apachen plain White Insignia *myyty, kiitos ja anteeksi*
Re: Camouflage Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI -11
Nonni, nyt on alusta paikallaan! Tai no, keula on keskeneräinen kun se suora 18mm lenkki puuttuu niin en pääse vaihtamaan lyhyempiä koiranluita tilalle.
Cobran madallusjousilla (-40mm) rekisteriotteeseen tuli merkinnät: keula 350mm / perä 360mm, nyt tällä säädettävällä alustalla lukemat ovat karkeasti keula 330mm / perä 335mm (+- 5mm). Lukemien valossa ihan jees mutta matalampi saisi olla. Wheelgapi on nyt poissa kaikista nurkista joten siinä mielessä homma ok mutta nyt kun alettiin madalluspuuhiin niin lähemmäs maata pitäisi mennä.
Keulassa on säätöjä vielä 60mm verran, että' sen verran pääsee vielä maahan päin ja se tarkoittaa oikeastaan sitä että puskurin alareuna olisi maassa kiinni ja alareunan kumilipare olisi jäänyt matkan varrelle. Takana on se tilanne että piti ottaa toinen säätömutteri pois jotta madaltui edes lähellekään riittävästi. Alemmas pääsee enää ottamalla viimeinenkin säätömutteri pois = 5mm ei enempää!! En ottaisi säätöpalikoita kokonaan pois, D2:n jousen alapään halkaisija on niin paljon isompi verrattuna tukivarren vastinkappaleeseen että jousi pääsisi liikkumaan edes takas pahimmissa heitoissa. Eipä tämäkään alustasarja ollut kummoinen madaltamaan perää (sama ongelma kuin BC Racingin alustassa...).
Takana säädin iskarit siten että laitoin ensin jousen paikalleen, sitten laitoin renkaan paikalleen ja auto renkaille. Ajoin pari metriä jotta kässäri vapautuu ja perä laskeutuu oikealle korkeudelle. Mittasin kaarimitan ja nostin auton taas ilmaan. Sitten iskari paikalleen ja lyhentämään niitä sopivan mittaisiksi. Kierreosaa jäi enää 20mm jäljelle, silloin kaarimitta oli karkeasti 39cm (rengas ilmassa siis) joten ajattelin jättää iskarit siihen asentoon. Nyt ne ovat hivenen kasassa kun auto on pyörillään. Jos ne pohjaa niin säädään loput 20mm vielä iskaria sisään, enempää ei pysty enää sitten tekemään.
Takaiskareita säädin jäykkyyden suhteen siten että 6 napsua löysytin maksimijäykkyydestä. Tämä siksi että alustan edellinen omistaja oli säätänyt ne suht samoin. Siitä on hyvä lähteä hakemaan lopullista jäykkyyttä.
Cobran madallusjousilla (-40mm) rekisteriotteeseen tuli merkinnät: keula 350mm / perä 360mm, nyt tällä säädettävällä alustalla lukemat ovat karkeasti keula 330mm / perä 335mm (+- 5mm). Lukemien valossa ihan jees mutta matalampi saisi olla. Wheelgapi on nyt poissa kaikista nurkista joten siinä mielessä homma ok mutta nyt kun alettiin madalluspuuhiin niin lähemmäs maata pitäisi mennä.
Keulassa on säätöjä vielä 60mm verran, että' sen verran pääsee vielä maahan päin ja se tarkoittaa oikeastaan sitä että puskurin alareuna olisi maassa kiinni ja alareunan kumilipare olisi jäänyt matkan varrelle. Takana on se tilanne että piti ottaa toinen säätömutteri pois jotta madaltui edes lähellekään riittävästi. Alemmas pääsee enää ottamalla viimeinenkin säätömutteri pois = 5mm ei enempää!! En ottaisi säätöpalikoita kokonaan pois, D2:n jousen alapään halkaisija on niin paljon isompi verrattuna tukivarren vastinkappaleeseen että jousi pääsisi liikkumaan edes takas pahimmissa heitoissa. Eipä tämäkään alustasarja ollut kummoinen madaltamaan perää (sama ongelma kuin BC Racingin alustassa...).
Takana säädin iskarit siten että laitoin ensin jousen paikalleen, sitten laitoin renkaan paikalleen ja auto renkaille. Ajoin pari metriä jotta kässäri vapautuu ja perä laskeutuu oikealle korkeudelle. Mittasin kaarimitan ja nostin auton taas ilmaan. Sitten iskari paikalleen ja lyhentämään niitä sopivan mittaisiksi. Kierreosaa jäi enää 20mm jäljelle, silloin kaarimitta oli karkeasti 39cm (rengas ilmassa siis) joten ajattelin jättää iskarit siihen asentoon. Nyt ne ovat hivenen kasassa kun auto on pyörillään. Jos ne pohjaa niin säädään loput 20mm vielä iskaria sisään, enempää ei pysty enää sitten tekemään.
Takaiskareita säädin jäykkyyden suhteen siten että 6 napsua löysytin maksimijäykkyydestä. Tämä siksi että alustan edellinen omistaja oli säätänyt ne suht samoin. Siitä on hyvä lähteä hakemaan lopullista jäykkyyttä.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Camouflage Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI -11
Kansa vaatii kuvia!
Opel Insignia Sports Tourer vm 2018
Ex Opel Insignia Sports Tourer vm 2010
Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
Ex Opel Insignia Sports Tourer vm 2010
Ex Opel Vectra vm 2006
Ex Opel Vectra vm 1998
Re: Camouflage Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI -11
Katsotaan kuvia sitten kun on enempi muutoksia tehtynä. Toiveissa on että pääsisin tällä viikolla tekemään camo-teippausta.
Ostin sen prkl:n puuttuneen 18mm lenkin ja pääsin vaihtamaan lyhyemmät koiranluut orggisten tilalle. Ne ovat nyt noin 5cm lyhyemmät kuin alkuperäiset. Auto nippuun ja baanalle! Pikafiilikset ajotuntumasta; pintakovuus hävisi mikä oli Cobran jousilla ja orggis iskareilla. Auto vaappuu/heilahtelee pitkittäissuunnassa, niinkö johtuu sitten vääränmittaisista koiranluista eli kallistuksenvakaaja ei toimi nyt optimaalisesti? Keulassa ja perässä on samat tiukkuusasetukset, 6 napsua löysäsin maksimitiukkuudesta (säätöalue 39 napsua), ehkä keulasta pitää tiukentaa vielä pari napsua. Kolinoita/narinoita tai mitään muutakaan ylimääräisiä ääniä ei kuulu joten asennus onnistui hienosti.
Nyt kun auto on ollut vuorokauden pyörillään uudella alustalla niin näyttää kuin se olisi vähän madaltunut, alkaa näyttämään omaan silmään aika pirun hyvältä korolta
Tuohon vielä kun saan uudet vanteet alle (menee about kk vielä) ja camon niin onhan se taas ihan eri auto.
Ostin sen prkl:n puuttuneen 18mm lenkin ja pääsin vaihtamaan lyhyemmät koiranluut orggisten tilalle. Ne ovat nyt noin 5cm lyhyemmät kuin alkuperäiset. Auto nippuun ja baanalle! Pikafiilikset ajotuntumasta; pintakovuus hävisi mikä oli Cobran jousilla ja orggis iskareilla. Auto vaappuu/heilahtelee pitkittäissuunnassa, niinkö johtuu sitten vääränmittaisista koiranluista eli kallistuksenvakaaja ei toimi nyt optimaalisesti? Keulassa ja perässä on samat tiukkuusasetukset, 6 napsua löysäsin maksimitiukkuudesta (säätöalue 39 napsua), ehkä keulasta pitää tiukentaa vielä pari napsua. Kolinoita/narinoita tai mitään muutakaan ylimääräisiä ääniä ei kuulu joten asennus onnistui hienosti.
Nyt kun auto on ollut vuorokauden pyörillään uudella alustalla niin näyttää kuin se olisi vähän madaltunut, alkaa näyttämään omaan silmään aika pirun hyvältä korolta
Tuohon vielä kun saan uudet vanteet alle (menee about kk vielä) ja camon niin onhan se taas ihan eri auto.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4978
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Camouflage Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI -11
Ei kallistuksenvakaaja vaikuta auton pitkittäissuunnassa tapahtuviin liikkeisiin vaan akselin suuntaisiin...apache kirjoitti:Auto vaappuu/heilahtelee pitkittäissuunnassa, niinkö johtuu sitten vääränmittaisista koiranluista eli kallistuksenvakaaja ei toimi nyt optimaalisesti?
Mun logiikkaan ei vain millään suostu menemään se, että miten ne koiranluut/kallistuksenvakaaja osuu tukivarteen lyhyemmällä jousella? En siis epäile etteikö sulla(kin) näin vois olla vaan ihmettelen kun mun logiikan mukaan lyhyemmällä jousella se vakaajan/koiranluun pää on kauempana tukivarresta ku pidemmällä eli vakio jousella... Ennemmin voisin kuvitella, että koiranluun pitäisi olla PIDEMPI ettei se vakaaja pääse osumaan runkoon/koriin missään siellä auton keskellä eli olisi lähempänä sitä alkuperäistä asentoa...
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Tuskin jousen pituudesta johtuu tuo tarve vaihtaa lyhyempiä koiranluita, vaan siitä, että koiranluun kiinnityspistettä on tuossa säädettävässä tolpassa siirretty alaspäin, että ollaan säätövaraa saatu kasvatettua. Näin itse asiaa sen enempää tuntematta veikkaisin.
Onkohan iskarit nyt säädetty oikeaan pituuteen, jos auto vaappuu? Voisin kuvitella, että jos ovat väärällä toiminta-alueella, niin saattavat toimia huonosti.
Ja eipä ruveta nyt mitää kuvia pihtailemaan.
Onkohan iskarit nyt säädetty oikeaan pituuteen, jos auto vaappuu? Voisin kuvitella, että jos ovat väärällä toiminta-alueella, niin saattavat toimia huonosti.
Ja eipä ruveta nyt mitää kuvia pihtailemaan.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4978
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Eihän noissa koiranluun kiinnityspistettä voi siirtää...Larppe kirjoitti:Tuskin jousen pituudesta johtuu tuo tarve vaihtaa lyhyempiä koiranluita, vaan siitä, että koiranluun kiinnityspistettä on tuossa säädettävässä tolpassa siirretty alaspäin, että ollaan säätövaraa saatu kasvatettua. Näin itse asiaa sen enempää tuntematta veikkaisin.
Ellei se sitten ole vakioiskariin verrattuna tuo koiranluun kiinnityspiste lähempänä iskarin alapäätä...
Sori OT mutta tyhmä kyselee viisaammilta
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Joo, D2:n tolpissa koiranluun korvakko on eri kohdassa kuin alkuperäisessä tolpassa. Kokeilin vaikka miten päin, laskin/nostin tolppaa, laskin/nostin kallistuksenvakaajaa, jokaisessa asennossa sama tilanne vakaaja olisi ottanut kiinni tukivarteen.
Ja sanoin väärin, vaappumista tapahtuu siis poikittais- eli akselien suunnassa joten se lienee syytä väärän mittaisista koiranluista?
Pitää ajella enempi niin tietää vähän enempi alustan käyttäytymisestä, ennenkuin alan säätämään.
Ja sanoin väärin, vaappumista tapahtuu siis poikittais- eli akselien suunnassa joten se lienee syytä väärän mittaisista koiranluista?
Pitää ajella enempi niin tietää vähän enempi alustan käyttäytymisestä, ennenkuin alan säätämään.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Kannattaisikohan mitata vakio ja D2:sen tolpan esim. alapään kiinnityskohdasta etäisyys tuohon koiranluun korvakkoon ja säätää uusi koiranluu noiden mittojen erotuksen verran vakiota lyhyemmäksi? Tulisi vakaaja samalle tasolle kuin vakiossa.
Sitäpä juuri yritin sanoa, että tuon säädettävän alustan valmistaneella tehtaalla on tuota kiinnityspistettä siirretty alaspäin vakioon verrattuna, jotta on saatu tolppaan lisää säätövaraa/kierteitä.tuikki kirjoitti:Eihän noissa koiranluun kiinnityspistettä voi siirtää...Larppe kirjoitti:...koiranluun kiinnityspistettä on tuossa säädettävässä tolpassa siirretty alaspäin...
Ellei se sitten ole vakioiskariin verrattuna tuo koiranluun kiinnityspiste lähempänä iskarin alapäätä...
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Oikeat veikkailut tuoli tuolta Larppelta kaikkiin noihin kommentteihin, ja kuten sanottuna niin ei pihdata kuvia, itse en ainakaan usko et on matala ennen kuin näen kuvia
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4978
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
No ei sitä ny kaikkee voi heti tajuta... ja pitäähän sitä kaverin nyt vähän voimistelun vuoksi saada rautalankaa vääntääLarppe kirjoitti:Sitäpä juuri yritin sanoa, että tuon säädettävän alustan valmistaneella tehtaalla on tuota kiinnityspistettä siirretty alaspäin vakioon verrattuna, jotta on saatu tolppaan lisää säätövaraa/kierteitä.tuikki kirjoitti:Eihän noissa koiranluun kiinnityspistettä voi siirtää...Larppe kirjoitti:...koiranluun kiinnityspistettä on tuossa säädettävässä tolpassa siirretty alaspäin...
Ellei se sitten ole vakioiskariin verrattuna tuo koiranluun kiinnityspiste lähempänä iskarin alapäätä...
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Tätä mietin itsekin mutta eikös madalletussa autossa vakaaja ole eri asennossa kuin alkuperäisen alustan kanssa koska kiinnityspisteet pysyvät samana mutta tukivarsien asento muuttuu? Joten suoraan tuon mitan ottamalla ja sen mukaan säätämällä homma ei toimi?Larppe kirjoitti:Kannattaisikohan mitata vakio ja D2:sen tolpan esim. alapään kiinnityskohdasta etäisyys tuohon koiranluun korvakkoon ja säätää uusi koiranluu noiden mittojen erotuksen verran vakiota lyhyemmäksi? Tulisi vakaaja samalle tasolle kuin vakiossa.
No eihän tuo nyt silleeeen matala ole koska orggis helmat. Mutta renkaita kun katsoo niin.G.T.S kirjoitti:itse en ainakaan usko et on matala ennen kuin näen kuvia
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
Eikat noilla koiranluilla niin suurta merkitystä ole saatika vakaajan asennolla kun jotkut on ottanut koko vakaajan pois saadakseen keulan riittävän alas. Liekkö sitten alustankin oltava jäykkä.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4978
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
No siis... jos koiranluun kiinnityspiste pysyy samana ku vakiossa niin silloinhan madalletussa alustassa tukivarren ja koiranluun alapään etäisyys kasvaa... ainakin siis c-vectrassa ja h-astrassa... todennäköisesti inkussa on myös vastaava rakenne?apache kirjoitti:Tätä mietin itsekin mutta eikös madalletussa autossa vakaaja ole eri asennossa kuin alkuperäisen alustan kanssa koska kiinnityspisteet pysyvät samana mutta tukivarsien asento muuttuu? Joten suoraan tuon mitan ottamalla ja sen mukaan säätämällä homma ei toimi?
Tekaisin tuossa nopeasti havainnekuvan asiasta... vasemmalla vakio ja oikealla madallettu.
Punainen on tukivarsi, musta on iskari (tai se osa joka on kiinteästi navassa) ja sininen on koiranluu...
Ja ainakin minä oon ymmärtäny niin, että tuo koiranluu tekee yhtä isoa liikettä kuin tukivarren ulompi pää, eli alapallonivel...
Tämän perusteella väittäsin, että tuo kallistuksenvakaaja ei voi ottaa mitenkään muuten tukivarteen kiinni kuin jos koiranluunkiinnityspiste iskarissa on alempana...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
^Näin sen itsekin ajattelen. Se vaan että saisi koiranluun oikeaan mittaan. Hyviä nämä säädettävät alustat kun ei ole hanskassa että miten niitä pitää säätää, jotain toki tiedän mutta en kaikkea. Vielä kun coileissa olisi säädettävä ulosjousto niin siinä sitä sitten oltaisiin.
Woody, en tiiä. Varmaan alusta on aivan tönkkialusta kerran vakaajia kestää poistella.
Woody, en tiiä. Varmaan alusta on aivan tönkkialusta kerran vakaajia kestää poistella.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Camouflage Insignia ST. Madallushommia s.23
jos nyt vielä hämmennetään...jos D2 tolpassa on koiranluun kiinnityspiste esim 5 cm alempana kuin vakiossa, ja vastaavasti autoa madalletaan vaikkapa se 5 cm niin eikös noi kaksi asiaa eliminoi toisensa? eli vois toimia ihan hyvin vakio koiranluillaapache kirjoitti:Tätä mietin itsekin mutta eikös madalletussa autossa vakaaja ole eri asennossa kuin alkuperäisen alustan kanssa koska kiinnityspisteet pysyvät samana mutta tukivarsien asento muuttuu? Joten suoraan tuon mitan ottamalla ja sen mukaan säätämällä homma ei toimi?Larppe kirjoitti:Kannattaisikohan mitata vakio ja D2:sen tolpan esim. alapään kiinnityskohdasta etäisyys tuohon koiranluun korvakkoon ja säätää uusi koiranluu noiden mittojen erotuksen verran vakiota lyhyemmäksi? Tulisi vakaaja samalle tasolle kuin vakiossa.
No eihän tuo nyt silleeeen matala ole koska orggis helmat. Mutta renkaita kun katsoo niin.G.T.S kirjoitti:itse en ainakaan usko et on matala ennen kuin näen kuvia