E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

siinä listas pärjäs hyvin ranskalaiset :lollis:
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Agiperi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 515
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 00:01
Paikkakunta: Kokkola

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja Agiperi »

Eikö ne siellä Brasiliassa tiedä parhaiten nää sopivuudet kun kerran ovat siellä etanoleilla päästelleet pidemmän aikaa. Telkkarissakin yksi papparainen pisti puhdasta etanolia johonkin aica wanhan näköseen kotteroon ja epäilen että siihen mitään isompia modauksia olis tehty muutaku ehkä kaasaria säädetty rikkaammalle :lollis:
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja TJT »

Eilisen jommassa kummassa lööppilehdessä oli kannessa otsikko jotakuinkin tätä tyyliä: UUSI POLTTOAINE VOI SYÖVYTTÄÄ AUTOSI :lollis:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
N3ON
'Senator'
'Senator'
Viestit: 323
Liittynyt: 25 Touko 2009, 20:57

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja N3ON »

Nostetaanpas tää esille! Onko nyt kukaan koittanut tota ilman mitään muutoksia? Mietin et kannattaako sijoittaa 400e asennussarjaan kun luin muilta foorumeilta että etenkin jenkki kasit tarvii ainakaan mitään muutosta et miten on pienempien laita? Mietin kans et mitenkä onnistuis puolet 98-95 ja toinen puolikas e85?
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja TJT »

N3ON kirjoitti:Nostetaanpas tää esille! Onko nyt kukaan koittanut tota ilman mitään muutoksia? Mietin et kannattaako sijoittaa 400e asennussarjaan kun luin muilta foorumeilta että etenkin jenkki kasit tarvii ainakaan mitään muutosta et miten on pienempien laita? Mietin kans et mitenkä onnistuis puolet 98-95 ja toinen puolikas e85?
Vähän vaikea uskoa, että mikään muu kuin flexifuel härveli toimisi ilman mitään muutoksia E85:llä.

Ei kovinkaan moni, jos mikään ns. perusruisku pysty +30% lisäämään polttoaineensyöttöä ilman osien vaihtoa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

isommat suuttimet ja lisää bensanpainetta. tästä oli toinenkin melko lailla kattavampi ketjukin missä on ihan oikeita kokemuksia arvailujen sijaan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Jarpe5
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 112
Liittynyt: 31 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere

Re: E85 ja -90 luvun opel, onko kukaan kokeillu?

Viesti Kirjoittaja Jarpe5 »

N3ON kirjoitti:Mietin et kannattaako sijoittaa 400e asennussarjaan kun luin muilta foorumeilta että etenkin jenkki kasit tarvii ainakaan mitään muutosta et miten on pienempien laita? Mietin kans et mitenkä onnistuis puolet 98-95 ja toinen puolikas e85?
Tästä tosiaan enemmän tuolla viritys-osion alta löytyvässä keskustelussa, mutta mainitaan nyt tännekin että 400€ muutossarjasta on ryöstöä, kun se on veroineen netistä tilattuna noin 120€ itse sarja, ja 15min homma tökkiä kiinni suutinten johtojen väliin. Tuosta puolet ja puolet -ajosta, itse olen C18XEL koneisella Astralla ajanut tuolla seoksella, ilman mitään havaittavaa muutosta mihinkään. Käy ja kulkee niinkuin ennenkin, ehkä reagoi kaasuun hieman nopeammin. Yksi lohkolämmittämätön -8C startti on ollut, auto sammui ekalla starttauksella kun painoin kaasua jäätyään käymään 500rpm, toisella normaalisti käyntiin.
Vastaa Viestiin