Vivarossa pikku huolia

Keskustelua Opeleista
Turre
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 02 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Pihtipudas

Viesti Kirjoittaja Turre »

Miulla on kans tyäautona ko. biili -07 2.0 CDTI:llä ja minusta toi on kyl ollu ihan hyvä peli. Laiskahan toi on mutta taloudellinen, ajelee suht helposti tuhannen kilsaa tankillisella joka on minusta pakulle aika hyvä suoritus, tosin taitaa olla 100l tankki. Aikasemmat työautot on ollu transetti 2.0TDI ja sit 2.5 D4D Hiace ja kumpiki ryysti tankin tyhyjäks jo 500km paikkeilla.
Että ainkakaan tähän mennessä ei ole muuta ku positiivistä sanottavaa ko. autosta.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 20:28

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

Turre kirjoitti: Laiskahan toi on mutta taloudellinen, ajelee suht helposti tuhannen kilsaa tankillisella joka on minusta pakulle aika hyvä suoritus, tosin taitaa olla 100l tankki.
Eiköhän siinä ole 80l tankki, olen itse Primastarillani (1,9 dci) ajanut jopa 1100km ja tankannut 77 litraa, mitannu olen kulutusta muutamaankin otteeseen alle 7l/100km
Mannion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 9938
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 21:49
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja Mannion »

Viimetalvena olin Autobestillä työharjoittelussa, ja aina kun pakkasta oli yli 5 astetta, niin pihat täyttyi Vivaroista. Olihan niissä vaikka mitä vikoja ja murheita. Aina kun piti jotain koneeseen tehä, niin maski, ajovalot, lukkopelti ja cooleri pois että pystyi jotain tekemään..
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Turre
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 02 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Pihtipudas

Viesti Kirjoittaja Turre »

tt-tomi kirjoitti:
Turre kirjoitti: Laiskahan toi on mutta taloudellinen, ajelee suht helposti tuhannen kilsaa tankillisella joka on minusta pakulle aika hyvä suoritus, tosin taitaa olla 100l tankki.
Eiköhän siinä ole 80l tankki, olen itse Primastarillani (1,9 dci) ajanut jopa 1100km ja tankannut 77 litraa, mitannu olen kulutusta muutamaankin otteeseen alle 7l/100km
Kerta kävin tankilla täsä niin opiskelija valo ei etes viel palanu ja tankkiin meni 88l joten oletan että taitaa olla lähempänä sataa ku kaheksaakymppiä. Kyllä tollaki varmasti ajelis yli sen tuhannen kilsan ku vaan malttas ajella nätisti mutta ku aina on mukamas kiire, vaikkei ne työt mihinkään mee.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2005, 13:16
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Viesti Kirjoittaja Jsavilaa »

Noniin, eilen käytin uudestaan kopperoa huollossa ja vaihtoivat painesäätimen ja -anturin sekä valojen relepaketin. Webasto alkoi toimimaan joku aika sitten säätimen koputtelulla ja näyttäs toimivan nyt ihan ok. Ilmastoinnista eivät löytäneen mitään vikaa. Onko normaalia kun se välillä käy niin äänekkäästi että kuuluu tyhjäkäynnin yli ja kun auton/ilmastoinnin sammuttaa niin koko auto tärisee? Tuo ääni kyllä muistuttaa enemmänkin flektiä, mutta kuuluu sen mukaan onko ilmasto päällä vai ei.

Kulutus on mulla pyörinyt 7-8litran välillä.
DTI
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 30 Marras 2006, 18:17

Viesti Kirjoittaja DTI »

Saattaa hyvinkin olla flekti, eiköhän tuokin kapine automaattisesti pistä aina flektin pyörimään heti kun ilmastointi pistetään päälle.
-03 Vectra C 1,8 STW
EX: -99 Vectra B DTI Voyage

Kadett B
+ muutamia stressileluja...
Turre
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 02 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Pihtipudas

Viesti Kirjoittaja Turre »

Juu kyl siel flekti lähtee rullaamaan ku vähän aikaa on auto paikallaan ilmastointi päällä. itte kuuntelin ekoilla kerroilla samaa.
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2005, 13:16
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Viesti Kirjoittaja Jsavilaa »

Ääni tullee siis flektistä, kiitos valaisusta. Saahan sitä sitten ihmetellä jyrinää kun ei moista ominaisuutta oo aikaisemmissa ilmastoiduissa kotteroissani tullu vastaan. Oppia ikä kaikki... :wink:
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2005, 13:16
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Viesti Kirjoittaja Jsavilaa »

"Hyvimpä" toimii... :no: Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?

E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä. :no:
OvPiEvLaro
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2007, 21:27

Viesti Kirjoittaja OvPiEvLaro »

Jsavilaa kirjoitti:"Hyvimpä" toimii... :no: Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?

E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä. :no:
Itellä teki vivaro just samalla tavalla, polttoaine järjästelmässä oli ilmaa, ilmasin sen ja vika hävis....
Paitsi vikavalot jäi palamaan....
Jsavilaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2005, 13:16
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Viesti Kirjoittaja Jsavilaa »

OvPiEvLaro kirjoitti:
Jsavilaa kirjoitti:"Hyvimpä" toimii... :no: Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?

E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä. :no:
Itellä teki vivaro just samalla tavalla, polttoaine järjästelmässä oli ilmaa, ilmasin sen ja vika hävis....
Paitsi vikavalot jäi palamaan....
Auto hyytyi eilen aamulla puolenkymmentä kertaa peräjälkeen ja vein sen takas liikkeeseen että saavat laittaa kuntoon (autossa on onneksi liikkeen virhevastuu takuu). Ehin kyllä jo ottaa koeajoon -04 Transporterin, että jos vaikka työntäis Ooppelin takas liikkeen riviin ja ottais Volkkarin tilalle. Mutta ei oikeen tuokaan vakuuta kun ohjaustehostin jurisee aivan h*lvetisti ja ilmastointi ei toimi...

Mikäli tuo Vivaron hiipuilu johtuu pelkästään ilmauksesta, niin ei oikeen vakuuta merkkihuolto joka siis keskiviikkona vaihtoi autoon painesäätimen ja -anturin (ei ihan ilmainen remppa) ja oireet vaan paheni ko. huollon jälkeen. Huomenna pitää mennä jutteleen että mitä tehdään, vaihetaanko vai korjataanko. Taidetaan korjata Vivaroa, että jos se vaikka lopettais ennenpitkää tuon juonittelun. :wink:
OvPiEvLaro
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2007, 21:27

Viesti Kirjoittaja OvPiEvLaro »

Jsavilaa kirjoitti:
OvPiEvLaro kirjoitti:
Jsavilaa kirjoitti:"Hyvimpä" toimii... :no: Aamulla hiipui Vivaro taas tien varteen "Stop":n ja moottorin vikavalon saattelemana. Ei sitten vissiin ollut vika painesäätimessä/-anturissa. Yks työkaveri tuossa muisteli että hänen ex-Primastariin oli saman tapaiseen vaivaan päivitetty softa (ko. auto meni vikatilaan muttei sammunut), onko muilla havaintoja päivityksistä?

E: 8kertaa hiipui tänään välille ja pahimmillaan saa sahata liki 10sekuntia ennenkuin käynnistyy. Ei hyvä. :no:
Itellä teki vivaro just samalla tavalla, polttoaine järjästelmässä oli ilmaa, ilmasin sen ja vika hävis....
Paitsi vikavalot jäi palamaan....
Auto hyytyi eilen aamulla puolenkymmentä kertaa peräjälkeen ja vein sen takas liikkeeseen että saavat laittaa kuntoon (autossa on onneksi liikkeen virhevastuu takuu). Ehin kyllä jo ottaa koeajoon -04 Transporterin, että jos vaikka työntäis Ooppelin takas liikkeen riviin ja ottais Volkkarin tilalle. Mutta ei oikeen tuokaan vakuuta kun ohjaustehostin jurisee aivan h*lvetisti ja ilmastointi ei toimi...

Mikäli tuo Vivaron hiipuilu johtuu pelkästään ilmauksesta, niin ei oikeen vakuuta merkkihuolto joka siis keskiviikkona vaihtoi autoon painesäätimen ja -anturin (ei ihan ilmainen remppa) ja oireet vaan paheni ko. huollon jälkeen. Huomenna pitää mennä jutteleen että mitä tehdään, vaihetaanko vai korjataanko. Taidetaan korjata Vivaroa, että jos se vaikka lopettais ennenpitkää tuon juonitttenlun. :wink:
Aika jännä sattuma itelläkun se veti niitä ilmoja niin ja sitten vein ne valot nollattavaks niin vikakoodiks se anto just tuon paineensäätimen.. Korrohan sitten kun vika löytyy...
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

jpisteh kirjoitti:
i_kone kirjoitti:Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
2,5koneen jakohihnan vaihto on kallis ja ERITTÄIN TYÖLÄS!

j.h
Ee.. ketju kone :roll:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Miro.Simounen kirjoitti:
jpisteh kirjoitti:
i_kone kirjoitti:Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
2,5koneen jakohihnan vaihto on kallis ja ERITTÄIN TYÖLÄS!

j.h
Ee.. ketju kone :roll:
Hihnakone, vaihtoväli muistaakseni 150tkm kun taas 1.9 taisi olla 120tkm.
__________________________
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Aivan absoluuttisen varmaan hihnakone. Vaihtoväli 120 tkm. Siis 2,5.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Vastaa Viestiin