Kiitoksia vaan kehuista...
Vilderin kaasuläppäkoteloaihiot kiinnostavat kyllä. Laita vaikka mailiin tietoa mistä läppäkotelot ovat peräisin ja minkälaista hintaa olet ajatellut kotelolle ja koneistukselle.
Mäntien puhdistusvaiheita:
Mikäs nämä "kraateri"jäljet on aiheuttanut 4. sylinterin mäntään. Samanlaiset jäljet löytyvät myös toiselta puolelta mäntää (vasemman reunan naarmut ovat joskus aikaisemmin itse aiheutettuja). Muissa männissä ei jälkiä ole. Onkos tuo nyt sitten nakutuksen aiheuttamaa vai mitä? Kannen ja männän välissäkään ei mitään ole pyörinyt, tai ainakaan kannessa ei ole mitään jälkiä.
Ahtimen sovittelua. Moottorin etupuolella ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tilaa, jos pakosarja ja pakoputkikin täytyy saada sinne mahtumaan:
Tilasyistä ahdin tulee näin ollen koneen taakse suurinpiirtein kuvan osoittamaan paikkaan:
Tulihan tuota joskus aiemmin jo testailtua imusarja paikallaankin:
Ja ahdin ei siis tule paikalleen vielä tässä vaiheessa, kun ei ole rahaa ostaa uusia mäntiä ja kankia. Vakiomännistä täytyisi sorvata tuota maljaa vähintään 1,5mm syvemmäksi, että puristussuhteen saisi tarpeeksi alas (tuolla sorvausmäärällä 9,5:1). Taitaisi mennä männän laki turhan ohueksi. Ahtopainettahan tuolla ahtimella tulee olemaan noin 0,7 bar.