Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Corsa b 1.0 egr vika, apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Onko kysyjälle myyty väärä egr?
X10XE ja X12XE moottoreissa on samanlaiset egr:t paitsi tuon kierrätysputken osalta.
Jos tuo mainittu reikä on auki niin se egr on X12XE koneeseen sillä sen kierrätys tapahtuu tuon putken kautta imusarjaan kun vastaavasti X10XE:n kierrätys tapahtuu sylinterikannessa olevan kanavan kautta.
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa b 1.0 egr vika, apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja Buube »

Siis toimiiko ne 1.0 ja 1.2 egr:rät eri tavalla toisiinsa nähden? Vaikka tukkisi sen reijän. Rekisterinumeron kanssa tilattiin silloin tuo osa. Onkohan tuo hiton adliike myyny sitten sopimattoman osan..
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Corsa b 1.0 egr vika, apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

En nyt noiden sielunelämää niin tarkkaan tiedä mutta olettaisin että toi kyllä toimii tuo kanava tulpattuna ihan oikein.
Mutta jos tuo reikä on auki sinne sisälle kanavaan niin sulle on myyty väärä osa.
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa b 1.0 egr vika, apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja Buube »

Noniin nyt on uusi egr vaihdettu ja käytiin valo sammuttamassa, mutta silti syttyy uudelleen. Voi v**tu. Missähän se vika sitten on, kun antaa egr vikavaloa? Oireena tässä autossa myös on, että ajaessa autoa, lämpömittari seilaa välillä 92-97 asteen välillä, voisiko ne liittyä toisiinsa? Mikä tuota seilausta voi aiheuttaa?

Tai sitten olisiko joku anturi viallinen? Appiukko ehdotti, että lambda anturissa olisi vika.

Edit. Ja jos auto on pitkään tyhjäkäynnillä, niin saattaa lämmöt nousta mittarin mukaan 100:kin asteeseen ja aika myöhään vasta käy tuuletin pyörimään.

Edit2. Tuli vielä mieleen, loppuvuodesta ennen kuin tämä vikavalo kävi palamaan kokoajan, niin se teki jonkun kuukauden ajan silleen, että käynnistäessä vikavalo paloi vähän aikaan, mutta sitten sammui itsestään. Lopulta se kävi kokoajan palamaan. Myös samoihin aikoihin on tullut ongelmaksi, tuo lämpötilan seilaus ja auto ei enään lämpene sisältä. Saattaa myös olla, että polttoaineen kulutus vähän kasvanut.

Se on nero kuka keksii mikä tässä on vikana :nerd:
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja Buube »

Eikö kukaan tiedä asiasta mitään? :o Pitäisi ensi kuussa auto katsastaa, eikä ole varaa viedä korjaamolle seisomaan, rip. :-?
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Voit sä sen katsastaa vaikka vikavalo palaakin jos kaikki on muuten ok.
Vikavalon palaminen ei ole tässä tapauksessa hylkäysperuste.
SorsaB
'Senator'
'Senator'
Viestit: 341
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:58

Re: Corsa b 1.0 egr vika, apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

Buube kirjoitti:Noniin nyt on uusi egr vaihdettu ja käytiin valo sammuttamassa, mutta silti syttyy uudelleen. Voi v**tu. Missähän se vika sitten on, kun antaa egr vikavaloa? Oireena tässä autossa myös on, että ajaessa autoa, lämpömittari seilaa välillä 92-97 asteen välillä, voisiko ne liittyä toisiinsa? Mikä tuota seilausta voi aiheuttaa?

Tai sitten olisiko joku anturi viallinen? Appiukko ehdotti, että lambda anturissa olisi vika.

Edit. Ja jos auto on pitkään tyhjäkäynnillä, niin saattaa lämmöt nousta mittarin mukaan 100:kin asteeseen ja aika myöhään vasta käy tuuletin pyörimään.

Edit2. Tuli vielä mieleen, loppuvuodesta ennen kuin tämä vikavalo kävi palamaan kokoajan, niin se teki jonkun kuukauden ajan silleen, että käynnistäessä vikavalo paloi vähän aikaan, mutta sitten sammui itsestään. Lopulta se kävi kokoajan palamaan. Myös samoihin aikoihin on tullut ongelmaksi, tuo lämpötilan seilaus ja auto ei enään lämpene sisältä. Saattaa myös olla, että polttoaineen kulutus vähän kasvanut.

Se on nero kuka keksii mikä tässä on vikana :nerd:
Tuohon lämpömittarin seilaamiseen sen verran, että itsellä kun aikoinaan oli samanlainen auto kuin sinulla niin se teki aivan samaa kuten myös silloin kun oli pitkään tyhjäkäynnillä. Kyseessä mielestäni ihan ominaisuus. Ei vaikuttanut yhtään mihinkään niinä vuosina minkä auton omistin.
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja Buube »

kadett90 kirjoitti:Voit sä sen katsastaa vaikka vikavalo palaakin jos kaikki on muuten ok.
Vikavalon palaminen ei ole tässä tapauksessa hylkäysperuste.
Toivotaan, että menisi läpi valon kanssa. Muuten pitäisi olla ihan ok.
SorsaB kirjoitti: Tuohon lämpömittarin seilaamiseen sen verran, että itsellä kun aikoinaan oli samanlainen auto kuin sinulla niin se teki aivan samaa kuten myös silloin kun oli pitkään tyhjäkäynnillä. Kyseessä mielestäni ihan ominaisuus. Ei vaikuttanut yhtään mihinkään niinä vuosina minkä auton omistin.
Selvä juttu tämä.

Pitää joskus varmaan kokeilla tuon egr tulppausta vielä. Mutta luulisi kyllä valon sammuvan uuden egr kanssa. Ellei tuo egr nyt sitten ole yhteensopimaton, kun tuossa on se reikä. Tälläkertaa, kun vaihdettiin uusi egr, ei valo sammunut ollenkaan, viimeeksi sammui puoleksi päiväksi vaihdon jälkeen.
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Vasta 2001 --> haittaa moottorin vikavalo. Absien ja airbagien valo toki haittaa aina.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
puslaman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 293
Liittynyt: 21 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja puslaman »

Kaikkien työsekoilujen jälkeen ei pitäisi enään tänne tulla sekoilemaan ja sekoittamaan muita...

Olisi tärkeää tietää vikakoodi. Jos vikakoodi on EGR:ltä, niin Pierpurg:n datalehdellä (aikasempi linkki) oli 2 vikakoodia, joita voi tulla. PO403 koodi ilmaisee, että ECU näkee EGR:n viallisena (EGR ventiilin sähköinen arvo liian korkea/matala, tai virtapiiri on poikki). PO403 ei tarkoita välttämättä ,että EGR on viallinen. Vika voi olla liittimissä, johtosarjassa, tai jopa Ecu:ssa. P1405 vikakoodi taas havaitsee, että EGR ventiili ei ole siinä asennossa, kuin ECU on sen käskennyt olla. ECU käskee sähköisesti EGR:n tiettyyn asentoon. Jos EGR:ltä "luettu" sähköinen arvo ei vastaa sinne "kirjoitettua" arvoa, niin ECU:lta sytyttää vikavalon. Tälläistä tapahtuu, kun EGR-ventiili on esim karstainen ja jää jumiin, eikä "tottele" ECU:n käskyjä.

Sitten osassa Pierpurgin EGR:ssä on lämpötilasensori, jonka viallisesta sensorisignaalista ECU voi antaa saman P1405 virheen. Jos tulkitsin Pierpurgin kryptisiä koodeja oikein, niin ainakin X10 XE ja X12 XE moottoreiden EGR:ssä on tämä sensori. Datalehden kuvassa 1 on nuo kryptiset koodit, jotka viittaavat sivun ylälaidan taulukkoon. Huomaa, että datalehdeltä, että astran X12 XE koneelle tarkoitetussa EGR:ssä ei olisi tätä lämpötilasensoria.

Kertaan vielä, että datalehden kuvassa kolme sanotaan, että X12 XE moottorissa on se ulkoinen metalliputki, jolloin EGR:ssä tulee olla reikä. X10 XE tapauksessa reikä pitäisi olla valettu umpeen.

Jos olen pysynnyt laskuissa mukana, niin sinun ensimmäisessä EGR:ssä reikä oli valettu umpeen ja näissä kahdessa AD:n EGR:ssä reikä oli aukinainen, jonka appesi ilmeisesti tulppasi. Voisko olla niin,että sulle on myyty X12 XE:n EGR.

Pierpurgin datalehdeltä kyllä saa käsityksen, että säköisesti datalehden EGR:t näkyy ECU:lle samanlaisena. Ainoat erot on tuo lämpötilasensori (Corsan X10 XE ja X12 XE malleissa) ja aukko ECU:ssa (X12 XE).


Mitään en voi muuta kuin spekuloida. Yksi syy voisi olla, että ovat myynneet tuon Astran X12 XE:n EGR:n , jossa ei pitäisi olla läpötilasensoria, ja siitä tulisi vikakoodi. Toinen vaihto ehto on, että johtosarjassa tai liittimissä on vikaa. Mietin sitäkin, jos asennukssa tukittavaan aukkoon on jäännyt rako, seokset moottorissa voi mennä sekaisin, jolloin ainakin tyhjäkäynnillä pitäisi olla nykimistä.

Kuten sanottua, spekuloinnit tuon datalehden pohjalta, ja sillä varauksella, että olen ymmärätnnyt sitä oikein. Siinä olisi myös mittaustietoja ,jos yleismittarilla mittaaminen onnistuu.

Edit: 1 juttu vielä tuli mieleen. Jos tuossa kerran on lämpötilasensori ja ECU näkee sen, niin onko siinä sensorille jokin oma johtonsa. Tuossa pääliittimessä on vain 5-pinniä, joista yksikään ei ole sensori:n pinni, Jos olisi erillinen sensorijohto, voisko se olla jäänny kiinnittämättä,
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja Buube »

Kiitos viestistä puslaman. En itse ole todellakaan mikään automekaanikko. Voisihan sitä käydä vielä kysymässä, että minkä koodin se tarkalleen antoi. Autosähkömies vaan totesi, että vika syvemmällä, johtosarjassa tai just siinä ecussa, vissiinki.

Juu tuossa on tuo lämpötilasensori ja siihen menee yksi erillinen johto, ja jos sen johdon ottaa pois, niin ei toimi mittariston lämpömittari.

Muuten auto toimii mielestäni ihan nätisti. Alkuperäisellä egr:llä käynnistyksessä oli pientä sahaamista, mutta vaihdon jälkeen toimi ihan hyvin. Ainut vaan se valo syttyi eikä sammu.

Omistan kyllä yleismittarin ja osaan käyttää sitä. Koitinki mittaila vähän niitä johtoja, mutta ongelma vaan siinä, että en tiedä mitä virtaa mistäkin pitäisi tulla.. Yhdestä tuli se 14v käynissä, muutamasta jotain 5v ja lopuista ei mitään.
puslaman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 293
Liittynyt: 21 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja puslaman »

EDIT EDIT EDIT.

Poistin tuon vikakoodilukuohjeen. Sori. Meni kokeilemaan sitä omassa autossani. Ekana huomasin, että omassa Corsa B 1.0:ssa olikin 16-pinninen liitin, ei 10 niinkuin ohjeessa väitin. Poistin ohjeen siksi, että omassa autossa puuttui toinen pinni, joka käskettii oikosulkea yo.likissä.

Nettiohjeissa kyllä pitää olla kriittinen, niin kuin tuossa mun seuraavassakin.

EDIT2

Poistin myös alkuperäisen linkin, brittiläiselle sivustolle sori. Huomasin ,että Corsa B X10XE malissa, jossa on Motronic 1.5.5 paperi-klippitestiä. Huomasin,ekana täältä, että koodiluku ei olisi mahdollinen.
http://www.corsasport.co.uk/board/viewt ... tid=141599

Opel Scannerista tsekkasin ,että ole käyttnnyt Corsassani juurikin Motronic 1.5.5 ECU:n lukemiseen.

Lisäksi mulla on kirja"Multic,Motronic & Simtec Engine Managemet Systems" , jossa kerrottin ,että Motronic 1.5.5 : Flash codes = No"

Sori sähläämiseksi meni tämäkin. Olisi ensin pitännyt testata ohje omassa autossa

EDIT3 : Laitetaan jotain sisältöä/vinkkiä tähänkin mailiin, kun en muuten osaa auttaa.
Tässä ketjussa
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=190494
RobertX sanoo:
"Jos on kyseessä tuo Motronic, niin EGR- venttiili ja sen takaisinkytkentätiedon potikka ovat samassa syöttöjännitteessä
nokka-akselin anturin, ilmamäärämittarin ja kaasuläpän asentoanturin kanssa. "
Eli toi EGR:n syöttöjännite olisi Motronic:ssa ketjutettu moneen laitteeseen, joten siihen voi tulla vikaa monestakin laitteesta....

tuli tämä vain mieleen, kun löysin autostani vanhan omistajan kuitin, ja siinä oli vaihettu EGR ja ilmamäärämittari yhtä aikaa. Ihmettelin ja päivtteli, että taas on asiakasta rahastettu.... tollanen osien vaihtaminen voi liittyä just siihen, että korjaajat ovat testanneet etsineet tuota yhteistä jännitettä uusimalla osia.

Ihan kuin olisin vielä lukennut jostain ulkomaasivuilta, että ilmamäärä mittarista olisi tullut EGR:n vikakoodi... toi yhteinen jännite voisi selittää tämän (en ole varma muistanko tämän oikein).
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
puslaman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 293
Liittynyt: 21 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja puslaman »

Emmin moneen kertaan uskallanko tämän ohjeen laittaa tänne. Oon vaan tälläinen tee-se-itse mies ....

Seuraava mittausohje perustuu yo.Pierpurgin EGR:n datasheetiin aiankin Corsa:n XE10 moottorille.
Ja osittain omaan tulkintaa EGR:n sisäisestä toiminnasta.
En ota vastuuta ohjeesta ja sen mahdollisista virheistä.
Ohje on luonteeltaan Good will ohje.
Jokainen testaa autonsa omalla vastuulla.


EGR:n sisällä on 2 laitetta. Kela ja potentiometri.
* Kelan magneettikentän voiman avulla ECU voi "käskeä" EGR:ää liikkumaan (avaa/sulkee ventiilin)
* EGR:n liike muuttaa säätyvän potentiometrin resistanssia, ja ECU "näkee" EGR:n asennon


Kelan kytkentä EGR:ssä:

(Voltage) Pin-5 *----------Kela---------*Pin-1 (Controlled ground)

- Kun ECU kytkee pin-1 auton maihin, kelaan generoitunut magnettikentän voima liikuttaa EGR ventiiliö (=ECU käskee EGR:ää liikkumaan)


Potentiometrin kytkentä EGR:ssä :

(Voltage) Pin-3 *-----------*-------------*Pin-2 (ground)
Pin-4(wiper)

- EGR:n liike muuttaa pin-4 paikkaa resitanssi-liuskalla (pin-3 ja -2 välissä), jolloin pin-4 pisteessä jännite muuttuu EGR:n paikan mukaisesti (= ECU "näkee" EGR:n paikan)


*OSA1:ssä testataan EGR-laiteen kuntoa (johto-liitin on irti EGR:stä)
* resistanssi mitataan Pin-5 ja Pin-1 välistä. Tämä tarkistaa, että kela on toimintakunnossa
* resistanssi mitataan pin-3 ja pin-2 välistä. Tämä tarkistaa osoittain , että potentiometri kunnossa

*Osa2:ssa testataan ECU:lta tulevien jännitteiden oikeellisuutta (johto-liitin on irti EGR:stä)
* TÄSSÄ TESTISSÄ PITÄÄ OLLA VAROVAINEN, ETTEI OIKOSULJE PINNEJÄ => ECU voi hajota

Lisäksi Pierpurgin datalehdellä oli moottorin käynninaikaisia testejä, mutta en niitä selosta monimutkaisuuden vuoksi.

Ohjeen yleisperiaate on, että johto irroitetaan laitteesta tai kytketään laitteeseen vain kun akussa ei ole johtoja kiinni.

OSA1 - EGR:n potentiometrin ja kelan resistanssin mittaus (EGR-laitteelta)

0. Kytke virrat autosta pois
1. Irroita akkujohdot
2. Irroita EGR:n 5-pinninen liitin
3. Mittaa Kelan resistanssi EGR-laitteelta
* 1 ja 5 pinnien välissä resistanssi on 8 Ohm +/- 0.5 Ohm (tämä on pieni resitanssi)
4. Mittaa Potentiometrin resistanssi EGR-laitteesta
* 3 ja 2 pinnien välissä resistanssi on 4 kOhm +/- 40 % (tämä on keskisuuri resitanssi)

OSA2 - ECU:n syöttämien jännitteiden mittaus _johtimen_ päästä

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(johtimen mittauksessa oltava todella varovainen, ettet oikosulje vahigossa mitään pinnejä keskenään, ECU voi hajota)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5. Laita akkujohdot kiinni, mutta älä kiinnitä EGR:n johtoa kiinni EGR-laitteeseen
6. Kytke virrat päälle autoon
7. Mittaa ECU:n Kelalle syöttämä jännite johtimen liittimestä
* Jännite pinnin-5 ja maan välissä pitäisi olla akkujännite
* Pierpurgin ohjeessa ei kerrottu erikseen mistä maan otat
* (en oo varma pitäiskö maa ottaa auton rungosta vai akun -navasta)
8. Mittaa ECU:n Potentiometrille syöttämä jännite johtimen liittimestä (jännitemittaus_1)
* Jännite pinnin-3 ja pinnin-2 välissä pitäisi olla 4.5 - 5.2 V
9. Mittaa ECU:n Potentiometrille syöttämä jännite johtimen liittimestä (jännitemittaus_2)
* Jännite pinnin-3 ja maan välissä pitäisi olla 4.5 - 5.2 V
* Pierpurgin ohjeessa ei kerrottu erikseen mistä maan otat
* (en oo varma pitäiskö maa ottaa auton rungosta vai akun -navasta)

10. Kytke virta pois autosta (avain pois)
11. Kiinnitä EGR:n johto EGR:ään kiinni
12. Kiinnitä akun johdot
13. Testi valmis

-Terv : Omalla Vastuulla
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Avatar
Buube
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Joulu 2011, 22:17

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja Buube »

Jos tulppaisin egr, niin onko se mahdollista ohjelmoida pois käytöstä opel merkkiliikkeessä, jolloin valo ehkä sammuisi? Lueskelin tuollaista ulkomaiselta keskustelupalstalta.

Edit:
puslaman kirjoitti:EDIT EDIT EDIT.

EDIT3 : Laitetaan jotain sisältöä/vinkkiä tähänkin mailiin, kun en muuten osaa auttaa.
Tässä ketjussa
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=190494
RobertX sanoo:
"Jos on kyseessä tuo Motronic, niin EGR- venttiili ja sen takaisinkytkentätiedon potikka ovat samassa syöttöjännitteessä
nokka-akselin anturin, ilmamäärämittarin ja kaasuläpän asentoanturin kanssa. "
Eli toi EGR:n syöttöjännite olisi Motronic:ssa ketjutettu moneen laitteeseen, joten siihen voi tulla vikaa monestakin laitteesta....

tuli tämä vain mieleen, kun löysin autostani vanhan omistajan kuitin, ja siinä oli vaihettu EGR ja ilmamäärämittari yhtä aikaa. Ihmettelin ja päivtteli, että taas on asiakasta rahastettu.... tollanen osien vaihtaminen voi liittyä just siihen, että korjaajat ovat testanneet etsineet tuota yhteistä jännitettä uusimalla osia.

Ihan kuin olisin vielä lukennut jostain ulkomaasivuilta, että ilmamäärä mittarista olisi tullut EGR:n vikakoodi... toi yhteinen jännite voisi selittää tämän (en ole varma muistanko tämän oikein).
Samaa olen miettinyt koko illan, kun löysin samat kirjoitukset. Pitäisikö suoraan ostaa uusi ilmamäärämittari vai koittaa puhdistaa sitä sillä cleanerilla. Aikamoista rahanmenoa tämä kyllä on. Ilmamäärämittari vikaa tukisi myös se, että corsassa on hitonmoinen bensankulutus vaikka 1litrainen kone.

EDIT2:
Päästöt oli kunnossa jne. niin meni katsastuksesta läpi niikuin kuuluikin. Puhdistin ilmamäärämittarin siihen kuuluvalla puhdistusaineella ja tuloksena ehkä tyhjäkäynti vähän hiljeni. Mutta valo siis palaa vieläkin.

Ooppeli korjaamolla ehdotti valon syyksi, että kanavat olisivat tukossa. Pitää se tarkistaa vielä joskus ja ehkä kokeilla tulppausta. Ilmoittelen sitten miten sain valon sammumaan :D
puslaman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 293
Liittynyt: 21 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Corsa b 1.0 egr vika, Pikaista apua tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja puslaman »

Katsastuksesta :peukku:
Joskus oudot sähköviat tulee hapettuneista liittimistä, jokin kontaktispray voi auttaa....
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Vastaa Viestiin