omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Meneeköhän kaasuläppä kunnolla kiinni... sellainen tuli mieleen. Palauttaako jousi sen kiinniasentoon ??
Uusi säädin Motonetista :
Joutokäyntisäädin Opel-16V 28-3376 B 1,8/2,0/2,2 Tyhjäkäyntisäädin (Opel#-837102) 95.50 €
Joutokäyntisäätimen tiiviste 28-3377 B 1,8/2,0/2,2 Tyhjäkäyntisäätimen tiiviste [1996 - 2002] 1.00 €
EGR-venttiilin tulppaus tuossa koneessa on todellakin niin yksinkertaista kuin kirjoitat. Lisäksi voit laittaa tipan silikonia ruuvinkantaan, ettei siitä sitten vuoda.
Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi saattaa vaikuttaa. Se antaa ECUlle tiedon moottorin lämpötilasta ja kylmää moottoria rikastetaan, eli kierrokset korkealla. Jos anturi on rikki tai huono kosketus liittimessä, niin voi näyttää lämpimän koneen liian kylmäksi. Tällöin tosin auto käynnistyy myös lämpimänä huonosti.
Uusi säädin Motonetista :
Joutokäyntisäädin Opel-16V 28-3376 B 1,8/2,0/2,2 Tyhjäkäyntisäädin (Opel#-837102) 95.50 €
Joutokäyntisäätimen tiiviste 28-3377 B 1,8/2,0/2,2 Tyhjäkäyntisäätimen tiiviste [1996 - 2002] 1.00 €
EGR-venttiilin tulppaus tuossa koneessa on todellakin niin yksinkertaista kuin kirjoitat. Lisäksi voit laittaa tipan silikonia ruuvinkantaan, ettei siitä sitten vuoda.
Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi saattaa vaikuttaa. Se antaa ECUlle tiedon moottorin lämpötilasta ja kylmää moottoria rikastetaan, eli kierrokset korkealla. Jos anturi on rikki tai huono kosketus liittimessä, niin voi näyttää lämpimän koneen liian kylmäksi. Tällöin tosin auto käynnistyy myös lämpimänä huonosti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Itsellä ongelma on sen verta muuttunut, että moottorin vikavalo ei ole nyt palanut, eikä kierrokset ole jääneet ylös. Mutta sellainen ongelma jatkunut että tyhjäkäyntikierrokset on 500 rpm tai alle, jolloin reippaammin jarruttaessa auto sammuu. Mikä muuten omegan normaali tyhjäkäyntikierrokset mahtaa olla?
Noh huomenna uusi tyhjäkäyntisäädin ja kokeillaan sillä mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.
Noh huomenna uusi tyhjäkäyntisäädin ja kokeillaan sillä mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Joo menee kinni. Eikä se kotelo ollu ees aivan kauheen paskane. Käyntiin lähdössä ei kyllä ole mitään ongelmaa. Kyllä se piru on tuo säädin. Onko kellään myydä käytettyä ehjää mulle??
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Omasta mielestä tolla koneella joku 900rpm on ihan sopiva tyhjäkäyntinopeus
x20xev tyhjäkäyntiongelma/ Vectra B
...niin turha mun avata uutta topikkia tälle, kun jo valmiiks asiasta keskustellaan. Siis -97 B Vectra X20xev koneella teki/tekee seuraavaa: Kylmänä käyntiin normaalisti, ajo normaalia, mutta koneen saavutettua normaalin lämpötilansa tulee ongelmia tyhjäkäyntiin... Tai siis ei edes ongelmia vaan yksinkertasesti sammuu.
Joo vikakoodia ei oo tallentunu muuta kuin 0100 tai noin mä sen tulkitsen, jos "toppbuzzin" mukaan luettuna merkkivalo vilkkuu ensin sen 10 sitten 1 ja taas 2krt sen 10 vilkahdusta. Tuo koodihan sitten on ilmamassamittarin koodi, kun odotin ennemminkin 0500 eli tyhjäkäynnin askelmoottoria.
Siis itse asiaan... Elimenluovuttajasta (-96 viistoperäveccura samalla koneella) lainatulla ilmamassamittarilla ei ensin mitään ongelmia, sittemmin tänään oli farkku taas tehny vaimon ajaes kiusaa eli sammu niinku ennenki. Eilisillan koeajolenkin päätteeksi ei sammunut, mutta tyhjäkäynti hetkisen aaltoili 1500-2000, jolloin aloin epäillä tuota askelmoottoria. Jotenkin tuntuu, että kaks ilmamassamittaria ei voi olla yhtä aikaa rikki, varsinkaan, kun viistoperäinen ei temppuillu aamun lenkillä, jolloin oli käytös farkun ilmamassamittari.
Voiko olla mahdollista, että tuo tyhjäkäynnin askellusmoottorin vika on niin hetkellinen, ettei jää jälkiä vikamuistiin. Ilmamassamittariin viittaava koodi voisi olla peräisin siitä, että oli jäänyt ilmaletkun klemmarit löysälle taannoisen nokan anturin vaihdon yhteydes (huolimatttomuus/kiire). Nyt jo ihan äsken ymmärsin ottaa akunkengän irti, jotta tuo muisti nollautuisi (käsittääkseni niin pitäis tapahtua).
Ja toisaalta... Voiko nää järkyttävät pakkaset (-25 - -30) olla osittain syyllisiä ongelmiin, vaikkei pitäis? Ainakin jos paskaa on? Tuota askelmoottoria jos revin irti ja putsailin, mutta jossain oli joskus kuvia sen totaalisesta purkamisesta vai onko edes tarpeen jos vaan tarpeeks liottaa?
Joo vikakoodia ei oo tallentunu muuta kuin 0100 tai noin mä sen tulkitsen, jos "toppbuzzin" mukaan luettuna merkkivalo vilkkuu ensin sen 10 sitten 1 ja taas 2krt sen 10 vilkahdusta. Tuo koodihan sitten on ilmamassamittarin koodi, kun odotin ennemminkin 0500 eli tyhjäkäynnin askelmoottoria.
Siis itse asiaan... Elimenluovuttajasta (-96 viistoperäveccura samalla koneella) lainatulla ilmamassamittarilla ei ensin mitään ongelmia, sittemmin tänään oli farkku taas tehny vaimon ajaes kiusaa eli sammu niinku ennenki. Eilisillan koeajolenkin päätteeksi ei sammunut, mutta tyhjäkäynti hetkisen aaltoili 1500-2000, jolloin aloin epäillä tuota askelmoottoria. Jotenkin tuntuu, että kaks ilmamassamittaria ei voi olla yhtä aikaa rikki, varsinkaan, kun viistoperäinen ei temppuillu aamun lenkillä, jolloin oli käytös farkun ilmamassamittari.
Voiko olla mahdollista, että tuo tyhjäkäynnin askellusmoottorin vika on niin hetkellinen, ettei jää jälkiä vikamuistiin. Ilmamassamittariin viittaava koodi voisi olla peräisin siitä, että oli jäänyt ilmaletkun klemmarit löysälle taannoisen nokan anturin vaihdon yhteydes (huolimatttomuus/kiire). Nyt jo ihan äsken ymmärsin ottaa akunkengän irti, jotta tuo muisti nollautuisi (käsittääkseni niin pitäis tapahtua).
Ja toisaalta... Voiko nää järkyttävät pakkaset (-25 - -30) olla osittain syyllisiä ongelmiin, vaikkei pitäis? Ainakin jos paskaa on? Tuota askelmoottoria jos revin irti ja putsailin, mutta jossain oli joskus kuvia sen totaalisesta purkamisesta vai onko edes tarpeen jos vaan tarpeeks liottaa?
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
No rassasin taas autoa. Tulppasin nyt ainakin sen egr venttiilin. Tai mikäli se on se mutikka mikä on tuossa omegassa siinä kannen takana, mihin menee pari letkua ja keskellä on pieni ruuvi. Samalla kävin kaikki letkut läpi vuotoja ei kyllä pitäis olla. ainut letku mikä oli poikki oli lämmityslaiteen letkussa olevassa mutikassa. Mikä lie? Kyllä se varmaan sitä säädintä huutaa. Vai auttaako se perusteellinen purku ja huolto mitään? Täällä vissii pyörii hyvät ohjeet siitä?
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Jos autossa on ilmastointi, niin lämmityslaitteen letkun mutikka on jäähdytysnesteen sulkuventtiili... tarpeellinen kesällä. Lisäksi se poikkioleva letku vastaa imuvuotoa. On alipaineletku, joka tulee alipainepaineakulta. Kannattaa se ainakin tulpata, jos et kiinni saa.
Jotkut ovat B-Vectran vastaavan purkaneet ja puhdistaneet. Siitä on jossain topicissa ohje... saattaa olla , että haulla löytyy. Jos ei löydy, kysy yv:llä lmb-58:lta.
Jotkut ovat B-Vectran vastaavan purkaneet ja puhdistaneet. Siitä on jossain topicissa ohje... saattaa olla , että haulla löytyy. Jos ei löydy, kysy yv:llä lmb-58:lta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kokeilin toista thjäkäyntisäädintä autoon. Aivan samat oireet. No oton toisesta säätimestä sen peräpään auki ja venytin jousta pikkase tiukemmaks. Nyt kierrokset lähellä 1000rpm lämpimänä. Mut kylmänä ei lähe oikee käyntii jaksa käydä Yks tuttu asentaja sano että jos kaasuläpän asentoanturi ei anna tietoa ni ei kone pysty säätämää tyhjäkäyntiä? Otin sit tyhkäyntisäätimen johdon irti ni ei vaikuttanu auton käyttäytymiseen millään tavalla?! Menee hermot mitää valoja ei pala mittarissa. Eli tuskin myöskään vikakoodeja löytyy...
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Ei helvata mulla kans tyhjäkäynti ongelmat palasi ja välillä vaan sammuu kun virrat katkaistas Parin vuoden aikana vaihdettuja osia : Ilmamassamittari ,
kaasuläpän asennontunnistin , tyhjäkäyntisäädin , alipaineletkut ja kaasuläppäkotelo puhdistettu huolella , siis tämän pitäisi tarkoittaa että vika kohteita ei ole
mutta taitaa tahtoa paaliin
EGR:ää en ole tuosta tuonti mallista löytänyt missä kohtaa pitäis olla ja mihin ne letkut menee , kone siis x20xev
Tuo on ainut kohta mitä en ole pystynyt korjaa kun ei sitä löydy vois vähän auttaa jos vaihtas puusilmät lasisiin
Ai niin mulla pudottaa kylmälläkin koneella, heti starttauksen jälkeen kiessit johonkin 600 paikkeille humppailemaan , toisinaan mutta välillä toi romu voi toimia
jopa päivän ihan normaalisti
kaasuläpän asennontunnistin , tyhjäkäyntisäädin , alipaineletkut ja kaasuläppäkotelo puhdistettu huolella , siis tämän pitäisi tarkoittaa että vika kohteita ei ole
mutta taitaa tahtoa paaliin
EGR:ää en ole tuosta tuonti mallista löytänyt missä kohtaa pitäis olla ja mihin ne letkut menee , kone siis x20xev
Tuo on ainut kohta mitä en ole pystynyt korjaa kun ei sitä löydy vois vähän auttaa jos vaihtas puusilmät lasisiin
Ai niin mulla pudottaa kylmälläkin koneella, heti starttauksen jälkeen kiessit johonkin 600 paikkeille humppailemaan , toisinaan mutta välillä toi romu voi toimia
jopa päivän ihan normaalisti
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Täällä kans samoja ongelmia X20xev koneen kanssa. Kierrokset humppaili 800-2500rpm välillä. eilen perusteellinen puhdistus kaasuläppäkotelolle ja tyhjäkäyntimoottorille. Koekäyttö hallissa ja tyhjäkäynti tasottu siihen 900 rpm koeajolenkki kotia n. 30km ja tadaa vika palasi. Nyt vaan sillä tavoin muuttuneena että tyhjäykäynti 1500 josta hyppää 2000rpm ja pudottaa heti takas 1500rpm.
Liekkö ilmamassamittari paskana vai mikähän on. Moottorin vikavaloa ei oo näkyny joten äkkiä olettais että ei vissiin löydy vikakoodiakaan.
Liekkö ilmamassamittari paskana vai mikähän on. Moottorin vikavaloa ei oo näkyny joten äkkiä olettais että ei vissiin löydy vikakoodiakaan.
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Voi olla imupuolen vuoto... kannattaa se norsunkärsä ja kaikki pikkuletkut huolella tarkistaa.
Tuossa B-Vectran ilmamäärämittarin mittaus :
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... EV_MAF.jpg
Tuossa B-Vectran ilmamäärämittarin mittaus :
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... EV_MAF.jpg
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Äsken töihin tullessa todettua , noin sata vauhtia vikavalo syttyy , palaa joku kilometrin verran ja kun sammuu auto nuukahtaa hetkeksi , kunnes alkaa taas
toimia normaalisti . Eli tämä vika ei ole tyhjäkäyntiin vaikuttavista osista nyt kiinni , sillä kierroksia oli yli 2000 kun tuo "nuukahdus" tapahtui .
Ennen kun joku ehtii kommentoimaan...Lue vikakoodit , niin neuvokaa mistä löytyy suomenkieliset ohjeet
toimia normaalisti . Eli tämä vika ei ole tyhjäkäyntiin vaikuttavista osista nyt kiinni , sillä kierroksia oli yli 2000 kun tuo "nuukahdus" tapahtui .
Ennen kun joku ehtii kommentoimaan...Lue vikakoodit , niin neuvokaa mistä löytyy suomenkieliset ohjeet
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Kadett90 on laittanut useampaan topicciin suomenkieliset vikakoodien lukuohjeet ja jos ei haulla löydy, niin tuossa :
http://kadett90.nettisivu.org/files/201 ... odi-22.pdf
http://kadett90.nettisivu.org/files/201 ... odi-22.pdf
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Joo tuon olen löytänyt mutta suomenkielinen vikakooditaulukko , olis kans kiva
- munakukkaro
- 'Senator'
- Viestit: 538
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 18:31
- Paikkakunta: turku
Re: omega x20xev tyhjäkäyntiongelma
Iske ne koodit vaikka tänne, niin minä tai joku toinen forumilainen, kellä on autodata, voi antaa suomenkielisen selvityksen. Toinen vaihtoehto on että hankit itse tuon autodatan jostain.malonari kirjoitti:Joo tuon olen löytänyt mutta suomenkielinen vikakooditaulukko , olis kans kiva