OK, hyvältä kuulostaa tuokin. Nuo helmiliittimet ovat vain itselle ennestään tuntematon kapistus (varmaan olen nähnyt), joten en oikein osannut niitä tähän yhteyteen miettiä.Uhtua kirjoitti:Nuo klemmari/ym viritykset kannattaa kyllä unohtaa. siellä on vähän eri paine kuin vesiletkuissa ja on vähän arvelluttavia remontteja. Tiedän yhden vectran joka itseasiassa syttyi ilmeisesti tuon vian takia palamaan, kevyt öljysuihku pakosarjalle niin huonolla tuurilla (vai onko se sitten hyvää tuuria??) on vectra liekeissä. Tuo edellämainittu konsti jossa opastetaan teettämään uusi hydrauliletku väliin on ehdottomasti varmin ja paras. Teetin itse yhteen kolariVectraan paikallisella Hi-Flexillä siihen noin 5cm alkuperäistä pitemmän letkun ja päihin tuli juuri nuo helmiliitinsovitteet. Se on 10mm halkaisijalta olevaa putkea joten sen letkun saa helposti helmiliittimin siihen alkuperäiseen putkeen kiinni. Ja mikä helpointa verraten uuden koko letkun vaihtoon, saa vanha putki olla autossa kiinni hammastangossa, kumiletkuosuus vain esim paineilmasahalla poikki ja uusi tilalle. Letku tehtiin viimeksi jostain hieman kalliimmasta materiaalista joka kesti paremmin kuumuutta koska pakosarja kohtuu lähellä, mutta ei maksanut semmoisenakaan kuin n.20-30euroa. Suosittelen.
Eli ootko nyt katkaissut sen metalliputken ja siihne noilla helmiliittimillä liittänyt uuden letkun kiinni? Ja metalliputki on 10mm paksuista?
lisätietoja siksi, että saan huomenna pyydettyä oikeat roippeet hydrauliliikkaliikkeen tiskillä.