulutuksen takia. Ongelmana on, että 6 vaihde on tajuttoman pitkä koska kierrokset ovat jossain 1700 kierroksen nurkilla, kone ei ole edes ohjearvojenkaan mukaan vääntöalueella. Toisaalta Mokka samalla koneella on kuulemma ihan pirteä, ilmeisestikin paremman välityksen ansiosta.
Jos oikein muistan historiaa, niin Opelilla on kyllä perinteitä näistä ylipitkistä välityksistä.
Saapa nähdä miten onnistuvat tulevan korimallin kanssa...
Ihan näin mielenkiinnosta. Mikä oli edellinen autosi johon tuota J:tä vertaat? Toki se voi tuntua huonolta jos laite on edelliseen autoon verrattuna selkeästi huonompi käyttöominaisuuksiltaan.
Itsellä tyytyväisyyttä koneeseen lisäsi varmasti se että aiemmat autot ovat olleet vapareita ja siten huomattavasti heikommin vääntäviä alakierroksilla. Astrassa koeajolla aikoinaan miellytti koneen hyvät käyttöominaisuudet ja nimenomaan hyvä alakierrosvääntö joka teki kaupunkiajosta vaivatonta. En ole koskaan omistanut autoa joka vääntäisi "hienosti" suurimmalla vaihteella, alle 2000 rpm käyttöalueella, siksi en sitä varmastikkaan ole osannut vaatia.
KKi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 11 Marras 2011, 08:51

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja KKi »

Tilasin kesäkuussa leasing-autoksi Astra ST Cosmo Business 1,6 dieselin nykyisen tilalle. Saapa nähdä saapuuko auto lokakuun loppuun mennessä, kun siinä on tuo täälläkin keskustelua herättänyt polttoainekäyttöinen lämmitin vakiona. Tämä oli kyllä melko radikaali ratkaisu minulta. Tähän mennessä on aina tullut vaihdettua merkkiä ja mallia. Ehkä tässä on tullut jo vanhaksi, kun Astra puutteineenkin tuntui toimivalta ja kohtuuhintaiselta ratkaisulta. Farmaria en olisi tarvinnut, mutta firman politiikka päästörajoineen ja Opelin business-hinnoittelu ohjasivat valinnan Sports Toureriin. Insigniaa mietin pitkään ja hartaasti, mutta käytössäni olevat parkkitilat ovat rajalliset ja Astra ST on kuitenkin ulkomitoiltaan vähän pienempi kuin Insignia, joten päädyin tähän ratkaisuun.

Muina vaihtoehtoina pohdin Golf Sportsvania ja Peugeot 308 SW:tä. Kumpaakaan en saanut ajoissa koeajoon, joten se siitä. Todella kiinnostava vaihtoehto olisi ollut myös uusi Focus, mutta, kun kukaan ei tiedä, milloin sellaisia saadaan edes koeajoautoksi maahan - puhumattakaan asiakkaille, niin eipä siitäkään sitten enempää.

Nykyiseen Astraan olen ollut melko tyytyväinen. Parhaita puolia ovat olleet loistavat AFL+-valot, yleiset ajo-ominaisuudet, lämmitettävä ohjauspyörä, sekä alhainen melutaso luokassaan. Lisäksi talviominaisuudet ovat olleet hyvät: Lämmityslaite on riittävän tehokas, lumet saa putsattua tuulilasista ilman ihmekikkoja ja lukot ovat toimineet kelistä riippumatta (kynnyskotelon tiiviste on kerran mennyt vaihtoon ei kestänyt siihen pakkasella tiivistynyttä ja jäätynyttä kosteutta) Heikkouksia taas suuri kulutus (6,4 l/100 km tankkauksista mitattuna), turboviive alakierroksilla (1,7 CDTi, tosin auto on kyllä sitkeä, ei helposti sammu esim. kiertoliittymät voi ajaa kolmosella tyhjäkäynnillä), mutta voimaa vaan ei ennen 2000 rpm oikein ole) ja ihmeelliset jarruviat. Levyt ovat menneet kieroon joka vuosi, vaikka en edes paljon jarruja käytäkään. Jonkun verran ylimääräisiä ääniä myös kuuluu kabiinista, mutta olen jo tottunut niihin.

Uudelta Astralta odotan pienempää kulutusta ja vähän vikoja. Uusi diesel tuntui hyvältä. Vetää alhaalta ja on tosi hiljainen, mutta ihan samanlaista tyhjäkäynnin lähellä olevaa sitkeyttä ei siinä ollut kuin tässä vanhassa. Lieneeko vauhtipyörä jotenkin erilainen.

Odotellaan ja katsellaan...

Ai niin, uuteen otin lisävarusteina luonnolisestikin AFL+valot, ei tuohon hintaan oikein voinut kieltäytyäkään, ja kun ne vaan nyt ovat todellat hyvät, navigaattorin (että olisi edes jotain katseltavaa uudesta isommasta keskusnäytöstä, ja mukana tulevaa haineväantennia ei tarvitse ruuvailla pesuun mennessä irti) sekä etuistuinten laajennetut säädöt sisältävän paketin.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja marlii »

Himmeli kirjoitti:
cozar kirjoitti:98E käytän itsekin, paremmin tuntuu sopivan autolle.
Näihin uudempiin vuosimalleihin on ilmeisesti tehty jotain parannuksia moottoriin ja muuhun tekniikkaan, jos muilla ei matka/nopeusmittarit heitä alkuunkaan luokkaa 10%.
Alle 2000 kierroksen kone on käytännössä aika hengetön. Koneessa ei siis mitään vikaa ole jos sitä epäilee, mutta se ei vain omainaisuuksiltaan ole parhaasta päästä. Tokihan se pesee perinteiset 1.6l vapaastihengittävät kyllä.
Opeli käyttää vain liian pitkiä välityksiä, välitykset sopisivat pikemminkin 1.6T koneen kaveriksi. Kaupunkiajossa 1.4t toimii hienosti, eikä välityksistä ole mitään haittaa, mutta oma ajo on alkanut painotttumaan maantielle enemmän tätä nykyä.
Erityisesti sitkeys kehno, jos on vähänkin mäkisempää ja mutkaisempaa maastoa, niin ei meinaa oikein kone jaksaa vetää 6 vaihteella 80 kympissä ja toisaalta 5 vaihteellakaan ei kannattaisi ajaa kulutuksen takia. Ongelmana on, että 6 vaihde on tajuttoman pitkä koska kierrokset ovat jossain 1700 kierroksen nurkilla, kone ei ole edes ohjearvojenkaan mukaan vääntöalueella. Toisaalta Mokka samalla koneella on kuulemma ihan pirteä, ilmeisestikin paremman välityksen ansiosta.
Jos oikein muistan historiaa, niin Opelilla on kyllä perinteitä näistä ylipitkistä välityksistä.
Saapa nähdä miten onnistuvat tulevan korimallin kanssa...
Ihan näin mielenkiinnosta. Mikä oli edellinen autosi johon tuota J:tä vertaat? Toki se voi tuntua huonolta jos laite on edelliseen autoon verrattuna selkeästi huonompi käyttöominaisuuksiltaan.
Itsellä tyytyväisyyttä koneeseen lisäsi varmasti se että aiemmat autot ovat olleet vapareita ja siten huomattavasti heikommin vääntäviä alakierroksilla. Astrassa koeajolla aikoinaan miellytti koneen hyvät käyttöominaisuudet ja nimenomaan hyvä alakierrosvääntö joka teki kaupunkiajosta vaivatonta. En ole koskaan omistanut autoa joka vääntäisi "hienosti" suurimmalla vaihteella, alle 2000 rpm käyttöalueella, siksi en sitä varmastikkaan ole osannut vaatia.
Alkuperäiseen viestiin kommentoisin, että kulutuksen puolesta ei nyt kannata pelätä vaihtaa vitosvaihteelle jos kone sitä halajaa. Tuppaa viemään kutosella enemmän ainetta,jos joutuu kaasua enemmään painamaan. Vitosella voi taas ajaa hyvällä vetoalueella herkästi ja siten kulutus jää pienemmäksi. Koska kutosvaihde on ylivaihde niin alle n. 95 km/h ei kannata käyttää ellei ole aivan tasainen tie. Auton käyttö on siis hieman erilaista välityksien vuoksi, koska taajama-ajossakaan ei yleensä vitosta voi käyttää. Mielestäni auto on pienikulutuksinen ja riittävän herkkä kulkemaan. Seuraavaksi kiinnostaisi kyllä 1,6 T sidi.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja otj »

Minulla on 2013 1.4T ST:ssä mittarivirhe ihan siedettävä, ajan satasen rajoituksella 110 ajotietokoneen mukaan, jolloin GPS näyttää vauhdiksi 102-103 km/h. Sportin 17" vakiorengastus alla. Jonkin verran tuntuu lisäävän kilometrejä matkamittariin, jos vertaa esim. Google mapsiin, virhe on ehkä n. 2-3 km / 100 km matkalla.
newbala
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 23 Marras 2013, 18:33

moottoriöljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja newbala »

Astra Sports Tourer 1.4turbo MY2013, Moottoriöljyn kulutus 15000km:lle oli 0,5l , mittatikusta katsottuna. Kesällä kokeilin yhden tankin 95E10 bensaa, muuten aina ajanut 98E5. Tällä E10 bensalla ehkä tuntui pientä tehottomuutta tai sitten se oli vain omaa mielikuvituksen tuotetta. Mutta, Ahdettu eli turbomoottori, pystyy hyödyntämään korkeaoktaanisemman polttoaineen paremmin kuin ahtamaton moottori. Joten miksi syöttää autolle 95E10 ?
Opel Astra Sports Tourer 1.4 turbo MY2013
pete 66
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Huhti 2009, 21:19

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja pete 66 »

Poistin etu rekisterikilven takaa muovi levyn ja nyt ei parkki tutkat enään huuda turhaa. Kulutus tippu tuolla 98E polttoaineella 0.3l/100km
OPEL ASTRA J 5D SPORT 1.4 TURBO 1/2014
Avatar
ais66
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Tammi 2014, 11:53

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja ais66 »

vmoi73 kirjoitti:
VecculiOoppeli kirjoitti:Nyt sitten taisi hajota toinen xenoneista kun meni valo ihan punaiseksi väriltään :/ Kestihän tuo reilu 50tkm mitä autolla on nyt ajettu. Kellään tietoa millanen polttimo tuohon pitää olla? Miten on muilla valot kestäneet?
Polttimo on helppo irroittaa itsekin, ja mallimerkintä löytyy xenon-polttimon kannasta.

6kk sitten käytettynä hankittu vm.-11 2.0 cdti toiminut pikkuvioista huolimatta hyvin. Kilsoja tullut vajaa 20tkm eli nyt mittarissa 112tkm.

Tänään käytin huollossa led etuvalon tarkistuksessa, koska aina välillä on palanut ja välillä taas ei. Pistivät tilaukseen koko umpion.

Sähkövikoina käynnistyksenestojärjestelmä ilmoittanut kaksi kertaa tarpeesta huoltaa ja estänyt ensimmäisen käynnistyksen. -> toisella käyntiin.

Ja kerran hävisi radion, turvavyö yms hälyttimien ja vilkkujen äänet. Palasivat kun otti virrat pois, mutta lähtivät taas n.10sekunnissa. Noin tunnin ajon jälkeen virrat pois ja äänet toimineet sen jälkeen hyvin. Nyt huollossa piti katsoa vikakoodit, mutta olivatkin päivittäneet radion ohjelmiston. En tiedä mihin kaikkeen vaikuttaa, mutta hävisi keskipaneelin näytön yläreunasta ilmastoinnin molempien vyöhykkeiden asetus lukemat. Eli yläreunassa enää kello ja ulkolämpötila näkyvissä. Tämä ihan käypä ominaisuus oli tähän asti toiminut vaihtelevasti. Yleensä asteet näkyivät normaalisti, mutta joskus lukemien tilalla oli viivat. No nyt niitä ei näy lainkaan. Ei sekään hyvä :(

Onko muilla havaintoja ohjelmistopäivityksen vaikutuksista tälläiseen?

Ja viime viikolla jäähdytin nestettä rupesi kulumaan reilusti. N.0,5l/vrk. Huollosta sanoivat syyllisen olevan EGR:n jäähduttimen laatikko? Laittoivat tilaukseen.

Onko muilla ollut ongelmia EGR järjestelmän kanssa? Pystyykö/kannattaako Astrassa ohittamaan kyseistä järjestelmää?

Että sellaista tällä kertaa.
Astra J Sports Tourer Sport 2,0 CDTI, 7/2011
ex Vectra 2,0 -97
ex Vectra 1,8 -95
ex Saab 900
KKi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 11 Marras 2011, 08:51

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja KKi »

Jep on havaintoja. Vilkun ja epätahtisen vilkutusäänen ongelmia korjailtiin kahteen kertaan ohjelmistopäivityksellä. Häiriöt hävisivät, mutta niin hävisivät myös nuo edellä mainitut asetetun sisälämpötilan lukemat keskinäytöstä. Öljyä tai jäähdytysnestettä ei tämä diesel Astra ole kuluttanut vajaan kolmen vuoden ja n. 50 tkm:n aikana.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Avatar
ais66
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Tammi 2014, 11:53

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja ais66 »

Joo vilkut tosiaan ennen päivitystä aina välillä epätahdissa. Täytyypä seurata olisiko vika hävinnyt.
Astra J Sports Tourer Sport 2,0 CDTI, 7/2011
ex Vectra 2,0 -97
ex Vectra 1,8 -95
ex Saab 900
Vastaa Viestiin