Vectra C 3.2 automaatti

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
jfruit
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 21:50

Vectra C 3.2 automaatti

Viesti Kirjoittaja jfruit »

Moi,

Miten ovat mahtaneet automaatit kestää noissa 3.2 litraisissa C-Vectroissa? 155tkm ajettu vm.2003 yksilö harkinnassa. Vaihteistoöljyt vaihdettu ~30tkm ja ~60tkm kohdilla, huoltokirjassa maininta että seuraavan kerran 150tkm pitäisi vaihtaa (ei ole tehty).
Avatar
jfruit
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 21:50

Re: Vectra C 3.2 automaatti

Viesti Kirjoittaja jfruit »

No niin, vähän aikaa kun lukee eikä kysele :oops: niin osaa kertoa itselleen että kyseessä on AF33 tai tuttavallisemmin AW55-50 joka löytyy joka toisesta turbovolvosta. Niistä onkin sitten enemmän kokemuksia eli "pitäis kestää" vielä tuossakin pitkään. :)
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Vectra C 3.2 automaatti

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Eiköhän tuo loota kestä, kunhan vaan ei ole vellit menneet sekaisin öljynjäähdyttimessä:

AF23/33 transmission - No driving torque because of cooling water in transmission oil
Models: Engines: Option:
Vectra-C 2002...2004,Signum 2003...2004 Z22SE| Z32SE| Y22DTR,Z22YH| Z32SE| Y22DTR AF23/33 Transmission
Complaint: Loss of the transmission functionality in isolated cases. The following symptoms may occur occasionally: - failure codes P0700, P0715 or P0720 set - slight loss of cooling water - sediments in coolant expansion tank
Cause: Improper function of the sealring at the oil cooler conncetion. This can cause the penetration of a little quantity of cooling fluid into transmission oil.
Production: An improved oil cooler/radiator has been introduced in production as of VIN W0L0ZCF3541042598 (Rüsselsheim) and VIN W0L0ZCF6848035197 (Ellesmereport).

Remedy:
In case of customer complaint proceed as follows:
If only DTC P0700, P0715 or P0720 is stored please carry out TSB 1685.
Open the black cover of the valve body on the transmission housing carefully. If water and/or white sediments are found in the cover the transmission has to be replaced together with the oil cooler/radiator assembly.


Eli tsekkaa että öljynjäähdyttimen tiivisteet/venttiilit on vaihdettu jos auton valmistenumero on aiempi kuin tuossa yllä mainittu. Ja että jäähdyttäjän tankissa ei ole marjapuuroa vaan kirkasta nestettä. Niitä öljyjä kannattaa vaihdella 60tkm välein.
Avatar
jfruit
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 21:50

Re: Vectra C 3.2 automaatti

Viesti Kirjoittaja jfruit »

Kiitos! Kyllähän se tuohon sarjaan kuuluu (2004 tullut tuo korjaus näköjään), joten hiukan tulee huolta tuosta. Jotenkin veikkaisin että kun nuo laatikon öljyt on tuossa alkupäässä vaihdettu pariin kertaan niin siinä on jotain tehty... mutta on sen luokan vika että ei viitsi ottaa kovin paljon riskiä.

Toisaalta 155tkm ajettu laatikko joka toimii normaalisti ei kuulostaisi vialliselta...

Itselle muistiksi tähän vielä sarjanumeron dekoodausohje.
W0L = Opel
0 = unused
ZC = Vectra C
F35 = Sedan/Saloon
4 = MY2004
1 = Rüsselsheim
042598 = Serial number

W0L = Opel
0 = unused
ZC = Vectra C
F68 = Hatch
4 = MY2004
8 = Ellesmere Port
035197 = Serial number
Avatar
jfruit
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 21:50

Re: Vectra C 3.2 automaatti

Viesti Kirjoittaja jfruit »

Noniin, nyt on Vectra pihassa. Huollot (ja tiivisteiden vaihdot) oli tehty ja kaupat tuli. Varsin mainio laite ajaa näin erittäin lyhyen (~150km) kokemuksen perusteella. :thumbsup:

Toivottavasti tulee huolettomia kilometrejä, laatikkoöljyt pitää käydä vaihdattamassa tosin heti.
Vastaa Viestiin