2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Viesti Kirjoittaja ab^] »

täytyy käydä mittaamassa nuo mitä kadett90 ehdotti..

Ja laturi ei lämpeä niin paljoa ettei siihen kestäisi koskea, ei ainakaan tuon 30min aikana mitä sitä käytin ja seurasin latausta..
niinpä, monessa muiden autojen latureissa itelläkin on ollut nuo hiilet ja jännitteensäädin samassa paketissa.. olis helppo ko tuossaki olisi :)
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Ookei, eli kävin mittaan kuten kadett90 sanoi että mitata ja tulokset:

+ puoli 0.02v
- puoli -1.32v

eli näiden perusteella laturin maadoitus puolella olisi jotain häikkää? vai olenko aivan väärin päätellyt tämän?
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Jep.
Maapuolella liikaa jännitehäviötä.
Pitää saada alle 0,5 voltin.
Mittasitko navasta vai kengästä.
Kato vielä akun miinuksen ja korin välinen jännite.
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Viesti Kirjoittaja ab^] »

mittasin sekä navasta että kengästä, eikä tulos muuttunut..

tuon akun navan ja korin välisen olen jo aikaisemmin mitannut ja se oli 0.03v paikkeilla jos oikein muistan.. ja olen sen jälkeen vetäny etu akulle 100mm2 maata yhteensä, että pitäisi olla parempikin, mutta täytyy tarkistaa tuokin vielä varmuuden vuoksi..

ookei, eli nyt täytyy sitte alkaa kattoon miksi se laturi ei saa kunnolla maata :) siitä on vedetty erillinen johto moottoriin kiinni, joten oisko se hapettunu tai öljyssä.. moottorin maadotukset olen viime kesänä vetäny 3x 50mm2 kaapelit (eli yhteensä 150mm2 maata)..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

voihan sen laturin maan laittaa koriin tai suoraan akun miinuskenkään.
opel vectra c 2,2 gts
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0i A-omega koneen vikavalo palaa laturirempanjälkeen?(-89)

Viesti Kirjoittaja ab^] »

ool rait, mutta täytyykö se laturin maa kaapelinki olla nyt 50mm2 kaapeli kun pääsi liittimet loppumaan?

vähän mietityttää tuossa laturin maadottamisessa runkoon, kun moottorihan liikkuu hieman, että ei varmasti ota sitten piuha vastaan..
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Vastaa Viestiin