H-Astra jätti...
H-Astra jätti...
Tervehdys.
Enpä ole kirjoitellut tänne aikaisemmin, vaan keskittynyt luku hommiin.
Nyt kuitenkin avaudun kun v....taa!
Eli H astra 1,9CDTi 05 sano työpaikan pihalla kotia lähtiessä että "....."
Siis ainoa elonmerkki oli ratin nappien valojen himmeä vilkutus... Ei muuta!
Akku? Tyhjä? Ajamalla sen siihen ajoin ja 8:ssa tunnissa tyhjäs akun!? Yhtäkkiä?!
Ollut hyvä auto ja tyytyväinen ollut niin pitikin sattua.
Takuuta on onneksi vielä niin että huomenna soittamaan jatkotoimenpiteistä.
Mutta sieppaa silti!
Enpä ole kirjoitellut tänne aikaisemmin, vaan keskittynyt luku hommiin.
Nyt kuitenkin avaudun kun v....taa!
Eli H astra 1,9CDTi 05 sano työpaikan pihalla kotia lähtiessä että "....."
Siis ainoa elonmerkki oli ratin nappien valojen himmeä vilkutus... Ei muuta!
Akku? Tyhjä? Ajamalla sen siihen ajoin ja 8:ssa tunnissa tyhjäs akun!? Yhtäkkiä?!
Ollut hyvä auto ja tyytyväinen ollut niin pitikin sattua.
Takuuta on onneksi vielä niin että huomenna soittamaan jatkotoimenpiteistä.
Mutta sieppaa silti!
-
- 'Admiral'
- Viestit: 185
- Liittynyt: 30 Touko 2006, 15:53
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Ei tekniikkaa tartte pelätä. Hommaa vaan oikeat työkalut, opettele vähän uutta ja korjaat näitä uusiakin vehkeitä hetkessä.poikarukka kirjoitti: tietokoneita ja muuta pelottavaa niin onhan se nyt varma että sinne jäi.. huh huh..
Vikakoodien lukuun näistä OBD-kakkosistakin on olemassa laitteita (läppäri) ja torx-meisseleitä saa jo jokaisesta kaupasta.
prööt
En nyt pitäisi tuota minään sensaationa vaikka nyky auto pihaan jääkin kun akku on tyhjentynyt. Et todellakaan ole ainut ja ei se automerkistä johdu, tuo on nyky autojen riesa.
Jos ajetaan lyhyttä matkaa radio, takalasin lämmitin, istuin lämmittimet yms päällä ei akku ehdi lataantua ajon aikana riittävästi ja pakkaskeli sinetöi lopunkin samoin kun esim varashälyytinkin.
Uuudet autot tarvitsevat paljon virtaa ja hyvässä latauksessa olevan akun startissa verrattuna vanhempiin autoihin joissa ei ollut elektroniikkaa niin paljon, siinä se.
Jos ajetaan lyhyttä matkaa radio, takalasin lämmitin, istuin lämmittimet yms päällä ei akku ehdi lataantua ajon aikana riittävästi ja pakkaskeli sinetöi lopunkin samoin kun esim varashälyytinkin.
Uuudet autot tarvitsevat paljon virtaa ja hyvässä latauksessa olevan akun startissa verrattuna vanhempiin autoihin joissa ei ollut elektroniikkaa niin paljon, siinä se.
Ja uusissa autoissa webastot ym lämmittimet syövät akun jo kahdessa vuodessa vaihtokuntoon. Sen takia monessa kalliimmassa autossa on kaksi erillistä akkua, toinen käynnistys akku ja toinen lisälämmittimelle (vapaa-ajan akku, joka kestää hitaan purun).sama kirjoitti:En nyt pitäisi tuota minään sensaationa vaikka nyky auto pihaan jääkin kun akku on tyhjentynyt. Et todellakaan ole ainut ja ei se automerkistä johdu, tuo on nyky autojen riesa.
Jos ajetaan lyhyttä matkaa radio, takalasin lämmitin, istuin lämmittimet yms päällä ei akku ehdi lataantua ajon aikana riittävästi ja pakkaskeli sinetöi lopunkin samoin kun esim varashälyytinkin.
Uuudet autot tarvitsevat paljon virtaa ja hyvässä latauksessa olevan akun startissa verrattuna vanhempiin autoihin joissa ei ollut elektroniikkaa niin paljon, siinä se.
Eikös Soitto OPEL Asistenssin olisi hoitanut jutun hienosti kun kerran on takuuta jäljellä? Itselläni
kävi noin viitisen vuotta sitten Vectralla samalla lailla että taka lasin lämmitimen rele jäi jumiin ja tyhjäsi akun. Soitin asistenssin ja vartin päästä tuli hinuri joka vei OPEL likkeeseen ja siitä toinen vartti niin olin taas tien päällä !
kävi noin viitisen vuotta sitten Vectralla samalla lailla että taka lasin lämmitimen rele jäi jumiin ja tyhjäsi akun. Soitin asistenssin ja vartin päästä tuli hinuri joka vei OPEL likkeeseen ja siitä toinen vartti niin olin taas tien päällä !
RpisteL kirjoitti:Eikös Soitto OPEL Asistenssin olisi hoitanut jutun hienosti kun kerran on takuuta jäljellä? Itselläni
kävi noin viitisen vuotta sitten Vectralla samalla lailla että taka lasin lämmitimen rele jäi jumiin ja tyhjäsi akun. Soitin asistenssin ja vartin päästä tuli hinuri joka vei OPEL likkeeseen ja siitä toinen vartti niin olin taas tien päällä !
Juuri näin pitää toimia. Mikään tekninen laite ei ole vitivarma.
Olen kyllä ihan samaa mieltä mutta kyllä itseänikin v**uttaa jos ihan UUDET Opelit temppuilee tuolla lailla. Se ei ole hyväksi imagolle, josta saa kyllä kuulla kavereilta ja muiltakin. Toivottavasti ei ole yleinen vika.poikarukka kirjoitti:Olisit ostanu 30 vuotta sitten tehdyn kadetin ne sentään oli autoja ne. kaksi liikkuvaa osaa ja siinä se. tietokoneita ja muuta pelottavaa niin onhan se nyt varma että sinne jäi.. huh huh..
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
No niin. Päivällä sotin ååströmille ja sanoivat että ei ole huoltoa viikonloppuisin. Eli maanantaina vien kiesin sinne. Opel palvelulla tai jonkin muun avulla sitten.
Nyt tänäiltana latasin akun ja auto lähti kuin palmun alta paitsi mikään sähköllä toimiva ei toiminut. Tehostajat, mittarit sun muut. Mylly kuitenkin kävi. Ajotietokone näytti herjaa F kunnes hiipui pois. Sitten sammui moottorikin. Oikkarissa lie joku pahastikkin ja laturi ei lataa (kait)?
Seiskööt töissä sunnuntain ja maanantaina pajalle.
Nyt tänäiltana latasin akun ja auto lähti kuin palmun alta paitsi mikään sähköllä toimiva ei toiminut. Tehostajat, mittarit sun muut. Mylly kuitenkin kävi. Ajotietokone näytti herjaa F kunnes hiipui pois. Sitten sammui moottorikin. Oikkarissa lie joku pahastikkin ja laturi ei lataa (kait)?
Seiskööt töissä sunnuntain ja maanantaina pajalle.
- Opel forever
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Marras 2006, 18:03
- Paikkakunta: Turun seutu
[quote="Pyrylyly"] Ajotietokone näytti herjaa F kunnes hiipui pois.
Onko selvinnyt, mitä toi Fail, tai Failure käytännössä tarkoittaa, onko syytä huolestua ?
Itsellänikin H Wagonissa se on kerran ollut, poistui itsestään ennenkuin ehdin korjaamolle.
Keskinopeus, kulutus ym. kaikki arvot oli pelkkää äffää.
Onko selvinnyt, mitä toi Fail, tai Failure käytännössä tarkoittaa, onko syytä huolestua ?
Itsellänikin H Wagonissa se on kerran ollut, poistui itsestään ennenkuin ehdin korjaamolle.
Keskinopeus, kulutus ym. kaikki arvot oli pelkkää äffää.
No nyt sitten soitin Opel serviceen kun iltavuoroista selvisin (vaimon autolla).
Lähettivät Team Ahman kaverin pähkäilemään. Takalasin relettä hänkin epäili mutta ei ollut H mallista varmaa tietoa mikä se niistä on. Oli näet ensimmäinen H Astra. Hienoa saada tehdä pioneeri työtä...! Sen sano että tietsikka tiputtaa virrankuluttajia (ohjaustehost. valot sun muut) pois sitämukaan kun pofori vähenee ja jättää viimeiseksi moottorin. No Oopeli palvelu hommas hinurin ja huoltoon lähti.
Sen releen ne sielä tietysti vaihtaa ja taas toimii niin kuin ennenkin.
Lähettivät Team Ahman kaverin pähkäilemään. Takalasin relettä hänkin epäili mutta ei ollut H mallista varmaa tietoa mikä se niistä on. Oli näet ensimmäinen H Astra. Hienoa saada tehdä pioneeri työtä...! Sen sano että tietsikka tiputtaa virrankuluttajia (ohjaustehost. valot sun muut) pois sitämukaan kun pofori vähenee ja jättää viimeiseksi moottorin. No Oopeli palvelu hommas hinurin ja huoltoon lähti.
Sen releen ne sielä tietysti vaihtaa ja taas toimii niin kuin ennenkin.