omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Heittäkääpäs viisaammat vinkkejä, mikä voisi olla syynä seuraavaan ongelmaan.
eli otsikon mukaisella koneella oleva omegan tyhjäkäynti rupeaa välillä seilaamaan 700 - 1500 kierroksen välillä, kun pakkasta on -18 tai siitä yli.
Kovemmilla pakkasilla syttyy moottorin vikavalo ja välillä sammuu risteyksiin. Toisaalta taas välillä tyhjäkäynti seilaa ja "humppaa", vaikka käynnissä pysyykin.
Vikakoodia ei olla vielä luettu. Lauhemmilla keleillä ei ole mitään vastaavaa ongelmaa.
Edellinen omistaja sanoi että tyhjäkäyntisäädin on tulpattu, eikä säätimen päällä olevaan mötikkästa lähde alipaineletkua. Myös ruuvi on kierretty kiinni.
Rupeaa omat konstit olemaan vähissä joten jotain pieniä vinkkejä kaivataan. Voisiko syy kuitenkin olla tuossa tyhjäkäyntisäätimessä?
eli otsikon mukaisella koneella oleva omegan tyhjäkäynti rupeaa välillä seilaamaan 700 - 1500 kierroksen välillä, kun pakkasta on -18 tai siitä yli.
Kovemmilla pakkasilla syttyy moottorin vikavalo ja välillä sammuu risteyksiin. Toisaalta taas välillä tyhjäkäynti seilaa ja "humppaa", vaikka käynnissä pysyykin.
Vikakoodia ei olla vielä luettu. Lauhemmilla keleillä ei ole mitään vastaavaa ongelmaa.
Edellinen omistaja sanoi että tyhjäkäyntisäädin on tulpattu, eikä säätimen päällä olevaan mötikkästa lähde alipaineletkua. Myös ruuvi on kierretty kiinni.
Rupeaa omat konstit olemaan vähissä joten jotain pieniä vinkkejä kaivataan. Voisiko syy kuitenkin olla tuossa tyhjäkäyntisäätimessä?
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
miten tää on tehty?osku_ kirjoitti: Edellinen omistaja sanoi että tyhjäkäyntisäädin on tulpattu, eikä säätimen päällä olevaan mötikkästa lähde alipaineletkua. Myös ruuvi on kierretty kiinni.
opel vectra c 2,2 gts
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
No en ole purkanut säädintä, mut ymmärsin että sokea tiiviste olisi laitettu ja alipaineletku on otettu irti lähtevältä puolelta. jos nyt ymmärrettävästi selostettu
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
sokea tiiviste laitetaan egr venttiilin ei tyhjäkäyntisäätimeen, se tk moottori on kaasuläppäkotelon vasemmalla puolella, sellainen pyöree palikka kahdella ruuvilla sen kyljessä kiinni.
opel vectra c 2,2 gts
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Selkeästi sotkettu EGR-venttiili ja tyhjäkäyntisäädin. Kuten lmb-58 kirjoittaa, niin tyhjäkäyntisäädintä ei tulpata.
Ne vikakoodit kannattaa ensimmäiseksi lukea.
Tuossa ohjetta : http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Ne vikakoodit kannattaa ensimmäiseksi lukea.
Tuossa ohjetta : http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Oskulla on ompussa samat oireet kun mulla oli viime viikolla , syyksi selvisi , ainakin mun tapauksessa liitoksestaan haljennut alipaineletku . Letkun uusittua
kone käy niin tasaseen kun kone nyt käydä voi mutta välillä vieläkin sammahtaa tyhjäkäynniltä kun avaimesta mutta käynnistyy kyllä heti . Tämä
oire saattas kyllä olla johonkin sähköihin liittyvää
kone käy niin tasaseen kun kone nyt käydä voi mutta välillä vieläkin sammahtaa tyhjäkäynniltä kun avaimesta mutta käynnistyy kyllä heti . Tämä
oire saattas kyllä olla johonkin sähköihin liittyvää
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Ei ole sähköihin liittyvää vaan tyhjäkäyntimoottori jumittaa. Kaasuläppäkotelo voi olla myös likainen, se kannattaa puhdistaa.malonari kirjoitti:Oskulla on ompussa samat oireet kun mulla oli viime viikolla , syyksi selvisi , ainakin mun tapauksessa liitoksestaan haljennut alipaineletku . Letkun uusittua
kone käy niin tasaseen kun kone nyt käydä voi mutta välillä vieläkin sammahtaa tyhjäkäynniltä kun avaimesta mutta käynnistyy kyllä heti . Tämä
oire saattas kyllä olla johonkin sähköihin liittyvää
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Viime kesänä vaihdoin uuden tyhjäkäyntisäätimen , ei varmaan vielä oo paskastunu . Onko tuo kaasuläppäkotelo se missä lukee Bosch ja siihen menee muutama johto ?
Miten tään ny vaikeemmin kysyis
Miten tään ny vaikeemmin kysyis
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kaasuläppäkotelo on se, mihin menee ilmanpuhdistimelta paksu kumiletku... ns. norsunkärsä. Lisäksi sen yhdelle sivulle tulee kaasuvaijeri.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
malonari kirjoitti:Oskulla on ompussa samat oireet kun mulla oli viime viikolla , syyksi selvisi , ainakin mun tapauksessa liitoksestaan haljennut alipaineletku . Letkun uusittua
kone käy niin tasaseen kun kone nyt käydä voi mutta välillä vieläkin sammahtaa tyhjäkäynniltä kun avaimesta mutta käynnistyy kyllä heti . Tämä
oire saattas kyllä olla johonkin sähköihin liittyvää
Mikäs letku sulla oli kyseessä? siis tuo viallinen?
Voi olla et sotkin tsydeemit, kun edellisestä opelista aikaa jo vajaa kymmenen vuotta. Täytyy kokeilla tuo vikakoodien luku hyppylangalla kun ei ole muutakaan konstia tähän hätään.
Vikakoodit on nyt luettu ja antoi koodin 92 Camshaft sensor failure. eli onko tuo nyt nokka-akselin asentotunnistin vai miten? pystyykö kyseinen vika vaikuttamaan asiaan millään tavoin?
Vielä tuosta tyhjäkäyntisäätimestä, ni muistelen että aikoinaan kun oli ko. koneella oleva astra että vectra, ni silloin kyllä laitettiin sokea tiiviste tohon tyhjäkäyntisäätimeen. Ainakin silloin auttoi kierrosten seilaamiseen.
Onkos tuo egr venttiili se morkula joka on moottorin takana oikeassa reunassa?
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
On nokka-akselin anturin vikakoodi. Voihan se vaikuttaa, mutta jos vika on aktiivinen, niin kierrokset rajoittuu 4512 rpm, sytytystä myöhästytetään 12 astetta ja nakutustunnistin lukitaan.
Vaikuttaa ajossa siis enemmän... ei niinkään tyhjäkäynnillä.
Tyhjäkäyntisäätimeen ei koskaan laiteta sokeaa tiivistettä.
EGR-venttiiliin sellainen laitetaan. Omegassa taitaa olla tuossa kohdassa. Siihen tulee useampi letku ja jotimet päälle.
Vaikuttaa ajossa siis enemmän... ei niinkään tyhjäkäynnillä.
Tyhjäkäyntisäätimeen ei koskaan laiteta sokeaa tiivistettä.
EGR-venttiiliin sellainen laitetaan. Omegassa taitaa olla tuossa kohdassa. Siihen tulee useampi letku ja jotimet päälle.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kannattaa tarkistaa kaikki alipaineletkut , tätä on nyt liikkeellä emännyyden nissaniin vaihdettiin kans noita letkuja ja tyhjäkäynti palasi . Mulla oli kaasuläppäkoteloon
tuleva letku halki , ihan vanhuuttaan haljennut . Kyllä on älytön nimi keksitty tuolle kaasarin näköiselle murikalle
Eilen hiukan putsailin tuota edellä mainittua mötikkää mutta sammahtelu ei loppunut , eilen kyllä pelas kun unelma mutta nyt aamulla taas sammu
Haen tuon kaasuläppäsäätimen kun ei kovin kallis ole ja jos ei lopu sammuilu.......Niin se jatkuu , ehkä vähän perusteellisempi puhdistus sitten kun siihen on
otollisempi hetki
tuleva letku halki , ihan vanhuuttaan haljennut . Kyllä on älytön nimi keksitty tuolle kaasarin näköiselle murikalle
Eilen hiukan putsailin tuota edellä mainittua mötikkää mutta sammahtelu ei loppunut , eilen kyllä pelas kun unelma mutta nyt aamulla taas sammu
Haen tuon kaasuläppäsäätimen kun ei kovin kallis ole ja jos ei lopu sammuilu.......Niin se jatkuu , ehkä vähän perusteellisempi puhdistus sitten kun siihen on
otollisempi hetki
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Non ni , kävin ruokatunnilla motonetissa ja vaihdoin siinä pihassa kaasuläppäsäätimen , joo ei sammunut matkalla mut ei se ennenkään kylmällä koneella sammuillu .
Et kotimatkalla vasta selvii osuko osan vaihto kiusa kohtaan . Jotenkin oudosti totteli kaasua , vähän kun viiveellä
Kaipa se siitä asettuu
Et kotimatkalla vasta selvii osuko osan vaihto kiusa kohtaan . Jotenkin oudosti totteli kaasua , vähän kun viiveellä
Kaipa se siitä asettuu
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Siis vaihdoitko kaasuläppäkotelon vai kaasuläpän potikan vai tyhjäkäyntisäätimen ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Joo, tosi tyhmä nimi kotelolle jonka sisällä on kaasuläppä. Kaasuläppäkotelo. Ikävää kun ei kaikkee pysty enää viittaamaan sanka v*tun aikaisiin kaasaripaskoihin.