omega mv6-95 moottorin vikavalo palaa : /

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.

omega mv6-95 moottorin vikavalo palaa : /

ViestiKirjoittaja ozzysix » 16 Joulu 2007, 16:33

Moi vaan kaikille :D Olen onnellinen mv6 omistaja ja onnellisen tietämätön :roll:
Tuossa mun autossa on vv-suodatin ja vikakoodina "imuilman lämpötila-anturi" ->jännite alhainen
Voisiko tämä johtua siitä että alkuperäinen suodatin on korvattu vv-suodattimella :lollis:
Nyt on vaihdettu uusi anturi eikä pitäisi olla mitään vikaa mutta kojetaulussa palaa moottorin häiriömerkkivalo.Mikä hitto voisi olla vikana????
Merkkiliikkeessä eivät pitäneet tarpeellisina nollata vikakoodeja (koodi 69 imuilman lämpö-anturi).Pitäisi valon lakata palamasta kojetaulusta kun kaikki ok.Taitaa vaan olla näitä opelin liian herkkiä sydeemejä tuskin kovin vakavaa???
Viimeksi muokannut ozzysix päivämäärä 20 Joulu 2007, 18:06, muokattu yhteensä 1 kerran
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 16:12

ViestiKirjoittaja levanen » 16 Joulu 2007, 16:34

Mulla on yksi tuommoinen ylimääräinen. Jos tarvit, niin pistä vaikka privaviestiä.
Bmw e90 325i
Opel Vectra B Turbo
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 1285
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 03:00
Paikkakunta: Ylivieska

ViestiKirjoittaja ozzysix » 20 Joulu 2007, 18:07

Eikö kukaan osaa mitään sanoa tähän vaivaan.Opelissa niitä riittää -(z)-
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 16:12

ViestiKirjoittaja Janne M » 20 Joulu 2007, 19:57

Eikös imuilman mittain ole integroituna tuohon ilmamassamittariin, vai senkö nimenomaan vaihdoit?
__________________________
Avatar
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 6020
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja matlab » 20 Joulu 2007, 21:33

Onko viat nollattu?
Avatar
matlab
'Admiral'
'Admiral'
 
Viestit: 144
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:55
Paikkakunta: Orivesi

ViestiKirjoittaja Janne M » 20 Joulu 2007, 21:43

matlab kirjoitti:Onko viat nollattu?


Se valo sammuu heti kun viallinen komponentti on vaihdettu. Koodi jää ECU:n muistiin kunnes riittävä käynnistysmäärä ilman vikaa täyttyy.
__________________________
Avatar
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 6020
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja ozzysix » 20 Joulu 2007, 22:38

Janne M kirjoitti:
matlab kirjoitti:Onko viat nollattu?


Se valo sammuu heti kun viallinen komponentti on vaihdettu. Koodi jää ECU:n muistiin kunnes riittävä käynnistysmäärä ilman vikaa täyttyy.


Vikakoodina oli tuo anturi mutta nyt uusi vaihdettu mutta moottorin häiriövalo palaa edelleen eli vika jossain muualla.Auto toimii ihan ok että voihan se "vanhuuttaan" vaan palaa :roll:
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 16:12

ViestiKirjoittaja Janne M » 21 Joulu 2007, 08:07

Vaihdoitko siis ilmamassamittarin? Vai ainaostaan jokun anturin?
__________________________
Avatar
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 6020
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja ozzysix » 21 Joulu 2007, 08:51

Janne M kirjoitti:Vaihdoitko siis ilmamassamittarin? Vai ainaostaan jokun anturin?


Vikakoodi oli päällä imuilman lämpötila-anturista ja se vaihdettiin mutta moottorin häiriövalo palaa siis edelleen.Vika jossain muualla :-?
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 16:12

ViestiKirjoittaja Janne M » 21 Joulu 2007, 09:28

Onko vikakoodit luettu tuon komponentin vaihdon jälkeen?
__________________________
Avatar
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 6020
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja Lepaaa » 21 Joulu 2007, 10:05

Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...
Kuva
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

ViestiKirjoittaja Janne M » 21 Joulu 2007, 10:26

Lepaaa kirjoitti:Oli ittellä ihan sama ongelma MV6. Anturin vaihdoin ja koitettiin kuitata vika pois monta kertaa mut ei vaa suostunut sammumaa se merkkivalo. Lopuks meni hermot ja nyppäsin vaa vikavalon polttimon pois mittaristosta. Ihme homma ku sul iha sama ongelma...


Silloin kun vikaa ei ole ei valokaan pala. Edelleen mielestäni imuilman mittain sijaitsee ilmamassamittarissa.
__________________________
Avatar
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 6020
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja Lepaaa » 21 Joulu 2007, 10:50

Ainakin tää anturi minkä vaihdoin oli ilmanputsarin ja massamittarin välissä siinä putkessa. Voi olla et niit o enemmänki mut autopaliinil käski vaihtaa sen. Nyt ku rupesin tarkemmin miettimää ni muistin ku niit antureitten ohmei mittailin ni ei se vanha kyl rikki ollu. Et jos siin massamittaris ois kans joku anturi. Mut luulis et jos se sitä herjaa ni antais varmaa oman vikakoodin siihe ilmamassamittarii...en tiiä
Kuva
Avatar
Lepaaa
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 39
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 20:17
Paikkakunta: Pori/Uusikaupunki

ViestiKirjoittaja Janne M » 21 Joulu 2007, 11:30

Viallinen ilmamassamittari voi antaa vaikka lambdan vikakoodin. Siksi se koodi kannattaa ottaa varauksella ja lukea mahdolliseti Techillä.
__________________________
Avatar
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
 
Viestit: 6020
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 03:00

ViestiKirjoittaja ozzysix » 21 Joulu 2007, 14:15

Janne M kirjoitti:Onko vikakoodit luettu tuon komponentin vaihdon jälkeen?


Ei ole vaikka sitä kysyin.Ei länsi-auton mielestä mitään hyötyä :-? Vikavalon pitäisi kuulemma lakata palamasta kun on ehjä komponentti vaihdettu.Taidan nypätä kans sen polttimon pois :lol:
ozzysix
'Kadett'
'Kadett'
 
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 16:12

Seuraava

Paluu Moottorit ja voimansiirto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Spiku ja 12 vierailijaa