Vectra B ohjaustehostin ongelmaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Janne T
'Senator'
'Senator'
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Marras 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Uhtua kirjoitti:Nuo klemmari/ym viritykset kannattaa kyllä unohtaa. siellä on vähän eri paine kuin vesiletkuissa ja on vähän arvelluttavia remontteja. Tiedän yhden vectran joka itseasiassa syttyi ilmeisesti tuon vian takia palamaan, kevyt öljysuihku pakosarjalle niin huonolla tuurilla (vai onko se sitten hyvää tuuria??) on vectra liekeissä. Tuo edellämainittu konsti jossa opastetaan teettämään uusi hydrauliletku väliin on ehdottomasti varmin ja paras. Teetin itse yhteen kolariVectraan paikallisella Hi-Flexillä siihen noin 5cm alkuperäistä pitemmän letkun ja päihin tuli juuri nuo helmiliitinsovitteet. Se on 10mm halkaisijalta olevaa putkea joten sen letkun saa helposti helmiliittimin siihen alkuperäiseen putkeen kiinni. Ja mikä helpointa verraten uuden koko letkun vaihtoon, saa vanha putki olla autossa kiinni hammastangossa, kumiletkuosuus vain esim paineilmasahalla poikki ja uusi tilalle. Letku tehtiin viimeksi jostain hieman kalliimmasta materiaalista joka kesti paremmin kuumuutta koska pakosarja kohtuu lähellä, mutta ei maksanut semmoisenakaan kuin n.20-30euroa. Suosittelen.
OK, hyvältä kuulostaa tuokin. Nuo helmiliittimet ovat vain itselle ennestään tuntematon kapistus (varmaan olen nähnyt), joten en oikein osannut niitä tähän yhteyteen miettiä.

Eli ootko nyt katkaissut sen metalliputken ja siihne noilla helmiliittimillä liittänyt uuden letkun kiinni? Ja metalliputki on 10mm paksuista?

lisätietoja siksi, että saan huomenna pyydettyä oikeat roippeet hydrauliliikkaliikkeen tiskillä.
Janne T
'Senator'
'Senator'
Viestit: 507
Liittynyt: 03 Marras 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Nonniin, homma pulkassa ja taas ooppeli liikkuu.

Hain hydrauliikkaliikkeestä uuden letkun. Vanhan letkun katkaisin ylhäältä rautaosastaan, johon tuli helmiliitoksella pikkupätkä jatkoa ja 90ast mutka alaspäin, tuohon mutkapätkään on prässätty kiinni hydrauliikka letku, joka lähtee alas. Alaliitoksen vedin reilusti auton alle, hieman ölyroppua taaemmas (oli enemmän tilaa työskennellä kuin siinä alhaalla syylärin nurkalla), ja sinne toinen pää myöskin helmiliitoksella kiinni. Toistaiseksi ainakin näyttäisi että liitokset pitää, ja pysyy jälleen tehostajan öljyt sisällä.

Reilu tunteroinen meni tuusatessa, ja nopeamminkin olis päässyt, jos olis saanut auton kunnolla nosturilla ylös. Nyt piti tuossa pihalla mönkiä auton alla, ja silloin ei ymmärrettävästi ole liikaa tilaa rautasahalla öljyputkea katkoa.

Mukavampiakin remontteja tullut tehtyä, mutta tällä erää näyttäisi, että selvisi tuolla 31e letkun hinnalla tästä urakasta.
Vastaa Viestiin