Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01
Lähetetty: 28 Joulu 2007, 19:19
Eli tuli lähettyä ulkomaille töihin (no joo ruotsiin...) ja sit sattui firmalle tuleen priimakuntoinen farkku vectra 2.2 koneella. Sitä sitten tuli katteltua hallissa ja työkaverin kans etittyä mahdollisia korjauksia jne joita ei kyllä löydetty.. Haussa oli kylläkin sillä hetkellä Omega joko sedan tai farmari mutta sitten pomon kans tuli juttua enemmänkin tästä vectrasta ja teki niin hyvän tarjouksen ettei voinu kieltäytyä. Ja farmarille nyt olikin tarvetta.
Kuten aiemmin mainitsin koneena 2.2 ja vielä juurikin siihen riskiryhmään kuuluvaa sorttia (moottorinumeron perusteella) joka pisti hiukan mietityttään. Kummiskin tulin siihen lopputulokseen että tää on saatava kun kerta öljyt vaihdettu 7000km välein ja huollot tehty aina hiukan aiemmin mitä huolto-ohje sanoo. Auto ollut myös koko ajan Kiirunassa ja yhdellä omistajalla. Kilometrejä tuossa kylässä pyöriessä mittariin pärähtäny 100tkm mutta tosiaankin kunto kuin uudella, mitä nyt muutama kiveniskemä konepellissä ja puskurissa (tuolla käytettävä "hiekka" aika karkeaa). Nuotkin kiveniskemät kylläkin paikkamaalattu ettei pääse ruostumaan. No auto oli mulla aluksi käytössä about kuukauden "koeajolla" jolloin kyllä tuli tutuksi ja olisi löytäny mahdolliset viat. Kummiskin viikossa tulee ajettua melkein 1000km niin alkaa jo olla hiukan tuttu kapine.
No paperit tehtiin ja sitten alettiin hiukan kaunisteleen eli luomet heti ja äkkiä kun kerta kaverilla juuri sattumalta oli sellaiset ylimääräisenä. Ja siten tilattiin xenonit. Ja kannatti. Autohan siis on Ruotsin rekisterissä joten ei tarvi turhaan pähkäillä laillisuudesta, ne on lailliset tuolla. Eikä tarvi muutoskatsastaa kuten ei myöskään monia muitakaan asioita. Kuten alustaa joka olisi tarkoitus hommata. Madallusta miettiessä tuli huomattua myöskin talven tullessa että kyllä se taitaa olla pakko hommata korkeussäädettävä sillä talvella voipi olla tiet hiukan liian huonossa kunnossa mutta kesäksi pitäisi saaha matala auto. Eli nyt kaipailisinkin tietoa/kommenttia onko JOM:in tekemät coiloverit mistään kotoisin? Hinta ainakin olisi kohillaan...
Tulevaisuuden muut suunnitelmat/ haaveet..? No, dbilas myisi kyllä turbosatsia Flowtecillä jolla saisi sen 260hv mutta tiedä sitten koska auto tulee jäämään ton puolison käyttöön kunhan saan hommattua itselle sen MV6:sen. Aika näyttäköön.
Muutama kuvatus ja pskasta kamerasta johtuen huonot valaistukset..
Vähintäänkin mielenkiintoinen lohkolämmittimen pistokkeen asennus..
Jos sitä sitten alkais väsään listaa tehdyistä/hommatuista asioista tjsp..
-Valoluomet
-Vanteet ACE- Tyson Black 8x18" GoodYearin 225/40ZR18" kumeilla
-JOM coil over
-tummat sivuvilkut
-Sonarin angel eyesit
-Lisävalot Bosch 225 100W hehkuilla
-AMP Xenon-sarja
-soitin Pioneer 7900UB+ rattinappiadapteri+2Gb muistitikku
-Vanteet kesä ja talvi 15" ,orggisvanteet kesällä ja noi talvivanteet mitkälie..
-Takalasinpyyhin poistettu
-Aero mallin pyyhkijät
-Vetokoukun nuppi poistettu (tarvittaessa saa takaisin parilla pultilla)
-Tavaratilassa lattian suojana mallikohtainen "kaukalo" (olikohan tämäkin tarpeellista kirjoittaa....)
Edit. Kuvat vaihdettu...
Kuten aiemmin mainitsin koneena 2.2 ja vielä juurikin siihen riskiryhmään kuuluvaa sorttia (moottorinumeron perusteella) joka pisti hiukan mietityttään. Kummiskin tulin siihen lopputulokseen että tää on saatava kun kerta öljyt vaihdettu 7000km välein ja huollot tehty aina hiukan aiemmin mitä huolto-ohje sanoo. Auto ollut myös koko ajan Kiirunassa ja yhdellä omistajalla. Kilometrejä tuossa kylässä pyöriessä mittariin pärähtäny 100tkm mutta tosiaankin kunto kuin uudella, mitä nyt muutama kiveniskemä konepellissä ja puskurissa (tuolla käytettävä "hiekka" aika karkeaa). Nuotkin kiveniskemät kylläkin paikkamaalattu ettei pääse ruostumaan. No auto oli mulla aluksi käytössä about kuukauden "koeajolla" jolloin kyllä tuli tutuksi ja olisi löytäny mahdolliset viat. Kummiskin viikossa tulee ajettua melkein 1000km niin alkaa jo olla hiukan tuttu kapine.
No paperit tehtiin ja sitten alettiin hiukan kaunisteleen eli luomet heti ja äkkiä kun kerta kaverilla juuri sattumalta oli sellaiset ylimääräisenä. Ja siten tilattiin xenonit. Ja kannatti. Autohan siis on Ruotsin rekisterissä joten ei tarvi turhaan pähkäillä laillisuudesta, ne on lailliset tuolla. Eikä tarvi muutoskatsastaa kuten ei myöskään monia muitakaan asioita. Kuten alustaa joka olisi tarkoitus hommata. Madallusta miettiessä tuli huomattua myöskin talven tullessa että kyllä se taitaa olla pakko hommata korkeussäädettävä sillä talvella voipi olla tiet hiukan liian huonossa kunnossa mutta kesäksi pitäisi saaha matala auto. Eli nyt kaipailisinkin tietoa/kommenttia onko JOM:in tekemät coiloverit mistään kotoisin? Hinta ainakin olisi kohillaan...
Tulevaisuuden muut suunnitelmat/ haaveet..? No, dbilas myisi kyllä turbosatsia Flowtecillä jolla saisi sen 260hv mutta tiedä sitten koska auto tulee jäämään ton puolison käyttöön kunhan saan hommattua itselle sen MV6:sen. Aika näyttäköön.
Muutama kuvatus ja pskasta kamerasta johtuen huonot valaistukset..
Vähintäänkin mielenkiintoinen lohkolämmittimen pistokkeen asennus..
Jos sitä sitten alkais väsään listaa tehdyistä/hommatuista asioista tjsp..
-Valoluomet
-Vanteet ACE- Tyson Black 8x18" GoodYearin 225/40ZR18" kumeilla
-JOM coil over
-tummat sivuvilkut
-Sonarin angel eyesit
-Lisävalot Bosch 225 100W hehkuilla
-AMP Xenon-sarja
-soitin Pioneer 7900UB+ rattinappiadapteri+2Gb muistitikku
-Vanteet kesä ja talvi 15" ,orggisvanteet kesällä ja noi talvivanteet mitkälie..
-Takalasinpyyhin poistettu
-Aero mallin pyyhkijät
-Vetokoukun nuppi poistettu (tarvittaessa saa takaisin parilla pultilla)
-Tavaratilassa lattian suojana mallikohtainen "kaukalo" (olikohan tämäkin tarpeellista kirjoittaa....)
Edit. Kuvat vaihdettu...