Eli siis jos mulla menee Vecculiin vaikka -92 Astran laturi, ja -97 Vectran ilmanputsari, niin kaikissa on sama kone?Kuke kirjoitti:Nii no oiskos se nyt kuitenkin niin että noissa mainitsemissasi merkeissä on kaikissa saman valmistajan kone,eri merkein varusteltuna,sisätiloissa saattaa olla eroja mutta ei isoja. Menikö nyt perille?Shooter kirjoitti:Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?Megaman kirjoitti:Juu,onhan se eri vehje...tokiShooter kirjoitti:Eri vehje kun vivaro.tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...
Vivarossa pikku huolia
-
- 'Senator'
- Viestit: 591
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Sekaannun asiaan täysin ulkopuolisena, sorry.
Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa). Sisustat ja merkit keulalla ovat keskenään erilaiset, jotta ne muistuttaisivat omaa tuoteperhettään ts. Opelin tunnistaa Opeliksi ja Nissanin Nissaniksi jne.
Asiantuntijat taas tyrmäävät yllämainitun väittämän, jos on tarpeen...
Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa). Sisustat ja merkit keulalla ovat keskenään erilaiset, jotta ne muistuttaisivat omaa tuoteperhettään ts. Opelin tunnistaa Opeliksi ja Nissanin Nissaniksi jne.
Asiantuntijat taas tyrmäävät yllämainitun väittämän, jos on tarpeen...
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Juuri näin olen minäkin asian käsittänytOpel Astra kirjoitti:Sekaannun asiaan täysin ulkopuolisena, sorry.
Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa). Sisustat ja merkit keulalla ovat keskenään erilaiset, jotta ne muistuttaisivat omaa tuoteperhettään ts. Opelin tunnistaa Opeliksi ja Nissanin Nissaniksi jne.
Taitaa kuitenkin olla nämä (Primastar, Vivaro, Trafic) Renaultin moottori commonrailillä.Opel Astra kirjoitti: Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa).
Asiantuntijat taas tyrmäävät yllämainitun väittämän, jos on tarpeen...
Opelin henkilöautoissa on yleisesti käytössä Fiatin CommonRail moottori.
j.h
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Meillä on 2.5 CDTI Vivaro, ja kyllähän sen näkee ihan kaikesta että renu se on opelin lätkistä huolimatta. Mittaristo on suoraan renaultista, samoin moottori. Sama tekniikka on kaikissa vivaroissa, oli se sitte renun, nissanin tai opelin logoilla.
Meillä ei ole vivaro jättänyt (vielä?) kertaakaan välille, eikä muitakaan ongelmia ole ollut haitaksi asti.
Ainoastaan tuo latauksen merkkivalon syttyminen ja samassa ilmaantuvat tehottomuus on tuttu häiriö, mistä lie sitten johtuu?
Meillä ei ole vivaro jättänyt (vielä?) kertaakaan välille, eikä muitakaan ongelmia ole ollut haitaksi asti.
Ainoastaan tuo latauksen merkkivalon syttyminen ja samassa ilmaantuvat tehottomuus on tuttu häiriö, mistä lie sitten johtuu?
Käsittääkseni kasataan Renaultin osista Vauxhallin tehtailla Lutonissa. Lähtökohdat on siis aika heikot. Toimii silti. Oma 2.5 CDTI on pelannut hyvin. Muutama nivel ja jarrun osia vaihdeltu 50tkm matkalla. Edelliselle omistajalle oli vaihdettu takuuseen kaikki pyöränlaakerit, etutukivarret ja raidetangon nivelet.
Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 25 Elo 2007, 21:27
Eli itellä on tuommonen -03 vivaro ja se tahtoo sytytellä noita vikavaloja esim moottorin vikavalo. Eli se pitää käydä nollauttamassa aina liikkeessä ja siitä ei kuitenkaaan oo rikki mitään se vaan sytyttää noita valoja.. Eli kysymys kuuluu pystyykö noita vikavaloja nollaamaan "kotikonstein", kun vissiin vanhemmista noita sai kikkailtua itekin pois?
Täytyy sen verran sanoa että yleensä webaston akuntyhjennysongelmat johtuu väärästä ns. normaalista käytöstä. Pääsääntönä voi pitää että jos tunnin käytät webastoa, pitäisi ajaa myös tuntiKale kirjoitti: - Webasto tyhjensi akun normaalikäytöllä.
usein ihmiset kuitenki huudattaa kokoajan webastoa ja sitten ihmetellään kun ajetaan vaan töihin ja takas niin akku tyhjenee. Tai jos ajo on 5km ja puolen tunnin paussi jonka aikana webasto päällä
se akku ei silloin ikinä lataudu täyteen...
Nain OT...
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Subaru Legacy 1998