Opel Vectra 2.2 -02 kone kolisee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Opel Vectra 2.2 -02 kone kolisee

Viesti Kirjoittaja yones »

aamulla auto toimi vielä ihan ok, mutta 8 tunnin seisomisen jälkeen kun starttasin niin lähti käyntiin ihan normaalisti mutta hirmunen meteli kuulu koneesta, sellanen metallinen ääni ihan kuin 60 luvun diisseli mersussa konsanaan. Auto on nyt korjaamolla mutta mitä arvelette, mikä on hajalla?

yones
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

ketju ei ainakaan vielä ole poikki kun kerta käyntiin vielä lähti, ei auta muutakuin toivoa parasta......
..ttu
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Paljonko autolla ajettu?

Alkuperäiset ketjut jysähtävät n.70-130tkm ajettuina.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

autolla ajettu vähän yli 140 donaa. Konetta avattu tänään ja näyttäisi kuulemma siltä että nokkaketjun hydraulinen kiristäjä on sanonut sopimuksen irti. puristukset kunnossa kaikissa pytyissä ja venttiilitkin siis ehjät. Menisköhän maahantuojan piikkiin?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

yones kirjoitti:autolla ajettu vähän yli 140 donaa. Konetta avattu tänään ja näyttäisi kuulemma siltä että nokkaketjun hydraulinen kiristäjä on sanonut sopimuksen irti. puristukset kunnossa kaikissa pytyissä ja venttiilitkin siis ehjät. Menisköhän maahantuojan piikkiin?

Juuri kiristäjäthän noista tuppas hajoamaan
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

yones kirjoitti:Menisköhän maahantuojan piikkiin?
Kannattaa kysyä. Jos aukoton huoltokirja, on mahdollisuudet paremmat. Mutta jos johtuu esim öljyn vähyydestä, joudut todennäköisesti itse maksamaan, sillä syykin on silloin oma.
__________________________
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

määräaikais huollot 120 asti ok, sen jälkeen vain öljynvaihdot teettetty muut tehty itse
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Prkl ku saa aina jännittää ku lukee noista äänistä jne et onkohan se omaki menossa pskaksi vai onko ne vaan nostajat kylminä aamuina.. Omalla ajettu sen 102tkm ja kuuluu moottorin numeron perusteella juuri tuohon riskiryhmään.. Eli ne ei sitten ala korjaan ellei se ääntele vai pitääkö tuota nyt sitte kusi sukassa kuulostella et onkohan toi normaalia vai onko se ketju nyt hajoamassa... Ja kyseessä vielä ruotsalainen auto niin vaikeuttaa näitä "ennakkotietojen" saantia et miten tuolla suhtauduttu noihin. Onneksi sentään aina huollettu opel-liikkeessä ajoissa niin on nuo leimat kunnossa.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

ZuGu kirjoitti:Prkl ku saa aina jännittää ku lukee noista äänistä jne et onkohan se omaki menossa pskaksi vai onko ne vaan nostajat kylminä aamuina.. Omalla ajettu sen 102tkm ja kuuluu moottorin numeron perusteella juuri tuohon riskiryhmään.. Eli ne ei sitten ala korjaan ellei se ääntele vai pitääkö tuota nyt sitte kusi sukassa kuulostella et onkohan toi normaalia vai onko se ketju nyt hajoamassa... Ja kyseessä vielä ruotsalainen auto niin vaikeuttaa näitä "ennakkotietojen" saantia et miten tuolla suhtauduttu noihin. Onneksi sentään aina huollettu opel-liikkeessä ajoissa niin on nuo leimat kunnossa.
Sijoita siihen jakopään muutossarjaan niin ei tarvi jännittää poikiiko kone vai ei.
__________________________
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

ZuGu kirjoitti:Prkl ku saa aina jännittää ku lukee noista äänistä jne et onkohan se omaki menossa pskaksi vai onko ne vaan nostajat kylminä aamuina.. Omalla ajettu sen 102tkm ja kuuluu moottorin numeron perusteella juuri tuohon riskiryhmään.. Eli ne ei sitten ala korjaan ellei se ääntele vai pitääkö tuota nyt sitte kusi sukassa kuulostella et onkohan toi normaalia vai onko se ketju nyt hajoamassa... Ja kyseessä vielä ruotsalainen auto niin vaikeuttaa näitä "ennakkotietojen" saantia et miten tuolla suhtauduttu noihin. Onneksi sentään aina huollettu opel-liikkeessä ajoissa niin on nuo leimat kunnossa.
Mitkä moottorinumerto kuuluvat riskiryhmään?
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Janne M kirjoitti:
ZuGu kirjoitti:Prkl ku saa aina jännittää ku lukee noista äänistä jne et onkohan se omaki menossa pskaksi vai onko ne vaan nostajat kylminä aamuina.. Omalla ajettu sen 102tkm ja kuuluu moottorin numeron perusteella juuri tuohon riskiryhmään.. Eli ne ei sitten ala korjaan ellei se ääntele vai pitääkö tuota nyt sitte kusi sukassa kuulostella et onkohan toi normaalia vai onko se ketju nyt hajoamassa... Ja kyseessä vielä ruotsalainen auto niin vaikeuttaa näitä "ennakkotietojen" saantia et miten tuolla suhtauduttu noihin. Onneksi sentään aina huollettu opel-liikkeessä ajoissa niin on nuo leimat kunnossa.
Sijoita siihen jakopään muutossarjaan niin ei tarvi jännittää poikiiko kone vai ei.
mitä tuo muutossarja sisältää ja paljonko kustantaa?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Joku riskiryhmä on olemassa, mutta on niitä hajonnut riskiryhmän ulkopuoleltakin.
Olisko muutossarja ollut jonkun ~600€ vaihdettuna, eli sisältäen osat ja työn.
__________________________
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Ei noissa Z22SE koneissa yleensä kyllä nostajat rapise.

jakopääkorjaussarja 280eur ja työt päälle.Eli siin 500-1000eur vaihdettuna riippuu todella paljon missä teettää...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

yones kirjoitti:
ZuGu kirjoitti:Prkl ku saa aina jännittää ku lukee noista äänistä jne et onkohan se omaki menossa pskaksi vai onko ne vaan nostajat kylminä aamuina.. Omalla ajettu sen 102tkm ja kuuluu moottorin numeron perusteella juuri tuohon riskiryhmään.. Eli ne ei sitten ala korjaan ellei se ääntele vai pitääkö tuota nyt sitte kusi sukassa kuulostella et onkohan toi normaalia vai onko se ketju nyt hajoamassa... Ja kyseessä vielä ruotsalainen auto niin vaikeuttaa näitä "ennakkotietojen" saantia et miten tuolla suhtauduttu noihin. Onneksi sentään aina huollettu opel-liikkeessä ajoissa niin on nuo leimat kunnossa.
Mitkä moottorinumerto kuuluvat riskiryhmään?
tossa jotai http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin