omega mv6-95 moottorin vikavalo palaa : /

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mitä jos nyt mensitte luettumaan ne vikakoodit ja kysytte mikä komponentti siellä on oikein rikki. Kun vikavalo palaa, ei välttämättä auto toimi kuten pitäisi, PA-kulutskin saatta olla normaalia korkeampaa. Pyydätte merkkihuollossa (esim pikahuolto) asentajaa vielä näyttämään viallisen osan ja vaikka kirjoittamaan osanumeronkin ylös. :roll:
__________________________
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Janne M kirjoitti:Mitä jos nyt mensitte luettumaan ne vikakoodit ja kysytte mikä komponentti siellä on oikein rikki. Kun vikavalo palaa, ei välttämättä auto toimi kuten pitäisi, PA-kulutskin saatta olla normaalia korkeampaa. Pyydätte merkkihuollossa (esim pikahuolto) asentajaa vielä näyttämään viallisen osan ja vaikka kirjoittamaan osanumeronkin ylös. :roll:
Pikahuollossa olin ja vanhan osan sain kyllä kouraan.Taitaa vaan se vikavalo olla siellä päällä vielä kun ei sitä suostunut katsomaan.Akun kenkä irti eikös se ole sama asia?? Otan kyllä sen polttimon irti :lol:
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

Lepaaa kirjoitti:Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Mitä kautta nyppäsit sen polttimon pois.Tarviiko mittaristo irroittaa vai mikä on nopein tapa????
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

ozzysix kirjoitti:
Mitä kautta nyppäsit sen polttimon pois.Tarviiko mittaristo irroittaa vai mikä on nopein tapa????
Juu irrotin mittariston mut ei tosiaankaan ollu paha homma. Täält foorumilt varmaa löytyy hyvät ohjeet siihe.
Tost vikavalost viel sen verran et ku herjas sitä imuilman lämpötilatunnistint ni ei ainakaa päästöihin vaikuttanu ku testeril mittailtiin. Eikä kulutukses ainakaa mitää merkittävää eroo ollu. Se o kyl jännä juttu ku eiks se mahda silleen olla et jos imuilman lämpötila ei oo tiedos ni sillon se kone olettaa et se saa ihan kylmää ilmaa eli käy rikkaal. Ku ei se oikee voi sitä lämpimäks olettaa ku kävis liia laihal. Kannattaa sitä ilmamäärämittarii kyl tutkii jos siit jotai löytyis. Viisaammat vois valistaa. Kyl sillon ku ittel toi ongelma oli ni pari kertaa kävin koodit luetuttamas mut ei saanu vikaa pois. Otin sillo akunkengänki pois mut ei mitää apuu. En tiiä sit...
Kuva
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 15:12

Viesti Kirjoittaja ozzysix »

No olisiko linkkiä tai yksinkertaisia neuvoja kuinka mittaristo irtoaa polttimon nyppäystä varten :D
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

Kuva
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla. :o :roll:
__________________________
A.k.i
'Senator'
'Senator'
Viestit: 524
Liittynyt: 21 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

joo otsikkoa voisikin muuttaa vaikka tällaiseksi. "Näin korjaat vian kun moottorihäirö valo syttyy-->ota polttimo pois" :no: :no: eli jos se kokoajan antaa saman vika ilmoituksen niin kait siellä jotain hämminkiä on. mutta niinkuin Janne M sanoi onneksi ei ole oma kiesi kyseessä
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

Minkäs siinä teet jos valo ei vaa sammu??? Jos ei merkkikorjaamollakaan sitä saa sammumaan. Ei viitis tommosee vanhaan katiskaan joka ikist osaa ruveta vaihtamaa ja toivoo et valo sammuis.
Kuva
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Niin,halvempaahan se on vanhaan katiskaan vaihtaa katalysaattorit... :lollis:
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

telwin kirjoitti:Niin,halvempaahan se on vanhaan katiskaan vaihtaa katalysaattorit... :lollis:
tai työntää koko paska suohon...
Kuva
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Lepaaa kirjoitti:Minkäs siinä teet jos valo ei vaa sammu??? Jos ei merkkikorjaamollakaan sitä saa sammumaan.
Varmasti saavat sammumaan. Jos ei Palinin huolto kelpaa niin aja Metro-Autolle Tampereelle.
__________________________
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Janne M kirjoitti:On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla. :o :roll:
Taitaa olla sellainen varaohjelma vielä kehittämättä, joka katalysaattorin rikkoo ja vielä voi mennä vähän aikaa ennen kuin se kehitetään.

j.h

Juu ongelma ei varmaankaan korjaannut, mutta tietoisuus vähenee ;-)
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

jpisteh kirjoitti:
Janne M kirjoitti:On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla. :o :roll:
Taitaa olla sellainen varaohjelma vielä kehittämättä, joka katalysaattorin rikkoo ja vielä voi mennä vähän aikaa ennen kuin se kehitetään.

j.h

Juu ongelma ei varmaankaan korjaannut, mutta tietoisuus vähenee ;-)
Ööh.. Ookkos koskaan kattonu vaikkapa pakokaasutesterillä mitä tapahtuu, ku varaohjelma menee päälle? Hc ainaki pomppaa nii korkeelle ettei testerissä ees riitä asteikko, eli bensaa menee putkeen aika pirusti. Siitä se katti tykkää varmasti :wink:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

jpisteh kirjoitti:
Janne M kirjoitti:On teillä naurettava tapa korjata sähkövika. Nooh, eivätpä ole mun autoja ja toivottavasti ei koskaan tule olemaankaan. Riittävästi vaan varaohjelmalla ja katalysaattorit sanoo POKS. Siinä sitten tuumaillan, että olisipa kannattanutkin aikanaan korjata kunnolla. :o :roll:
Taitaa olla sellainen varaohjelma vielä kehittämättä, joka katalysaattorin rikkoo ja vielä voi mennä vähän aikaa ennen kuin se kehitetään.

j.h

Juu ongelma ei varmaankaan korjaannut, mutta tietoisuus vähenee ;-)
Ehkä hieman väritin tuota, mutta päästöt menee helposi päin metsiä kuten CaLis tuossa ylempänä sanoi, tietty riippuen viasta. Sama homma on tullut itse todettua Techin ja pakokaasuanalysaattorin avulla. Kaiken järjen mukaan katit ottavat siitä itseensä pidemmällä juoksulla. Toisaalta jos riittävästi päästöt heittää, ei leimakaan papereihin tule.
__________________________
Vastaa Viestiin