Sivu 1/2

Lähetetty: 11 Touko 2003, 16:53
Kirjoittaja OpelVectra
Pete/Pro&Street ja B-vectran omistajat. VINKKEJÄ tai linkkejä;
Mitkä olisivat paras vaihtoehto madallusjousiksi B-vectraan (B1 Sport, 2,0l)?Tarkoituksena olisi madaltaa nykyisestä 20 mm:stä 40-45 mm:n sportin vakioiskareilla. Vaatimuksena jouset jotka madaltavat edestä hiukan perää enemmän (esim. 40/45 mm).
Max. hinta 200 Eur. Miten Weitec tai KW?

<font size=-1>[ This Message was edited by: OpelVectra on 2003-05-11 17:02 ]</font>

Lähetetty: 11 Touko 2003, 18:55
Kirjoittaja Jari79
Opel Vectra B B J96 4-syl 10.95- 970 40/35 155,-

Opel Vectra B B J96 4-syl 10.95- 97060/40 160,-

Opel Vectra B Caravan B J96 4-syl 10.95- 970 40/35 160,-

Opel Vectra B Caravan B J96 4-syl 10.95- 970 60/40 165,-

http://www.autovarusteet.com/lowtectarjoukset.htm

Lähetetty: 11 Touko 2003, 19:15
Kirjoittaja OpelVectra
Kiitos Jari79!
Millaiset on käyttökokemukset (pintakovuus yms.)?
ONKO esim. 60/40 mm. TODELLINEN MADALLUS VAI JÄÄKÖ käytännössä ALLE tämän esim. 2.0 litran koneella (ilmastointi yms.)?
Toisin sanoin, "pelkään", että jos ostan 35/40 mm niin jää nykyiseen tasoon (-20 mm vakiosport)! Hinta kuulostaa sopivalta. Ilmeisesti myös laadukas jousi.
Miten Weitec, KW, G-max. ?
Olisin kiitollinen hinnoista ja auton "todellisesta madaltumisesta" sekä käyttökokemuksista?!


<font size=-1>[ This Message was edited by: OpelVectra on 2003-05-11 19:25 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: OpelVectra on 2003-05-12 08:57 ]</font>

Lähetetty: 11 Touko 2003, 19:24
Kirjoittaja Kyntäjä
Juu nyt auttasitte kahta kärpästä yhellä iskulla.
Siis tarkotus madaltaa vakioiskareilla(ei välttämättä,iskarin vaihto edessä.suositelkaa)
Ja todellakin edestä pitäs madaltaa enemmän kun se lokarin ja renkaan väli on isompi edessä.Kiinnostas tosiaan nuo prostreetin iskarijousi paketit

Lähetetty: 11 Touko 2003, 22:40
Kirjoittaja Jari79
Oliko se niin että autoa sai madaltaa vain 52mm ?? Ja jos jousien tuv todistuksessa lukee et ne madaltaa 60mm. ni ei taida mennä läpi..? olenko mitenkään oikeassa ???

niin ja noista jousista.. on ne paremmat kuin intraxit...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jari79 on 2003-05-11 22:41 ]</font>

Lähetetty: 12 Touko 2003, 15:39
Kirjoittaja TUMI
Weitecit olleet vuoden alla.Olen ollut tyytyväinen.Keula tippui enemmän kuin perä.
Toimii vakio sport iskareillakin aika hyvin.
Itse vaihdoin Bilstein sprintit kaksi viikkoa
sitten,tuli vielä huomattavasti paremmaksi.

Lähetetty: 12 Touko 2003, 16:55
Kirjoittaja dtiveccu
ite vaihdoin weitecin -40 jouset ja tyytyväinen olen ollut.. iskarit on siis vakiot. Etupää tippui niilläkin enemmän eli nyt takalokarin ja renkaan väli on pikkasen enemmän ku edessä... hintaa en tarkasti muista mut prostreetiltä tilasin oisko ollu joku ~150€

Lähetetty: 13 Touko 2003, 07:19
Kirjoittaja MAX
Itse suosittelen KW variante 1/2 sarjoja, vaihdoin variante 2:n alle tuossa pari kuukautta sitten ja auto on ihan eri planeetalta ajaa. Madalluksen kanssa ei ole ongelmia, riittää kun vaan löytää sopivan :smile:
T: Max
Edit// Madaltaminen / Korottaminen on todella helppoa, edessä riittää pyörän irroitus ja takana muuttaminen onnistuu jopa ilman irroittamista. Riittää että pääsee auton alle.

Ainoa haittapuoli noissa on suht suolainen hinnoittelu.
_________________
Kuva



<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2003-05-13 07:22 ]</font>

Lähetetty: 13 Touko 2003, 08:25
Kirjoittaja L@te
No niin kerroppas Max hiukkasen kokemuksia tuosta KW v2 sarjasta, onko kovan oloinen vai uskaltaakos mukulakatuakin ajaa? Mites kallistelu? Itsellä tuo on ostoslistalla nro.1 joten olisi kiva kuulla miltä se tuntuu B-Vecun alla??? :wink:

Lähetetty: 13 Touko 2003, 08:26
Kirjoittaja OpelVectra
Omasta puolestani kiitos paljon vastauksista!
Lisäkommentit ja käyttökokemukset tervetulleita.

Lähetetty: 13 Touko 2003, 08:49
Kirjoittaja MAX
On 2003-05-13 08:25, L@te wrote:
No niin kerroppas Max hiukkasen kokemuksia tuosta KW v2 sarjasta, onko kovan oloinen vai uskaltaakos mukulakatuakin ajaa? Mites kallistelu? Itsellä tuo on ostoslistalla nro.1 joten olisi kiva kuulla miltä se tuntuu B-Vecun alla??? :wink:
Kyllä se aika kovahko on, mutta toimii juuri ja juuri ainakin Stadin kaduilla. Moottoritiellä auto menee kuin juna, radalle en ole vielä ehtinyt. Kallisteluun ei juurikaan parannusta tullut, mun mielestä vasen kulma esim. painuu pitkässä rauhallisessa oikeaan kääntymisessä enemmän kuin toiseen suuntaan käännyttäessä oikea. Poikkituki saattaisi auttaa asiaan vähän. Laitoin tuonne toiseen topickiin juuri tuosta kyseisestä ongelmasta. Olisikohan etupäässä vakaajan puslissa tai jossain väljää ?
Muutoin voin kyllä varauksetta suositella, ongelmat eivät kyllä johdu ainakaan KW:n alustasta.

Edit.. Malttia sitten madalluksen kanssa. Itselläni ottaa edestä sisälokasuojiin kun laakista pudotin sopivasti :smile: Tosin rengastuksella on tietysti vaikutusta asiaan. Itseltäni on lokasuojan reunan kohdalta sisälokareissa nyt 25 cm. pitkät ilmastointireijät :lol: ja renkaathan on 225/45/17, vanne 7.5" ja et 43.
Edessä ei mahdu sormi väliin ja takana vielä vähemmän( 1 cm. alle renkaan yläreunan kaaren )



_________________
Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2003-05-13 09:01 ]</font>

Lähetetty: 13 Touko 2003, 08:55
Kirjoittaja L@te
Kiitoksia kommenteista, muuten mitkä renkaat sinulla on alla? Tuo painuminen kyllä viittaa vakaajiin, oletkos katsonut "koiranluut" onkohan ne ehyet? Sitä en tiedä vaikuttaako ne tuohon painumiseen, tosin voihan se olla oma tunnekin mikä sen tekee, koitas kysyä jotain kaveria koeajamaan.

Lähetetty: 13 Touko 2003, 09:10
Kirjoittaja MAX
No sähän voit kokeilla meidän autolla ennen ostopäätöstäsi :smile:
Koiranluut tuntuivat ainakin pikaisella tutkimisella ja vääntelyllä timmeiltä. Itseasiassa mä jo olen miettinyt kaikkien noiden etupään puslien / releiden vaihtamista niin ei tarttis miettiä. Auto on täristänyt aina jostain syystä ( ei renkaiden/tasapainoituksen )moottoritienopuksissa ja Esim. iskareiden yläpääntuennan kumit olivat kuluneet jostain syystä. Niissä oli selkeä hiertymä eli se on päässyt vanhan alustan( sport iskarit+ H&R jouset) kanssa pyörimään/liikkumaan. On tuo B-Vectran etupään suunnitteluvirhe ihan virallisesti myönnettykin valmistajan taholta.

Lähetetty: 13 Touko 2003, 09:15
Kirjoittaja OpelVectra
Asian vierestä, mutta
onko Max tehnyt muita muutoksia tyylikkäseen b-vectraan talven aikana, kun alustan? Jossain vaiheessa taisit vihjaista suunnittelevasi auton ylimaalausta (vai ymmärsinkö oikein).

Lähetetty: 13 Touko 2003, 09:19
Kirjoittaja L@te
On 2003-05-13 09:10, MAX wrote:
No sähän voit kokeilla meidän autolla ennen ostopäätöstäsi :smile:
Koiranluut tuntuivat ainakin pikaisella tutkimisella ja vääntelyllä timmeiltä. Itseasiassa mä jo olen miettinyt kaikkien noiden etupään puslien / releiden vaihtamista niin ei tarttis miettiä. Auto on täristänyt aina jostain syystä ( ei renkaiden/tasapainoituksen )moottoritienopuksissa ja Esim. iskareiden yläpääntuennan kumit olivat kuluneet jostain syystä. Niissä oli selkeä hiertymä eli se on päässyt vanhan alustan( sport iskarit+ H&R jouset) kanssa pyörimään/liikkumaan. On tuo B-Vectran etupään suunnitteluvirhe ihan virallisesti myönnettykin valmistajan taholta.
Asia sovittu :wink: Itse ajattelin heittää alle uretaanipuslaa, saas nähdä koventaako ne hirveästi ja tuovatko sisämelua miten hirveesti lisää.