Jaa mut olishan tollanen vikakoodi kun 1212 olemassa ainakin listan mukaan. valo siis syttyi ensiksi 1 kerran lyhyt tauko 2kertaa lyhyt tauko 1 kerran lyhyt tauko ja 2kertaa eikä muuta. niin eikös se sillon ton vikakoodien lukuohjeen mukaan ole koodi 1212? joka on P1212 Mass Air Flow Circuit Intermittent Low. Listan mukaan. äkkiä käännettynä tulis ilmamassa mittarin alhainen jännite? Joka kaiken järjen mukaan pitäs aiheuttaa kyllä tyhjäkäyntihäröä.Robertx kirjoitti:Lambdan kun irrottaa, niin ei käytä sitä säätöön, eli käynnin pitäis tasoittua, jos vika johtuu lambdasta. Muistaakseni ilman lambdaa joku vakioarvo käytössä. Syttyikö vikavalo, kun poistit lambdan?? Kaasuläpän potikka voi vaikuttaa, jos antaa välillä väärää tietoa. Tyhjäkäynnillä läpän pitäis olla kiinni.apukuski kirjoitti:Täällä ei meinaa tuo vika löytyä millään.. Mites pitäs vaikuttaa käyntiin lambdan irti ottaminen? Ei nimittäin ollu mitään vaikutusta, tyhjäkäynti hummaili samalla tavalla kun ennenkin. Tämä yksilö omegaa ei siis sammu vaan ainoastaan tuo tyhjäkäynti vaeltaa. Oisko mahdollista että kaasuläppäkotelon se sähkö osa on paskana. Tyhjäkäynti kun hetken pysyy tasaisena niin se on siellä 1500rpm.
Koitettiin vikakoodejakin kahtoo joka oli joko 12 tai 1212
Eikä noista kumpikaan mun mielestä vikakoodilistan mukaan aiheuta tyhjäkäynti ongelmia...
Tarkista , jos mahdollista, että läppä on myös fyysisesti kiinni.
Nuo eivät ole vikakoodeja.
omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Vuosimallin 1995 Omega X20XEV:n moottoriohjausjärjestelmä on Simtec 56.0 ja tällöin vikakoodit ovat 2 - numeroisia. 12 on koodinluvun aloituskoodi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Jaa jaa.. eli siitäkö ei lueta samalla tavoin koodeja kun tolla ohjeella mikä tässäkin topicissa on? tai siis ainakaan tulkita samoin. tein siis niin että sen kutospinnin maihin ja sit katselemaan mitä vilkuttaa.Robertx kirjoitti:Vuosimallin 1995 Omega X20XEV:n moottoriohjausjärjestelmä on Simtec 56.0 ja tällöin vikakoodit ovat 2 - numeroisia. 12 on koodinluvun aloituskoodi.
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Luetaan samalla tavalla, mutta tulkitaan eri tavalla.
Lisäksi koodinluku(näyttö) alkaa aina luvulla 12 (kolme kertaa) ja vikakoodien välissä tulee 12 (kolme kertaa) ja lopussa myös.
How to read Simtec 56.0/56.1 Flash Codes: To the top
The Simtec 56.0/56.1 fuel systems use a 2 digit flash code. The engine ideally needs to be running when reading the fault codes, otherwise it may show incorrect fault codes.
Once the wire link is in place and the engine is running, the ECU warning lamp will begin to flash out the codes (wait for the initial boot up check that lights up all the warning lamps). Each fault code is repeated 3 times and then it moves onto the next one (if any). Once at the end of the logged fault code list, it will go to the beginning again, giving you plenty of time to note down the code (on each fault code shown, there will be a pause before it shows the next one). It will carry on like this for ever until you remove the key from the ignition or the battery runs flat. To clear the codes simply turn on and off the ignition 30 times with a 5 second 'on' gap in-between (time allowed for self check to finish).
For example, lets say there was a ECU warning lamp noted and the owner wanted to read what fault code was logged. The owner has already put the wire link in place and switched on the ignition. A flash is indicated by an astrix (*) and a pause is shown as a dash (-).
*-** (1 flash, 1 pause and another 2 flashes = code 12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
Owner then takes the key out of the ignition.
Lets go through what has happened. After switching on the ignition, the dash board lights up showing the self check, after that all the lights go out and the ECU warning light begins to flash the error code. The first code is 12 (one flash, a pause and then two flashes). This is repeated 3 times.
Siemens Simtec 56.0/56.1 ECU Fault Codes
Siemens Simtec 56.0/56.1 Code Chart: To the top
Code: Item:
Fault:
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor Open circuit
14 Coolant temperature sensor Voltage low
15 Coolant temperature sensor Voltage high
16 Knock sensor signal circuit No change in voltage
19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor
21 Throttle position sensor (TPS) Voltage high
22 Throttle position sensor (TPS) Voltage low
23 Knock control module signal Out of range
24 Vehicle speed signal (VSS) No signal
25 Injector valve 1 Voltage high
26 Injector valve 2 Voltage high
27 Injector valve 3 Voltage high
28 Injector valve 4 Voltage high
37 Check light (fault code lamp) Voltage low
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
39 Oxygen sensor circuit Voltage low
44 Oxygen sensor Lean exhaust (weak mixture)
45 Oxygen sensor Rich exhaust (rich mixture)
48 Battery Voltage low
49 Battery Voltage high
52 Check light (fault code lamp) Voltage high
53 Fuel pump relay Voltage low
54 Fuel pump relay Voltage high
55 Engine Control Unit (ECU) faulty Check chassis earth and ECU connector.
56 Idle air control Voltage high
57 Idle air control Voltage low
61 Fuel tank vent valve Voltage low
62 Fuel tank vent valve Voltage high
69 Intake air temperature sensor Voltage low
71 Intake air temperature sensor Voltage high
73 Mass air flow temperature Voltage low
74 Mass air flow temperature Voltage high
75 Torque control (automatic) Voltage low
76 Torque control (automatic) Continuous signal, ignition retard long
81 Injector valve 1 Voltage low. Injector short circuit to ground.
82 Injector valve 2 Voltage low. Injector short circuit to ground.
83 Injector valve 3 Voltage low. Injector short circuit to ground.
84 Injector valve 4 Voltage low. Injector short circuit to ground.
87 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage low
88 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
92 Camshaft sensor Incorrect signal
98 Oxygen sensor heater Voltage low, open circuit
Lisäksi koodinluku(näyttö) alkaa aina luvulla 12 (kolme kertaa) ja vikakoodien välissä tulee 12 (kolme kertaa) ja lopussa myös.
How to read Simtec 56.0/56.1 Flash Codes: To the top
The Simtec 56.0/56.1 fuel systems use a 2 digit flash code. The engine ideally needs to be running when reading the fault codes, otherwise it may show incorrect fault codes.
Once the wire link is in place and the engine is running, the ECU warning lamp will begin to flash out the codes (wait for the initial boot up check that lights up all the warning lamps). Each fault code is repeated 3 times and then it moves onto the next one (if any). Once at the end of the logged fault code list, it will go to the beginning again, giving you plenty of time to note down the code (on each fault code shown, there will be a pause before it shows the next one). It will carry on like this for ever until you remove the key from the ignition or the battery runs flat. To clear the codes simply turn on and off the ignition 30 times with a 5 second 'on' gap in-between (time allowed for self check to finish).
For example, lets say there was a ECU warning lamp noted and the owner wanted to read what fault code was logged. The owner has already put the wire link in place and switched on the ignition. A flash is indicated by an astrix (*) and a pause is shown as a dash (-).
*-** (1 flash, 1 pause and another 2 flashes = code 12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)
*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)
Owner then takes the key out of the ignition.
Lets go through what has happened. After switching on the ignition, the dash board lights up showing the self check, after that all the lights go out and the ECU warning light begins to flash the error code. The first code is 12 (one flash, a pause and then two flashes). This is repeated 3 times.
Siemens Simtec 56.0/56.1 ECU Fault Codes
Siemens Simtec 56.0/56.1 Code Chart: To the top
Code: Item:
Fault:
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor Open circuit
14 Coolant temperature sensor Voltage low
15 Coolant temperature sensor Voltage high
16 Knock sensor signal circuit No change in voltage
19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor
21 Throttle position sensor (TPS) Voltage high
22 Throttle position sensor (TPS) Voltage low
23 Knock control module signal Out of range
24 Vehicle speed signal (VSS) No signal
25 Injector valve 1 Voltage high
26 Injector valve 2 Voltage high
27 Injector valve 3 Voltage high
28 Injector valve 4 Voltage high
37 Check light (fault code lamp) Voltage low
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
39 Oxygen sensor circuit Voltage low
44 Oxygen sensor Lean exhaust (weak mixture)
45 Oxygen sensor Rich exhaust (rich mixture)
48 Battery Voltage low
49 Battery Voltage high
52 Check light (fault code lamp) Voltage high
53 Fuel pump relay Voltage low
54 Fuel pump relay Voltage high
55 Engine Control Unit (ECU) faulty Check chassis earth and ECU connector.
56 Idle air control Voltage high
57 Idle air control Voltage low
61 Fuel tank vent valve Voltage low
62 Fuel tank vent valve Voltage high
69 Intake air temperature sensor Voltage low
71 Intake air temperature sensor Voltage high
73 Mass air flow temperature Voltage low
74 Mass air flow temperature Voltage high
75 Torque control (automatic) Voltage low
76 Torque control (automatic) Continuous signal, ignition retard long
81 Injector valve 1 Voltage low. Injector short circuit to ground.
82 Injector valve 2 Voltage low. Injector short circuit to ground.
83 Injector valve 3 Voltage low. Injector short circuit to ground.
84 Injector valve 4 Voltage low. Injector short circuit to ground.
87 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage low
88 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
92 Camshaft sensor Incorrect signal
98 Oxygen sensor heater Voltage low, open circuit
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kiitoksia Tämä helpottaa taas jo paljon. tutkaillaanpas koodit uudestaan tämän ohjeistuksen mukaan
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Ole hyvä. Todennäköisesti ei ole vikakoodeja, jos sait tuon koodin 12 (kolme kertaa) alussa ja lopussa. Kannattaa toki tarkastaa... siis lukea koodit uudestaan. Moottorin ei välttämättä tarvitse olla käynnissä. Jos moottori ei käy, tulee ainakin kampiakselin anturin vikakoodi, mikä on silloin turha, ei siis ole vika.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Juu ei vikakoodeja. Eikä vika ole myöskään kaasuläppäkotelon säätimessä.. letkuissa ei nähdäkseni ole ilmavuotoja tai niitä ainakaan ole löytänyt. taitaa siis seuraavaksi otattaa imusarjan irti alan vahvasti taipua siihen imusarjan tiivisteeseen. Onko kokemusta onko miten iso urakka?
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Helppo homma. Muistat vaan takasi kiinnittäes kiristysmomentti ei ole kuin 18nm vai oliks se 22nm.. ei apinan raivolla.apukuski kirjoitti:Juu ei vikakoodeja. Eikä vika ole myöskään kaasuläppäkotelon säätimessä.. letkuissa ei nähdäkseni ole ilmavuotoja tai niitä ainakaan ole löytänyt. taitaa siis seuraavaksi otattaa imusarjan irti alan vahvasti taipua siihen imusarjan tiivisteeseen. Onko kokemusta onko miten iso urakka?
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Äkkisiltään näyttää olevan melko ahtaassa paikkassa. Laturit ja kaikki purkaa poijes Momenttiavain auttaa kiristämisessä Ei tuu tehtyä vahinkoo..munakukkaro kirjoitti:Helppo homma. Muistat vaan takasi kiinnittäes kiristysmomentti ei ole kuin 18nm vai oliks se 22nm.. ei apinan raivolla.apukuski kirjoitti:Juu ei vikakoodeja. Eikä vika ole myöskään kaasuläppäkotelon säätimessä.. letkuissa ei nähdäkseni ole ilmavuotoja tai niitä ainakaan ole löytänyt. taitaa siis seuraavaksi otattaa imusarjan irti alan vahvasti taipua siihen imusarjan tiivisteeseen. Onko kokemusta onko miten iso urakka?
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Tilasin Eurotuonnista norsunkärsän ja nyt on tyhmäkäynti ollu aika asiallista ,myös nuukahtelu on hävinnyt mutta vieläkin syttyy vikavalo , varsinkin kosteella kelillä .
Nokka-akselinasennontunnistimen johto on aika kärsineen näköinen , uskoisin sen olevan syyllinen vilkutteluun .
Ei ainakaan vielä oo tullu ostettua vanhaa japsia
Olishan elämä kai helpompaa toyotan omistajana mutta kun ei pysty
Nokka-akselinasennontunnistimen johto on aika kärsineen näköinen , uskoisin sen olevan syyllinen vilkutteluun .
Ei ainakaan vielä oo tullu ostettua vanhaa japsia
Olishan elämä kai helpompaa toyotan omistajana mutta kun ei pysty
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Korjaus edelliseen , edelleen hyytyy ja pudottaa kierrokset liian alas pari päivää toimi paremmin
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
On sitkeessä vika. Nyt koitettu toista lambdaakin eikä vaikutusta asiaan. Tyhjäkäynti on heti käynnistäessä aika korkee jotta vuotasko se tuo imusarjan tiiviste kuitenkin. On se tarkistettu sumuttelemalla starttispraytä sinne sarjalle mutta on se kyllä sellasessa kolossa että en menis nyt tuotakaan testiä ihan absoluuttisena pitämään. pitänee pääsiäsen pyhinä vaihtaa tuo tiiviste ja ihmetellä sitten lisää kun mitään ei tapahdu
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Jos tyhjäkäynti muuttuu starttipilottia imusarjan juureen ruikittaessa niin jossain on vuoto. On se niin herkästi syttyvää ainetta. Sen verran iso homma on imusarjan irroitus ettei sitä kannata tehdä ennenkuin on vahva epäilys että tiiviste vuotaa.. eihän tiiviste paljon maksa oliko se reilun 3 € . Itsellä tais mennä reilut 2 tuntia vaihtohommassa. Tiiviste oli kuivunut . Mureni palasiksi kun vähän taittoi.
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
No joo mutta kun oikeastaan kaikki muut vaihtoehdot on käyty jo läpi niin pitää se tuokin koittaa. Ei ole tosiaan kallis tuo tiiviste niin onpahan sekin sitten vaihdettu. Aikaahan tuohon tosiaan menee mutta onneksi on ens viikonloppuna palkallisia vapaapäiviäHanuri kirjoitti:Jos tyhjäkäynti muuttuu starttipilottia imusarjan juureen ruikittaessa niin jossain on vuoto. On se niin herkästi syttyvää ainetta. Sen verran iso homma on imusarjan irroitus ettei sitä kannata tehdä ennenkuin on vahva epäilys että tiiviste vuotaa.. eihän tiiviste paljon maksa oliko se reilun 3 € . Itsellä tais mennä reilut 2 tuntia vaihtohommassa. Tiiviste oli kuivunut . Mureni palasiksi kun vähän taittoi.
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Luetutin vikakoodit ja tuloksena oli ilmamassamittari tai anturi , se mikä on ilmanputsarin ja ruiskukotelon välissä . Eipä sitä osannut epäillä kun vaihdettu 2vuotta
sitten mutta onpa se vaurioitunut jonkuun remontin yhteydessä , ilmeisesti nojattu liittimen päälle ja piirilevy murtunut . Koneen käydessä kun painaa liitintä
alaspäin kone sammuu . Johdot ja liitin tarkistettiin olivat hyvässä kunnossa .
Takasumuvalokin kunnossa syy löytyi johtosarjasta , joku hifisti tehnyt sähkötöitä ja piuha poikki
sitten mutta onpa se vaurioitunut jonkuun remontin yhteydessä , ilmeisesti nojattu liittimen päälle ja piirilevy murtunut . Koneen käydessä kun painaa liitintä
alaspäin kone sammuu . Johdot ja liitin tarkistettiin olivat hyvässä kunnossa .
Takasumuvalokin kunnossa syy löytyi johtosarjasta , joku hifisti tehnyt sähkötöitä ja piuha poikki