Vivarossa pikku huolia

Keskustelua Opeleista
Avatar
Shooter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Shooter »

Kuke kirjoitti:
Shooter kirjoitti:
Megaman kirjoitti:
Shooter kirjoitti:
tt-tomi kirjoitti:Minulla taas aivan päinvastaisia kokemuksia. Vuonna 2004 ostin uuden Primastarin 1,9 dci 100:n, ei ole ollu ensimmäistäkään vikaa, vain normaalit huollot tehty. Mittarissa nyt kohta 80 000km ja tarkoitus vaihtaa uuteen samanlaiseen hyvien kokemusten johdosta. Auto on hyvä ajaa ja hiljainen ja edullinen pitää.
Eri vehje kun vivaro.
Juu,onhan se eri vehje...toki :roll:

Rellun mukana saa pullon konjakkia,nissanin ja opelin ostaja ei...
Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?
Nii no oiskos se nyt kuitenkin niin että noissa mainitsemissasi merkeissä on kaikissa saman valmistajan kone,eri merkein varusteltuna,sisätiloissa saattaa olla eroja mutta ei isoja. Menikö nyt perille? :roll:
Eli siis jos mulla menee Vecculiin vaikka -92 Astran laturi, ja -97 Vectran ilmanputsari, niin kaikissa on sama kone?
Fittiville
'Senator'
'Senator'
Viestit: 591
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fittiville »

Eli siis jos mulla menee Vecculiin vaikka -92 Astran laturi, ja -97 Vectran ilmanputsari, niin kaikissa on sama kone?
Mikäs Botti tää nyt taas on.............. :o :lollis: :o :lollis:
Opel Omega 2.2 elegance wagon -01
Opel Astra 1.6 -01
Avatar
Shooter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Shooter »

Fittiville kirjoitti:
Eli siis jos mulla menee Vecculiin vaikka -92 Astran laturi, ja -97 Vectran ilmanputsari, niin kaikissa on sama kone?
Mikäs Botti tää nyt taas on.............. :o :lollis: :o :lollis:
Mikä on botti?
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Shooter kirjoitti: Niin,en tiedä mitä lie saavat patongin ostajat kylkiäisenä,mutta pointti olikin että Nissanissa on Nissanin Kone+sisätilat.Opelissa on Opelin kone+sisätilat.Renaultissa on Renaultin kone+sisätilat.Menikö nyt perille?
EI MENE PERILLE (eikä kannattaakaan mennä)

j.h
Opel Astra
'Senator'
'Senator'
Viestit: 945
Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Opel Astra »

Sekaannun asiaan täysin ulkopuolisena, sorry.

Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa). Sisustat ja merkit keulalla ovat keskenään erilaiset, jotta ne muistuttaisivat omaa tuoteperhettään ts. Opelin tunnistaa Opeliksi ja Nissanin Nissaniksi jne.

Asiantuntijat taas tyrmäävät yllämainitun väittämän, jos on tarpeen...
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 20:28

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

Opel Astra kirjoitti:Sekaannun asiaan täysin ulkopuolisena, sorry.

Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa). Sisustat ja merkit keulalla ovat keskenään erilaiset, jotta ne muistuttaisivat omaa tuoteperhettään ts. Opelin tunnistaa Opeliksi ja Nissanin Nissaniksi jne.
Juuri näin olen minäkin asian käsittänyt
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Opel Astra kirjoitti: Mulla on tällainen käsitys asiasta: Kaikissa on noissa täysin sama (Fiatin kehittelemä commonrail-kone). Nissanin ja Renaultin takaluukkuun liimataan dci-merkintä ja Opeliin cdti-merkintä (noita merkintöjä kun käytetään muissakin kyseisten merkkien malleissa).
Asiantuntijat taas tyrmäävät yllämainitun väittämän, jos on tarpeen...
Taitaa kuitenkin olla nämä (Primastar, Vivaro, Trafic) Renaultin moottori commonrailillä.

Opelin henkilöautoissa on yleisesti käytössä Fiatin CommonRail moottori.

j.h
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Meillä on 2.5 CDTI Vivaro, ja kyllähän sen näkee ihan kaikesta että renu se on opelin lätkistä huolimatta. Mittaristo on suoraan renaultista, samoin moottori. Sama tekniikka on kaikissa vivaroissa, oli se sitte renun, nissanin tai opelin logoilla. :roll:

Meillä ei ole vivaro jättänyt (vielä?) kertaakaan välille, eikä muitakaan ongelmia ole ollut haitaksi asti.
Ainoastaan tuo latauksen merkkivalon syttyminen ja samassa ilmaantuvat tehottomuus on tuttu häiriö, mistä lie sitten johtuu? :no:
Avatar
Ile84
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1563
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 20:14
Paikkakunta: Länsi-Palokka

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Kyllä ne koneet Renaultilta tulevat. Ja on tosiaan Opelin sisustassakin kovasti ranskan-suuntausta.. :roll:
"Sculptural Artistry and German Precision"
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)

Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Käsittääkseni kasataan Renaultin osista Vauxhallin tehtailla Lutonissa. Lähtökohdat on siis aika heikot. :) Toimii silti. Oma 2.5 CDTI on pelannut hyvin. Muutama nivel ja jarrun osia vaihdeltu 50tkm matkalla. Edelliselle omistajalle oli vaihdettu takuuseen kaikki pyöränlaakerit, etutukivarret ja raidetangon nivelet.
Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Tammi 2006, 20:28

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

i_kone kirjoitti:Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
Jos oikein muistan, niin uudessa 2,0 cdti/dci koneessa olisi jakopää ketjulla.
Avatar
Ile84
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1563
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 20:14
Paikkakunta: Länsi-Palokka

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Työautona mulla on Rellun 1,9 100heppanen. Tosi hyvä auto ajaa mutta pikku (sähkö)viat kiusaavat. Pitäis käydä joskus tyypittämässä toi 2.5 ja tietty Opelina :wink:
"Sculptural Artistry and German Precision"
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)

Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

i_kone kirjoitti:Jos jotain negatiivista kommenttina antaisi niin jakohihnan vaihto on kallis.
2,5koneen jakohihnan vaihto on kallis ja ERITTÄIN TYÖLÄS!

j.h
OvPiEvLaro
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2007, 21:27

Viesti Kirjoittaja OvPiEvLaro »

Eli itellä on tuommonen -03 vivaro ja se tahtoo sytytellä noita vikavaloja esim moottorin vikavalo. Eli se pitää käydä nollauttamassa aina liikkeessä ja siitä ei kuitenkaaan oo rikki mitään se vaan sytyttää noita valoja.. Eli kysymys kuuluu pystyykö noita vikavaloja nollaamaan "kotikonstein", kun vissiin vanhemmista noita sai kikkailtua itekin pois?
Avatar
Diizei_
'Senator'
'Senator'
Viestit: 332
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 16:39
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

Kale kirjoitti: - Webasto tyhjensi akun normaalikäytöllä.
Täytyy sen verran sanoa että yleensä webaston akuntyhjennysongelmat johtuu väärästä ns. normaalista käytöstä. Pääsääntönä voi pitää että jos tunnin käytät webastoa, pitäisi ajaa myös tunti
usein ihmiset kuitenki huudattaa kokoajan webastoa ja sitten ihmetellään kun ajetaan vaan töihin ja takas niin akku tyhjenee. Tai jos ajo on 5km ja puolen tunnin paussi jonka aikana webasto päällä
se akku ei silloin ikinä lataudu täyteen...

Nain OT...
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Vastaa Viestiin